"Fumaţi fără nicio grije pentru dinţii dumneavoastră" pentru că Dentol este "dentifriciul perfect, preparat după lucrările lui Pasteur", spune o reclamă din perioada interbelică.
Tot din reclamele interbelice aflăm că a reapărut "mult apreciata ţigaretă Carpaţi", "confecţionată" după o nouă reţetă.
Pentru cei care voiau o alternativă la ţigările Carpaţi, exista ţigareta Carol II, iar "ultima expresie de calitate şi eleganţă" o reprezenta cutia cu ţigarete Carol II.
"Femeia modernă fumează", îndeamnă o reclamă, din anul 1937, la Ţigareta Doina. De ce această recomandare? "Pentru că fumatul este stimulentul gândirii în timpul muncii, o destindere a nervilor în repauz".
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.roAsociaţia culturală Clujul de Altădată, cea care a oferit paginademedia.ro imaginile cu reclame vechi, va organiza marţi, 6 martie, la Galleria Laterallia a Bibliotecii Centrale Universitare "Lucian Blaga" din Cluj-Napoca, o expoziţie de obiecte: ciubuce ale boierilor, lungi de peste un metru, pipa lui Avram Iancu, reclame interbelice la ţigarete pentru femei, cosmetice pentru fumători din perioada interbelică, tabachere ale regilor României, lideri comunişti surprinşi fumând, brichete confecţionate manual în timpul războiului.
Comentarii
in alta ordine de idei,mai toata lumea, cand apare tronsonul de reclame, butoneaza pe alt post,nu mai spun ca e o lege care face ca aproape in acelasi timp pe toate posturile sa fie reclame.faptul ca fugim de reclame, ca nu dorim sa le mai vedem nu le spune celor care le produc nimic?este totusi un domeniu in care se castiga foarte bine!
eu as fi interesat sa stiu de ce nu sunt urmarit.exceptiile de reclame urmarite nu vin decat sa confirme regula!dintr-o deformare profesionala observ minciuni grosolane in reclame. un singur ex.: aia cu tampoanele pt fete. pana anul trecut acele tampoane erau tot ce-si putea dori o tanara femeie,protectia maxima,confort,aripioare, etc.de anul trecut apare o reclama noua la aceleasi produse ridicate-n slavi pana ieri ,apare formula ingrozitore "fara adaos de vata"! adica cum nene? pana ieri erau ultimul racnet in materie de protectie si tu vii acum si-mi spui ca nu mai e nevoie sa pun vata ca pe alea vechi,dar altminteri exeptionale? daca am cap si-l folosesc eu inteleg urmatoarele:ca pana acum mi-ai vandut un rahat de marfa si m-ai intoxicat sa cred ca-i buna desi punand vata in plus era clar ca nu e buna!noroc cu tine o vanzatorule ca m-ai luminat si m-ai desteptat!acum cumpar tot de la tine dar nu prostii de alea ca adaos ci minunatii fara!CAT DE PROST MA CREZI, O PRODUCATORULE DE TAMPOANE?
"destinderea nervilor in repauz" ajunge sa fie coasa mortii.
imi creaza o stare de bine felul in care sunt scrise reclamele. asa ca la o sueta:'"cafeluta si tigra, vatama dintii".neimperativ.nu: acum, doar acum, numai noi, alearga, nu rata, fa-ti, venim noi la tine,etc. e multa agresivitate si multa lipsa de respect pentru intelectul posibilului cumparator in reclamele noastre.romanesti.practic suntem biciuiti cu minciuni.acum 75 de ani reclama parca era o usa deschisa spre ceva.intrai sau nu intrai,era alegerea ta, nu te trage nimeni de mana si nici nu te inghionteste din spate cand citesc:"puteti bea si fuma oricat doriti intrebuintand pasta..."fara: numai acum, numai cu noi, ocazie unica doua la pret de una!!!! placuta incursiune in trecut. devin nostalgic. dar imi revin repede cu alt gen de stiri.frumos,foarte frumos.mi-as fi dorit sa traiesc atunci...