Pro TV SA a cheltuit cu programele 61,6 milioane de dolari în primele nouă luni ale acestui an, conform raportului detaliat al Central European Media, publicat recent.
Bugetul de programe al companiei care deţine Pro TV, Acasă TV, Acasă Gold, Pro Cinema, MTV, Pro TV International, Sport.ro şi Pro FM a fost în scădere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când s-a ridicat la 70,1 milioane de dolari.
România este a doua ţară, în ceea ce priveşte investiţiile cu programele, după Cehia, care a cheltuit pe producţii 67 de milioane de dolari.
Per total, în perioada ianuarie – septembrie 2012, Central European Media Enterprises a 271,8 milioane de dolari cu programe (buget ce include costurile de producţie şi amortizări ale drepturilor de difuzare ale unor programe), în scădere cu 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În această cifră sunt incluse şi bugetele diviziilor Media Pro Entertainment (88,9 milioane de dolari) şi New Media (8,3 milioane de dolari). Cea din urmă fiind singura zonă care a înregistrat o creştere.
Cheltuielile cu programele ale Central European Media în perioada ianuarie - septembrie 2012
        
         
    
            
                                     
            
    
            
        
            Tara   
                                    Investitii in programe 2012   
                                    Investitii in programe 2011   
                    
            
                                 
    
            
        
            Cehia 
                                67 de milioane de dolari 
                                69,3 milioane 
                           
                                 
    
            
        
            Romania 
                                61,6 milioane de dolari 
                                70,1 milioane 
                           
                                 
    
            
        
            Slovacia 
                                38,4 milioane de dolari 
                                42,9 milioane 
                           
                                 
    
            
        
            Bulgaria 
                                34,1 milioane de dolari 
                                38,3 milioane 
                           
                                 
    
            
        
            Slovenia 
                                24,5 milioane de dolari 
                                25,3 milioane 
                           
                                 
    
        Croatia 
                                21,3 milioane de dolari 
                                28,9 milioane 
                           

 
										 
										 
										 
										
Inainte sa-i explici lui Radu, ar trebui mai intai sa intelegi tu fenomenul. Pentru asta este necesar sa lasi deoparte abordarea de contabil roman si sa inveti cum se evalueaza performanta companiilor straine.
Cand se uita pe datele financiare rezultate in urma folosirii unui sistem de raportare international (cred ca US GAAP in cazul acesta), investitorii sunt interesati in principal de OIBDA (un fel de EBIDA, dar mai mic). Foarte simplist, asta iti arata capacitatea unui business de a genera surplus din "activitatea de baza". Acum uita-te la OIBDAul pe PRO TV/Mediapro ca sa intelegi cum stau lucrurile.
Nu prea se intampla in lumea aceasta ca un business cu EBIDA pozitiv sa moara, chiar daca au pierdere neta. Ce-i drept, OIBDA este in scadera fata de anii trecuti, dar in continuare produc cateva zeci de milioane de dolari.
Nu am verificat, dar cred ca CME are net losses inca de la infiintare si uite ca au trecut fo' 18 ani fara sa dea faliment. Vorbim de o companie listata NASDAQ, nu pe bursa lu' Sima islandezu'.