“Majoritatea brandurilor au migrat deja puternic spre digital”, spune Alex Cernătescu, CEO al agenţiei Infinit Solutions după participarea la congresul Interact Barcelona, la sfârşitul săptămânii trecute.
Alex Cernătescu:
“Majoritatea brandurilor au migrat deja puternic spre digital. Chiar şi cele mai conservatoare au din ce în ce mai multe campanii digitally-lead.”
“Din punctul meu de vedere, marea majoritate a campaniilor erau comparabile cu ceea ce fac şi agenţiile româneşti, deci aş putea zice că stăm destul de bine la acest capitol”.
“Ţara noastră este văzută ca o alternativă foarte serioasă, atât pentru partea de tehnologie utilizată în advertising, dar şi ca o imensă sursă de creativitate”, mai spune Alex Cernătescu.
Infinit Solutions este agenţia care a dezvoltat platforma tehnică a Paginademedia.ro.
Câteva impresii ale lui Alex Cernătescu de la congresul dedicat domeniului digital, care a avut loc la Barcelona:
Câteva idei pe care le-am observat, ca profesionist:
Absolut toată lumea vorbeşte despre integrarea canalelor de comunicare şi despre hibridizare, practic de clădirea ecosistemelor de comunicare în jurul consumatorului – ceea ce mă bucură enorm, pentru că este o confirmare a direcţiei în care mergem şi noi cu clienţii noştri.
Ideea principală este adaptarea corectă a mesajelor către realitatea "multi-screen" a consumatorului.
Majoritatea brandurilor au migrat deja puternic spre digital. Chiar şi cele mai conservatoare au din ce în ce mai multe campanii digitally-lead.
Ca şi exemplu concret: am fost impresionat de ce face Nestle la acest capitol – au o întreagă echipă internaionala (foarte tânără :) ) în Elveţia, care are ca scop primar experimentarea şi testarea lucrurilor noi în domeniul digital.
Din punctul meu de vedere, marea majoritate a campaniilor erau comparabile cu ceea ce fac şi agenţiile româneşti, deci aş putea zice că stăm destul de bine la acest capitol. Recunosc însă că am văzut şi câteva campanii deosebite, de genul cărora încă nu se fac la noi.
Ca să fiu sincer, nu am simţit o diferenţă foarte mare, ca şi nivel, la partea de tehnologie şi creativitate, dar am simţit una la partea de tool-uri automatizate de măsurare şi de management al campaniilor (acesta e un capitol care se mişcă şi în România, dar la care mai avem de lucru) mai ales în zona de platforme de RTB (real time bidding) integrate cu CRM şi eCRM.
Pe partea de mobile advertising, din discuţiile pe care le-am avut acolo reiese că nici afară nu poate fi încă un business profitabil pentru agenţii focusate doar pe această nişă, dar atenţia este foarte mare în această direcţie.
Campanii de mobile sunt multe, dar majoritatea din ce am văzut sunt ca parte integranta a strategiilor de brand macro.
Ca si român:
Mă bucur enorm şi m-am simţit foarte mândru pentru că marea majoritate a reprezentanţilor celorlalte ţări cu care am interacţionat apreciază şi recunosc talentul şi capabilităţile care există în România.
Ţara noastră este văzută ca o alternativă foarte serioasă, atât pentru partea de tehnologie utilizată în advertising, dar şi ca o imensă sursă de creativitate.
Un alt aspect interesant pe care l-am aflat este că foarte multe companii au interes foarte mare ca pe termen scurt şi mediu să investească şi să îşi dezvolte resurse în România.
Alexandru Cernătescu
CEO & Head of Strategy
Citeşte şi:
Trimite un comentariu