Posturile Pro TV au încasat, anul trecut, jumătate din banii din publicitatea TV din România. În acelaşi timp, televiziunile Intact au atras un total de aproape 30% din toată piaţa. Despre ce sume este vorba?
Piaţa de publicitate TV a fost estimată la 193 de milioane de euro anul trecut, conform datelor Media Fact Book, studiu lansat astăzi de Initiative Media.
Cum s-au împărţit:
PRO. Televiziunile din grupul Pro au atras jumătate din această sumă (adică aproape 100 de milioane de euro), spune Alexandra Olteanu, managing director Initiative Media. Pro a încasat 50% din piaţă, în condiţiile în care cota de piaţă a posturilor a fost de aproape 26%
INTACT. Grupul Intact a încasat 28% din bugetele de pe piaţă (adică aproximativ 50-55 de milioane de euro). Ca audienţă, canalele deţinute de familia Voiculescu au avut o cotă de piaţă de 28%.
KANAL D. Al treilea în topul banilor este Kanal D. Postul turcilor are un raport egal publicitate/cotă de piaţă: a încasat 7% din piaţa de publicitate, a avut 7% cotă de piaţă anul trecut.
PRIMA TV. Prima TV a atras 5% din totalul de 193 de milioane de euro al pieţei.
Războiul Pro TV – Antena 1: “Indiferent de ce se întâmplă, cel care are de câştigat e consumatorul”
Performanţele de audienţă ale Pro TV au crescut anul trecut, spune Alexandra Olteanu. Şi anul acesta se observă o creştere, graţie în principal show-ului Românii au talent.
“Dintre posturile Pro TV, se observă o scădere la Acasă TV, dar Pro TV creşte şi, pe CME, este un plus de audienţă”, notează Alexandra Olteanu. Şi Antena 1 a crescut anul trecut. Anul acesta, a crescut distanţa, ca audienţă, între Pro TV şi Antena 1.
“Avem încredere în ceea ce Pro TV pune pe masă la toamnă. Pe de altă parte, avem încredere că Antena 1 poate valoriza transferurile făcute în acest an. Suntem încrezători că va creşte ratingul în această toamnă”, a spus Alexandra Olteanu.
“Este bine să existe această competiţie. Indiferent de ce se îmtâmplă, acest război duce la rezultate bune pentru consumator. Cel care are de câştigat este consumatorul”, a adăugat ea.
Alte concluzii legate de piaţa TV:
- ordonanţa anti-rebate nu a afectat piaţa ca nivel de bugete. În 2013, a rămas la acelaşi nivel ca în 2012: 193 de milioane de euro. Acelaşi total este estimat şi pentru acest an.
- O mică parte din bugetele staţiilor tematice a migrat către marile televiziuni. Este vorba de 3-4 procente. Unul dintre motive: procesul de lucru cu staţiile tematice este mai complex, întrucât multe dintre ele sunt reprezentate de companii din afară.
- Pauzele publicitare au fost mai puţin încărcate anul trecut (cu alte cuvinte, a scăzut loadingul). Au scăzut perioadele de sold-out (când pauzele publicitare erau 100% pline de reclame)
- Se aşteaptă creşteri de audienţă în acest an la staţiile de ştiri (datorită perioadelor electorale) şi la TVR (graţie evenimentelor sportive)
Cum au fost împărţite bugetele de publicitate pe TV, print, radio, OOH şi online, AICI
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii