Skip to main content

Dragoş Muşat, regizorul reclamei Centura de siguranţă: „dacă o pereche de sâni poate vorbi despre un lucru nobil ca salvarea de vieţi omeneşti, de ce să nu o facă?"

 
Dragoş Muşat, regizorul reclamei Centura de siguranţă: „dacă o pereche de sâni poate vorbi despre un lucru nobil ca salvarea de vieţi omeneşti, de ce să nu o facă?"

INTERVIU. "Nu s-a gandit nimeni la ceva erotic cat timp s-a lucrat la campanie, nimeni nu cred ca a vazut in sanii implicati un obiect sexual, ci doar o metafora", spune Dragoş Muşat, regizorul spotului care promovează purtarea centurii de siguranţă.

Publicitate

În România, reclama a fost considerată "misogină" de către Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării. La festivalul de publicitate de la Cannes, spotul cu Nicoleta Luciu, Gina Pistol şi Jojo a fost premiat cu bronz.

Cum aşa?

Dragoş Muşat, regizorul spotului, Head of Digital Content Development la Publicis:

Juriul Cannes a fost cu siguranta plin de umor si predispus sa vada si sa inteleaga mesajul campaniei Publicis "dincolo" de o pereche de sani. Juriul a mai premiat si succesul campaniei, care este real: peste 300.000 de viewuri pe Youtube, zeci de articole in toata presa, emisiuni TV si radio dedicate.

"De ce nu vorbim despre aceasta campanie ca despre o campanie care foloseste umorul, in loc sa ne blocam in stereotipuri despre exploatarea femeii? Sani romanesti, mari sau mici, rotunzi sau "certati", cinste voua! Ati facut din purtatul centurii de siguranta ceva greu de ignorat, si ati adus si un Leu de la Cannes in tara!"

Interviul acordat Paginademedia.ro de Dragoş Muşat:

Dragos Musat

Paginademedia.ro: Reclama a luat un bronz la Cannes, cel mai puternic festival de publicitate. A fost juriul misogin? In Romania, reclama a fost sanctionata de Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii - CNCD.

Dragoş Muşat: Juriul Cannes a fost cu siguranta plin de umor si predispus sa vada si sa inteleaga mesajul campaniei Publicis "dincolo" de o pereche de sani. Juriul profesionist de la Cannes, care stie ce face si nu se joaca cu verdictele si amenzile, a premiat intentia pozitiva si gandul din spate al campaniei "#seatbeltb00bing": e greu sa ataci publicul cu idei "supte din deget", cum denumea Toma Caragiu lucrurile trase de par. Iti trebuie contexte adevarate, puternice, care sa atraga atentia.

Juriul a mai premiat si succesul campaniei, care este real: peste 300.000 de viewuri pe Youtube, zeci de articole in toata presa, emisiuni TV si radio dedicate. "#seatbeltb00bing" a fost o campanie adevarata, un subiect de presa cat se poate de adevarat.

Implicarea benevola a vedetelor Jojo, Gina Pistol si Nicoleta Luciu a adus notorietatea pe care si-o doreste orice creativ atunci cand are o cauza un pic mai sociala. Si juriul a premiat, si asta mai mult ca sigur, rezultatele si reusita - care sunt pe bune.

Studiul de caz al campaniei

Ce crezi ca a contat pentru juriul de la Cannes? Or fi fost mai multi barbati in juriu?
La Cannes se respecta regula "50% femei, 50% barbati" in juriu. Dupa cum poate stiti, campania Publicis Romania a luat Leul de Bronz la Promo&Activation, dar a mai primit un shortlist in categoria PR. Ei bine, ironia maxima face ca juriul de PR a fost prezidat chiar de o femeie! Ce alta dovada mai buna ca nu e vorba de misoginism in campania #seatbeltb00bing - decat un juriu condus de o femeie care alege sa puna pe "lista scurta" campania? Daca vreuna dintre doamnele din juriu s-ar fi simtit atinsa in vreun fel, fiti siguri nu numai ca nu ar fi castigat, dar n-ar fi fost aleasa nici pe lista scurta. Si cred ca ne alegeam si cu un perdaf!
Oamenii aceia nu se joaca si sunt profesionisti.

Folosesc prilejul pentru a le multumi tuturor doamnelor si domnisoarelor care au aparut in spotul campaniei #seatbeltb00bing (http://bit.ly/1uBBJhr). Sani romanesti, mari sau mici, rotunzi sau "certati", cinste voua! Ati facut din purtatul centurii de siguranta ceva greu de ignorat, si ati adus si un Leu de la Cannes in tara! :)

Campania a fost prezentata la ACR de o fata si doi baieti. Nu s-a gandit nimeni la ceva erotic cat timp s-a lucrat la campanie

Cand ati gandit reclama, te-ai gandit ca poate fi interpretata ca fiind misogina?
Sigur ca toti s-au gandit ca va crea o discutie - dar de aici a plecat ideea si asta a incercat sa obtina toata echipa implicata: sa tinteasca sus, pentru ca mesajul sa ajunga acolo unde ne doream, la cat mai multi soferi si soferite.

De ce nu vorbim despre aceasta campanie ca despre o campanie care foloseste umorul, in loc sa ne blocam in stereotipuri despre exploatarea femeii?
Vreau sa mentionez ca in echipa de creatie au fost si fete, si baieti: Diana Papuc, Miruna Macri, Mihnea Gheorghiu, Cosmin Baba. Si fetele si baietii si-au batut capul foarte mult sa scrie despre sani si, dupa cum vedeti, le-a iesit o poezie foarte frumoasa. Fete care scriu versuri misogine, asta da strategie de marketing! In plus, le-am pus si pistolul la tampla.

Nu s-a gandit nimeni la ceva erotic cat timp s-a lucrat la campanie, nimeni nu cred ca a vazut in sanii implicati un obiect sexual, ci doar o metafora. Campania a fost prezentata la ACR de o fata si doi baieti, Alexandra Murray, Mihnea Gehorghiu si subsemnatul. Pe bune, cum va imaginati ca am fi putut propune o campanie despre care credeam ca ar fi misogina unei institutii ca ACR?!

Partea anatomica a fost o alegere asumata de catre echipa de creatie. Daca o pereche de sani poate vorbi despre un lucru nobil ca salvarea de vieti omenesti, de ce sa nu o faca?

Citez din explicatia CNCD: "nu este nevoie sa pui o categorie de persoane, respectiv femei, intr-o situatie jenanta, degradanta, explicitand prin obiecte si gesturi bustul acestora". De ce aceasta varianta? Ne educa in legatura cu puratea centurii sau cu diferitele forme anatomice?

Da, campania ne educa sa ne punem centura de siguranta. Partea anatomica a fost o alegere asumata de catre echipa de creatie. Si, daca o pereche de sani poate vorbi despre un lucru nobil ca salvarea de vieti omenesti, de ce sa nu o faca?

Vei incerca sa obtii o revenire asupra deciziei, avand in vedere acest premiu?

Nu stiu si nici nu cred ca avem un obiectiv din asta. In fond, am primit un premiu la Cannes, nu verdictul Curtii Supreme a SUA. Dar e un verdict suficient de profesionist cat sa puna intr-o lumina usor comica decizia luata de o autoritate romaneasca.

Sa isi faca fiecare treaba si sa educam cat mai multi soferi sa isi puna centura de siguranta - asta ne-ar face fericiti si nu altceva. Mai usor cu amenzile pe scari atunci cand oamenii sunt bine intentionati si chiar fac ceva in tara asta. Si sa ne bucuram cand se ia si cate un premiu la Cannes pentru Romania ;)

Cei mai discriminaţi pentru folosirea sânilor s-au simţit bărbaţii

Este o reclama doar pentru barbati? Crezi ca ei raman cu gandul la centura?
Este o reclama adresata femeilor, acesta a fost gandul initial. Dar e si e o reclama pentru barbati in masura in care si ei isi vor aminti de mesajul campaniei #seatbeltb00bing.

Dar stiti ce mi s-a parut cel mai comic? Ei bine, cei mai discriminati pentru folosirea sanilor s-au simtit barbatii! Asta am observat acolo unde s-a comentat: fetele au fost de acord cu mesajul si au placut campania in procent de aproape 100%. In schimb, barbatii s-au simtit cei mai exploatati… :)

Tocmai faptul ca acum niste femei si niste barbati citesc despre aceasta campanie chiar in acest articol ne spune cui i se adreseaza campania: tuturor celor interesati de viata lor. De fapt, nu poti segrega asta pe genuri, corect?

Pentru o soferita, ce impact crezi ca are reclama?

Cred ca o soferita ar trebui sa:

- poarte centura de siguranta
- isi faca o poza cu centura
- sa o uploadeze pe pagina de Facebook (http://on.fb.me/1KemQNf) ori Instagram sau pe site-ul campaniei (http://seatbeltb00bing.com/home)
- sa shareuiasca video-ul campaniei (http://bit.ly/1uBBJhr)

Si, in general, sa isi protejeze viata ei si a celor dragi, purtand de fiecare data centura cand se urca la volan.

Nu mă gândesc neapărat la mere sau la pere, mă gândesc pur şi simplu că viaţa e frumoasă

O idee scurta pentru aceasta reclama, dar cu publict-tinta femeile.

Sunteti frumoase, este pacat sa nu va protejati corpul si sufletul evitand purtarea centurii de siguranta. E atat de simplu - va poate salva viata.

Porti centura la volan? Cand pui centura te gandesti la mere, pere etc?

Da, port centura de siguranta. Si nu ma gandesc neaparat la mere sau la pere, ma gandesc pur si simplu ca viata e frumoasa. Si ma mai gandesc ca, din cand in cand, unele agentii si unii clienti sunt dispusi sa faca si lucruri mai curajoase. Multumim ACR, echipei Publicis Romania si juriului de la Cannes. Sa fie primit :)

Echipa care a lucrat la campanie:

Jorg Riommi, Razvan Capanescu, Mihnea Gheorghiu, Diana Papuc, Cosmin Baba, Miruna Macri, Alexandra Murray, Ada Iftodi, Andreea Grigorean, Oana Bulexa, Monica Jitariuc, Camelia Eremia, Ilinca Munteanu, Raluca Iacob, Calin Buzea, Veronica Oancea, Victoria Sirbu, Dragos Musat, Ciprian Frunzeanu, Tiberiu Bucovei, Constantin Bunica.

Seatbeltb00bing - Case Video from Publicis Bucharest on Vimeo.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Stamate Stamate
    Ce penibil!

Trimite un comentariu

sus