(P) NUMĂR ANIVERSAR. Anunţul Telefonic apare împreună cu o ediţie aniversară, o retipărire a primei ediţii, scoase pe 7 iunie 1990, acum 25 de ani.
În cei 25 de ani, redacţia Anunţul Telefonic estimează că cinci milioane de "autori" au dat peste 30 milioane de anunturi.
Fondatorul publicaţiei, Radu Popescu, trece în revistă istoria de 25 de ani a Anunţului telefonic, de la primul număr, la lansarea ediţiei online, în 1996 şi până în prezent.
Istoria unei publicaţii, spusă de fondatorul Radu Popescu:
O provocare
In perioada comunista a Bucurestiului, ca sa publici un anunt aveai de ales intre doua ziare: Romania Libera sau Informatia Bucurestiului. Numarul de pagini dedicate acestei rubrici era limitat, statul la coada era inevitabil, iar anunturile erau cenzurate. Nu prea aveai ce sa vinzi, deci nici ce sa cumperi. Doar rubrica “Decese” era asigurata zilnic, in mod natural.
Primul numar din Anuntul Telefonic a aparut pe 7 iunie 1990 si a optat de la bun inceput sa fie ziarul ...celor vii. Ca dovada, unul din anunturile de inceput: “Schimb loc de veci, contra televizor color”.
Ideea ziarului de a publica anunturi preluate telefonic non-stop a prins foarte repede. Era o schimbare “revolutionara”: pragmatism si libertate.
Orasul fusese din timp avizat, prin zeci de mii de afise, de viitoarea lansare, de sistemul de functionare si, evident, de numerele de telefon care preluau anunturi.
In componenta redactiei, la acea vreme, au fost oameni cu idei multe si inspirate (Eugen Andreescu, Make, Eugen Nastasel, s.a )
La ora 11:00 editia online
Daca pana in 1996, editia tiparita era citita preponderent in Bucuresti, avantajele internetului ne-au convins sa publicam replica ziarului tiparit si in forma online (www.anuntul.ro). Scaderea tirajului a fost compensata de marirea spectaculoasa a numarului de cititori nu numai din Romania ci si de pretutindeni. Anuntul Telefonic are astazi 1.000.000 de cititori unici lunar.
“Anunturile publicitare sunt partea cea mai sincera dintr-un ziar” (Thomas Jefferson)
Anuntul ca forma de publicitate a existat dintotdeauna. A face cunoscut, a încunoştinţa, a vesti, a da de ştire. Azi: prin televiziune, internet, telefon, o comunicare libera si fara frontiere.
Fiecare anunt are un autor anonim “un scriitor de anunturi “, care, in 15 cuvinte isi construieste (mai inspirat sau nu) mesajul pe care vrea sa il faca public.
Anuntul Telefonic face posibil ca, din cele cateva milioane de anunturi publicate timp de un sfert de secol, sa se reconstituie o istorie reala a unei epoci.
Exista vreo reteta a rezistentei?
Dintre multele firme infiintate in anul 1990, au ramas in functiune pana in prezent doar 20 (cf. Ziarul Financiar din 27 aprilie 2015).
Anuntul Telefonic este un brand romanesc cu o vechime de 25 ani. A avut si are ca provocari cerintele clientilor si aparitia concurentei (care, presupunem, lupta loial).
- In cei 25 de ani, peste 3.200 de editii au fost tiparite si difuzate la timp, fara exceptie.
- Taxele si impozitele achitate complet si punctual
- Inovatii, imbunatatiri continue, decizii rapide si intuirea viitorului
- O echipa de oameni capabili si devotati ziarului.
- Fara culoare politica.
Clientii pot trai fara noi, dar noi fara clienti, nu. Deci ei sunt singurii capabili sa ne judece.
Retiparind prima editie a ziarului, provocam o incursiune in agitatul an 1990...
Radu Popescu
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Trimite un comentariu