Mai multe publicaţii online din Franţa, printre care Le Monde, Le Figaro şi Le Parisien, au lansat o campanie împotriva internauţilor care blochează publicitatea prin aplicaţii precum AdBlock, scrie Ozap.com.
Vânătoarea de "adblock-eri" a fost pornită în Franţa. Până duminică mai multe site-uri s-au unit în asociaţia profesională dedicată conţinutului online Le Geste şi au lansat o campanie pe platforma lor pentru a-i sensibiliza pe cei 25% dintre internauţi care folosesc un soft pentru a elimina publicitatea de pe internet.
Acest grup de site-uri de ştiri, printre care se numără Le Parisien, L'Express, Le Monde, Le Figaro şi Les Echos, reaminteşte că "publicitatea este o necesitate" pentru a le putea permite utilizatorilor să vizualizeze gratuit conţinutul online. Le Geste denunţă utilizarea aplicaţiei AdBlock şi îndeamnă tot mai multe site-uri să se asocieze pentru a putea lupta pentru cauza lor.
"Nu este vorba de a impune un mesaj unora sau altora. Fiecare publicaţie este liberă să promoveze mesajul care este cel mai potrivit pentru ea", a declarat secretarul general al organizaţiei Le Gest, Emmanuel Parody.
Astfel, Le Figaro a interzis total accesul la conţinutul său pentru cei care folosesc adblock-ere, în timp ce alte publicaţii precum L'Express, Le Monde sau Le Parisien vor afişa mesaje prin care îi vor învinovăţi pe internauţi şi îi vor invita să se aboneze la versiunile premium, contra cost.
Versiunile online ale Europe 1, RTL şi La Tribune au publicat pe pagina lor "pop-up-uri" educative, în timp ce 20 Minutes abordează problema într-o manieră umoristică.
Site-urile France Televizions, Liberation, Metronews şi cele ale grupului Prisma Media n-au dorit să se alăture mişcării împotriva celor care blochează publicitatea online.
Site-urile posturilor M6 şi TF1 nu sunt la fel de îngrijorate pentru că accesul la conţinutul lor online se face pe bază de inscripţie.
"Adblockerele" au devenit o reală ameninţare pentru anumite publicaţii online, care trăiesc datorită publicităţii. Această situaţie ridică problema publicităţii excesive care împiedică o bună lectură a articolelor.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii
Daca vreau sa cumpar ceva prefer sa caut eu, nu sa mi se bage cu forta pe gat.