ACTUALIZARE. Despre campania Romanians adopt Remainians a scris şi ziarul britanic The Guardian. Publicaţia prezintă subiectul astfel: "ziarul bucureştean îţi oferă posibilitatea să rămâi în Uniunea Europeană, scapi de efectele deciziilor politice şi de vremea mizerabilă". Despre campania celor de la Gândul şi GMP Advertising/Webstyler au mai scris Huffington Post şi CNN.com.
ADOPTĂ UN ENGLEZ. Noua campanie Gândul şi GMP Advertising/Webstyler "Romanians adopt Remainians" a ajuns în presa internaţională, la câteva zile de la demararea ei. Campaign, BoredPanda şi CalvetJournal au scris despre iniţiativa Gândul şi GMP, entităţile care au dezvoltat, în trecut, campania Why don't you come over.
Ideea noii campanii este simplă: românii îi "adoptă" pe britanicii care la referendum au votat pentru ca Marea Britanie să rămână în Uniunea Europeană.
Cum funcţionează campania Romanians adopt Remainians, potrivit descrierii Gândul.info:
- Primul pas: accesaţi site-ul RomaniansAdoptRemainians.eu
- Pasul doi: eşti român, poţi adopta un prieten britanic de pe Facebook sau poţi să devii „părinte voluntar” pentru un britanic pe care nu îl cunoşti, dar care împărtăşeşte aceleaşi valori cu tine.
- Pasul trei. Prietenul tău britanic primeşte un buletin simbolic de român, cetăţean european, iar tu poţi distribui pe Facebook invitându-ţi prietenii să-ţi urmeze exemplul.
Informaţii despre demersul publicaţiei Gândul şi al GMP/Webstyler a apărut astăzi în publicaţia britanică de marketing şi comunicare Campaign sub tilul "Romanians campaign to 'adopt' Brits who voted to Remain in EU" /Campania românilor de a-i adopta pe britanicii care au votat să rămână în UE. Despre acest subiect au mai scris BoredPanda.com şi Calvertjournal.com, iar imagini cu această campanie au apărut şi pe 9gag.com.
"Pentru că românii sunt, potrivit sondajelor, cei mai mari susţinători ai apartenenţei la UE, Gândul şi GMP Advertising/Webstyler, vă provoacă să arătăm că nu suntem europeni doar cu vorba, ci şi cu fapta. Am făcut-o şi în urmă cu trei ani, când cu umor şi inteligenţă am spart valul de ură al britanicilor extremişti împotriva românilor, campania „Why don`t you come over?", au spus reprezentanţii Gândul la momentul lansării campaniei.
Mihai Gongu, director de creaţie al GMP/Webstyler, pentru Campaign:
"Dincolo de restabilirea unui contact între oameni, rezultatul generat de site este unul ludic, un buletin românesc pentru orice cetăţean britanic care se înscrie în campanie. Pentru asta, cetăţenii britanici trebuie să completeze formularul de pe site cu o fotografie, iar apoi obţine un nume românizat, completat cu sufixul 'escu'. Britanicii şi românii pot apoi să distribuie buletinul generat".
Campania Romanians adopt Remainians în cifre, la doar 48 de ore de la lansare:
- Aproape 7.000 de utilizatori înregistraţi pe site cu conturile lor de Facebook. Dintre aceştia, 2.000 de români s-au oferit voluntari "să-i adopte" pe britanici.
- Au fost trimise 2.400 de invitaţii de "adopţie" din partea românilor.
- Aproape 1.000 de "buletine româneşti" create pentru britanici.
- Campania nu a beneficiat de un buget media, vizibilitatea de care s-a bucurat a fost câştigată prin viralizare, în mod gratuit.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii