Brexitul ar putea să coste piaţa de publicitate din Marea Britanie o pierdere anuală de 70 de milioane de lire ajungându-se astfel la un total de un miliard de lire până în 2030, potrivit unei analize realizate de agenţia Zenith.
"Incertitudinea provocata de Brexit asupra business-ului si consumatorilor din Europa genereaza riscul unor pierderi pentru intreaga regiune", spun oficialii Zenith, care recent au dat publicităţii o analiză intitulată Advertising Expenditure Forecast.
Prognozele au fost făcute în zilele premergătoare Brexit-ului, au precizat reprezentanţii agenţiei pentru Paginademedia.ro
Conform noilor previziuni ale Zenith, advertiserii din intreaga lume vor cheltui in 2017 99.3 miliarde de dolari pentru publicitatea pe internet mobil, in comparatie cu 97.4 miliarde de dolari pentru desktop internet.
"Publicitatea mobila se afla intr-un ritm de dezvoltare alert: de la o crestere de 95% in 2015, prognozam un avans de 46% pentru 2016, urmat de 29% in 2017 şi 2018. Mobile-ul este deja principalul mijloc de accesare a Internetului (a se vedea previziunile Zenith Media Consumption Forecast, despre care Paginademedia.ro a scris AICI)", potrivit oficialilor Zenith.
Paginademedia.ro prezintă, în continuare, tendinţele publicităţii digitale, potrivit agenţiei Zenith:
Desktop internet-ul – in cadere
- Publicitatea pe desktop a atins punctul culminant in 2014, scazand in 2015 cu 0.2%, pe masura ce advertiserii si-au transferat bugetele catre mobile, ajungand la 98.7 miliarde de dolari. Ne aşteptam ca publicitatea pe desktop sa scada in continuare si in restul perioadei noastre de prognoza.
- Estimam pentru 2018 un total al cheltuielilor de 91.5 miliarde de dolari, an in care publicitatea de acest gen va cumula 42% din totalul publicitatii pe internet, iar publicitatea mobila va reprezenta 58%.
China este pionierul pietei mobile, urmata de Marea Britanie
- China este liderul pietei de publicitate mobila, aceasta fiind deja suportul principal pentru publicitatea pe internet - cu o pondere de 56% din totalul cheltuielilor de publicitate digitala in acest an şi 78% pana in 2018, mai mult decat oriunde altundeva in lume.
- Publicitatea mobila va reprezenta anul acesta 29% din intreaga piaţa de publicitate a Chinei, depasind-o pe cea alocata TV-ului si devenind cel mai mare tip de media. Pentru 2018 prognozam un nivel de crestere de 47%.
Marea Britanie este a doua piata de publicitate mobile la nivel global.
- In acest an, va fi si singura piaţa in care mobile-ul va avea o pondere mai mare de jumatate din publicitatea pe internet - 51% - alocandu-si astfel şi cea mai mare parte a cheltuielilor de publicitate din totalul pietei britanice.
- Aici publicitatea mobila din acest an va reprezenta 28% din total si 39% in 2018.
La nivel global, publicitatea mobila se afla in urma TV-ului, si aşa va ramane cel puţin in urmatorii ani: pana in 2018, ne aşteptam ca aceste cheltuieli sa ajunga la un total de 127.8 miliarde comparativ cu cele 192.2 miliarde de dolari din TV.
Display-ul traditional intra in stagnare
- Publicitatea digitala traditionala - bannere şi formate similare - va avea o scadere de 3,1% in acest an, dupa o crestere de 8,6% in 2015. Evolutia sa va inregistra o medie de doar 0,3% pe an intre 2015 şi 2018, ramanand efectiv plata.
Acest lucru inseamna ca online video si social media vor fi sursele de creştere pentru publicitatea de tip display din urmatorii trei ani. Prognoza noastra indica faptul ca publicitatea video online va creste cu 20,1% pe an, in medie, intre 2015 şi 2018, in timp ce social media va creste cu 23,6%.
- Declinul brusc al publicitatii de tip display traditional este un rezultat al tranziţiei rapide catre publicitatea pe mobil.
- Banner-ele digitale sunt considerate intruzive pe dispozitivele mobile, iar online video, prin contrast, beneficiaza de disponibilitatea tot mai mare de continut de inalta calitate, precum si de imbunataţirea experientei de vizionare mobila, cum ar fi display-uri mai bune şi conexiuni mai rapide.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Trimite un comentariu