Skip to main content

Facebook schimbă algoritmul: Mai puţine ştiri, mai multe postări de la familie şi prieteni

 
Facebook schimbă algoritmul: Mai puţine ştiri, mai multe postări de la familie şi prieteni

Aşteaptă-te să vezi mai puţine ştiri şi mai multe poze cu animalele prietenilor şi anunţuri de căsătorie din partea familiei extinse în news feed-ul de pe Facebook.

Publicitate

Publisherii primesc o nouă lovitură după ce au petrecut mai mulţi ani pentru a-şi atrage audienţă şi pentru a ajunge la un anumit nivel de trafic care să le aducă venituri, descrie AdWeek mişcarea Facebook de a favoriza în newsfeed postările prietenilor şi ale familiei în dezavantajul ştirilor.

Facebook a anunţat, pe blogul său, că plănuieşte să facă un număr de schimbări în ceea ce priveşte algoritmul news feed-ului pentru a-i ajuta pe utilizatori să vadă mai multe postări relevante pentru vieţele lor personale.

De ce această schimbare?

"Facebook a fost creat în jurul ideii de a-i conecta pe utilizatori cu familia şi prietenii lor. Prioritatea noastră este să te ţinem conectat cu oameni, locurile şi lucrurile cu care vrei să fii în legătură - pornind de la oamenii cu care eşti prieten pe Facebook. Dacă vine de la un prieten de-al tău, este în feed, tu trebuie doar să dai 'scroll down'", a scris Adam Mosseri, manager în cadrul companiei.

Potrivit reprezentantului Facebook, studiile realizate de companie arată că utilizatorii vor să vadă în news feed-ul lor informaţii şi divertisment. Dar ceea ce are valoare de informaţie şi entertainment pentru cineva poate să nu aibă aceeaşi valoare pentru altcineva, motiv pentru care echipa de informaticieni lucrează pentru a oferi recomandări cât mai personalizate în partea de sus a news feed-ului.

Până acum Facebook a fost un ajutor de nădejde pentru publisheri

Potrivit unui raport publicat în aprilie de Parse.ly, o companie de monitorizare a conţinutului digital, 41,4 % referralii publisherilor veneau de pe Facebook.Ceea ce înseamnă mai mult decât Google, care aduce un procent de 39.5%. Yahoo se află pe locul trei cu un procent mai mic de 10%, urmat de Twitter şi Bing.

"Per total, anticipăm că această schimbare va duce la o scădere a reach-ului şi a "referral traffic" pentru anumite pagini. Impactul asupra paginilor de Facebook ale publisherilor pot varia în funcţie de felul în care este structurata audienţa respectivului deţinător de cont", au mai explicat un expert al Facebook.

Asta înseamnă că dacă traficul unui publisher vine de la utilizatori fideli, care distribuie postări, dau like-uri şi comentează pe respectiva pagină, afacerea ar putea să nu fie afectată.

Frank Speiser, cofondator la SocialFlow, despre modificarea adusă news feed-ului:

"Ideea de a plăti pentru accesul la audienţă a fost mereu parte a strategiei de marketing, acesta este motivul pentru care vezi această schimbare. Facebook face asta în serviciul audienţei şi răspunde cererii utilizatorilor săi".

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Vasile Vasile
    Asta se întâmplă deja de mai bine de două luni. După ce ai muncit să-ți strângi fani ani de zile (eventual, unii au și plătit pentru asta), Facebook își bate acum joc de tine și-ți ascunde postările paginii. Vrei să fii vizibil? Plătește-ne! Mai mult, tot mai mult!
    O afacere... zuckerbergistică.

Trimite un comentariu

sus