Skip to main content

Publisherul The Guardian recunoaşte pentru prima dată public că plăteşte rebate agenţiilor de media

 
Foto: campaignlive.co.uk
Foto: campaignlive.co.uk

Publisherul The Guardian a dezvăluit pentru prima dată în rapoartele sale anuale că "plăteşte bani" şi oferă "spaţiu gratuit de publicitate" agenţiilor de media pentru anumite niveluri de cheltuieli, scrie revista Campaign.

Publicitate

Faptul că proprietarii de media plătesc rebate-uri agenţiilor a devenit o practică tot mai comună, dar controversată în industria mass-media a ultimilor ani. Puţine companii vorbesc despre rebate-uri în rapoartele publice, mai arată sursa citată. Unii advertiseri din Marea Britanie au spus chiar că se tem că agenţiile ar primi sume de bani din partea proprietarilor de media fără să le comunice asta clienţilor.

Rebate-ul se traduce în bani/spaţiu gratuit de publicitate care se întorc de la entităţile media (TV, radio, presă tipărită şi online) la agenţiile de media.

Guardian Media Group a descris plăţile de tip rebate făcute către agenţiile de media drept "surse principale de incertitudini cu privire la estimări", în rapoartele sale.
„Grupul are înţelegeri cu agenţiile de publicitate în privinţa un prag minim de cheltuieli şi include un angajament de rabate în funcţie de nivelul de cheltuieli pe perioada contractuală. Aceste rebate-uri pot lua forma unui spaţiu gratuit de publicitate, plăţi în bani sau chiar amândouă", se spune în raportul din ultimul an, până în martie 2016.
În anii anteriori Guardian Media Group (GMG) nu a făcut nicio menţiune cu privire la rebate-uri în rapoartele sale anuale.
GMG este al doilea mare grup de presă din Marea Britanie care recunoaşte că plăteşte rebate-uri, în ultimul an financiar. Daily Mail & General Trust, publisher-ul Daily Mail, a spus pentru prima dată în 2015 că plăteşte rebate-uri.
În decembrie anul trecut, într-un raport publicat de Campaign se spune că The Daily Mail a pus deoparte 26,5 milioane de lire sterline drept discounturi pentru agenţii şi clienţii de publicitate pentru anul încheiat în septembrie 2015, scrie businessinsider.com.

ISBA (Incorporated Society of British Advertisers), organismul care îi reprezintă pe clienţii de publicitate din Marea Britanie, şi Association of National Advertisers (ANA), echivalentul sau din Statele Unite, şi-au avertizat membrii în ultimile luni că trebuie să fie foarte atenţi la contractele pe care le semnează cu agenţiile de media.

Anul acesta, Association of National Advertisers a demarat o anchetă pentru a stabili cât este de răspândită practica rebate-ului, un subiect sensibil în industria de peste Ocean, agenţiile evitând să recunoască această practică. În urma anchetei, în luna iunie asociaţia din SUA a spus că a ajuns la concluzia că în piaţă practicile "non-transparente" sunt foarte frecvente.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus