Publisherul The Guardian a dezvăluit pentru prima dată în rapoartele sale anuale că "plăteşte bani" şi oferă "spaţiu gratuit de publicitate" agenţiilor de media pentru anumite niveluri de cheltuieli, scrie revista Campaign.
Faptul că proprietarii de media plătesc rebate-uri agenţiilor a devenit o practică tot mai comună, dar controversată în industria mass-media a ultimilor ani. Puţine companii vorbesc despre rebate-uri în rapoartele publice, mai arată sursa citată. Unii advertiseri din Marea Britanie au spus chiar că se tem că agenţiile ar primi sume de bani din partea proprietarilor de media fără să le comunice asta clienţilor.
Rebate-ul se traduce în bani/spaţiu gratuit de publicitate care se întorc de la entităţile media (TV, radio, presă tipărită şi online) la agenţiile de media.
ISBA (Incorporated Society of British Advertisers), organismul care îi reprezintă pe clienţii de publicitate din Marea Britanie, şi Association of National Advertisers (ANA), echivalentul sau din Statele Unite, şi-au avertizat membrii în ultimile luni că trebuie să fie foarte atenţi la contractele pe care le semnează cu agenţiile de media.
Anul acesta, Association of National Advertisers a demarat o anchetă pentru a stabili cât este de răspândită practica rebate-ului, un subiect sensibil în industria de peste Ocean, agenţiile evitând să recunoască această practică. În urma anchetei, în luna iunie asociaţia din SUA a spus că a ajuns la concluzia că în piaţă practicile "non-transparente" sunt foarte frecvente.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Trimite un comentariu