BDR Associates Communication Group este agenţia care semnează strategiile de comunicare privind candidatura oraşului Bucureşti la titlul de Capitală Europeană a Culturii în 2021.
Implementarea strategiei, în următorii cinci ani, va depinde de câştigarea titulaturii de către municipiul Bucureşti.
Agenţia BDR Associates a elaborat atât primul plan de comunicare despre candidatura oraşului, cât şi strategia globală privind comunicarea proiectelor culturale, care a fost inclusă în cel de-al doilea dosar de candidatură a Bucureştiului, depus în luna august.
Proiectul Bucureşti Capitală europeană 2021, precum şi cele două dosare de candidatură au fost iniţiate, construite şi comunicate de către ARCUB, în numele Municipiului Bucureşti şi în strânsă colaborare cu numeroase organizaţii neguvernamentale reprezentative şi personalităţi din domeniul industriilor creative.
"În paralel cu elaborarea strategiilor de comunicare, BDR Associates a instituit un Grup Consultativ format din reputaţi jurnalişti, blogeri, reprezentanţi ai unor instituţii europene, sau educaţionale, artişti cunoscuţi şi expaţi, buni cunoscători ai Bucureştiului, care au avut o contribuţie esenţială la identificarea căilor de comunicare şi a mesajelor adresate diverselor categorii de public", spun reprezentanţii agenţiei BRD Associates.
Comunicarea s-a bazat, potrivit BRD Associates, "pe utilizarea facilitatorilor şi a ambasadorilor pentru variate audienţe şi comunităţi, cu misiunea de a activa şi implica locuitorii Bucureştiului în campanie".
Raluca Costache, senior consultant comunicare strategică, BDR Associates, despre strategia de comunicare:
“Strategia noastră de comunicare a ţinut cont de faptul că aproape 60% din populaţia Bucureştiului este puţin, sau deloc activă cultural, deci a trebuit să ne gândim cum extindem segmentul de audienţe angajate în consum de cultură.
Am propus campanii de schimbare de atitudine în rândurile comunităţilor şi grupurilor defavorizate cultural.
Am căutat soluţii de comunicare pentru diversitatea culturală a oraşului, pentru activarea sau scoaterea la lumină a proiectelor şi a artiştilor invizibili, pentru multitudinea de paliere pe care se va derula proiectul Bucureşti 2021, în caz de câştigare a titlului, pe scurt a trebuit să aducem oraşul invizibil, in vizibil, prin comunicarea actelor de cultură.
A fost creată o propunere de comunicare ce părea, la început, o misiune imposibilă, dar care a reuşit în final să structureze si sa armonizeze comunicarea pe toate proiectele culturale descrise in dosarul de candidatura .“
Cătălina Rousseau, Preşedinte/CEO BDR Associates:
“Juriul va fi la Bucureşti la mijloc de septembrie, apoi vom şti verdictul. Ar fi o victorie a municipalităţii oraşului, prima chemată să susţină acest demers excepţional şi să îl transforme, într-o misiune de credinţă, pentru oraş şi pentru locuitorii săi. Ne aşteptăm ca această susţinere să se întâmple, pentru ca o asemenea titulatură va atrage finanţări şi va însemna dezvoltare pe termen lung“, a declarat
MEDII DE COMUNICARE. Pe parcurs, comunicarea va fi consolidată prin: canale de informare online (formale şi informale), prin implicarea mijloacelor media tradiţionale (TV, radio, print, online) şi new media (reţele sociale, bloguri), prin realizarea unor materiale informative creativ, prin dezvoltarea evenimentelor tip cross marketing, alte oportunităţi de comunicare, ivite in timp. Un rol important în informarea publică îl vor avea parteneriatele cu instituţii culturale, educaţionale şi cu mediul de afaceri.
Ce alte mari capitale ale continentului care au câştigat acest titlu din anul 1985, anul înfiinţării competiţiei şi până astăzi: Atena (1985)
- Amsterdam (1987),
- Berlin (1988) ,
- Paris (1989) ,
- Dublin (1991),
- Madrid (1992)
- Lisabona (1994),
- Copenhaga (1996)
- Stockholm (1998) ,
- Praga (2000)
- Vilnius (2009)
- Tallin (2011)
- Riga in 2014.
Bucureştiul ar fi a 15-a capitală înnobilată cu acest titlu, după La Valetta desemnată pentru 2018.
Despre BDR Associates:
Agenţia de comunicare strategică şi relaţii publice BDR Associates, fondată în 1995, este parte a WPP, unul dintre cele mai mari grupuri internaţionale de comunicare din lume.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Trimite un comentariu