Snapchat, una dintre cele mai în vogă aplicaţii la nivel mondial, devine din ce în ce mai utilizată şi de adolescenţii români. Aplicaţia de foto-video aduce în plus snaps-urile (mesajele) care dispar după 10 secunde, idee preluată şi de Instagram prin serviciul Instragram stories.
"31% dintre tinerii cu varste intre 18 si 24 de ani si-au facut un cont si 57% dintre acestia folosesc Snapchat-ul zilnic", potrivit unui studiu realizat de Evensys si iSense Solutions pentru piaţa din România.
Evensys si iSense Solutions au realizat un studiu despre Snapchat, cu ocazia conferinţei de social media Webstock.
Rezultatele cercetarii au fost prezentate pe 30 septembrie, in cadrul unei conferinte de la dedicate noilor retele de socializare (Snapchat, Instagram si LinkedIn).
Andrei Canda, Managing Partner, iSense Solutions:
“Chiar daca deocamdata se adreseaza unei nise, cercetarea ne confirma ca Snapchat este o aplicatie de succes in Romania. Pana acum a reusit foarte bine sa capteze atentia adolescentilor (14-17 ani), dar se observa o evolutie pozitiva si in randul tinerilor cu varste intre 18-24 ani. In mai putin de jumatate de an, procentul utilizatorilor in acest interval de varsta a crescut cu 24%. Tinand cont de interesul romanilor pentru aceasta aplicatie, ne asteptam ca tot mai multe branduri sa introduca si Snapchat in strategia lor de comuni care”, a declarat Andrei Canda, Managing Partner, iSense Solutions.
Câteva concluzii desprinse din studiul realizat de Evensys si iSense Solutions:
- In acest moment, in spatiul urban, aplicatia este cunoscuta de 18% dintre cei intervievati.
- 31% dintre tinerii cu varste intre 18 si 24 de ani si-au facut un cont si 57% dintre acestia folosesc Snapchat-ul zilnic.
- In randul adolescentilor (14-17 ani) aplicatia este si mai folosita: 52% dintre adolescenti au cont pe Snapchat, iar 65% dintre ei o folosesc zilnic.
- Spre comparatie, Facebook este folosit zilnic de 95% dintre utilizatorii din grupa de varsta 18- 24 si de 92% de catre cei din grupa 14-17 ani.
- In randul celor care utilizeaza aplicatia, timpul petrecut zilnic pe Snapchat este de 28 de minute, in timp ce Facebook inregistreaza o medie de 118 minute /zi, iar Instagram 43 de minute.
- Timpul petrecut pe Facebook si pe Instagram este semnificativ mai mare, totusi, 40% dintre persoanele care utilizeaza cele 3 retele posteaza mai multe clipuri video cu momente din viata lor pe Snapchat.
- In randul adolescentilor, procentul celor care aleg Snapchat in defavoarea Facebook si Instagram este si mai mare, 62%.
- Caracterul sau inovator plaseaza aplicatia pe locul 4 la nivelul populatiei (dupa Waze, Facebook si WhatsApp).
- Studiul realizat ofera date si despre interactiunea companiilor prin Snapchat, aratand ca 50% din toti cei intervievati isi doresc sa comunice cu brandurile pe aceasta cale, mai ales daca sunt reprezentative pentru domenii precum IT&C, fashion, cosmetice sau bauturi racoritoare.
- La nivelul intregului esantion, 38% au afirmat ca motivul principal pentru care folosesc aceasta aplicatie este acela de a comunica intr-un mod mai distractiv cu prietenii, alte motive fiind: de a distribui fotografii in care folosesc filtrele specifice, faptul ca tot ceea ce se publica e temporar si ca pot publica mai multe momente din viata lor.
Despre iSense Solutions
iSense Solutions ofera servicii integrate de marketing: cercetare, consultanta in marketing si comunicare, digital si vanzari.
Despre Evensys
Este o companie specializata exclusiv pe dezvoltarea de conferinte si de seminarii proprii, ce acopera sapte domenii de activitate: Marketing & Comunicare, Internet & New Media, Financiar & Investitii, HR, Real Estate, Production si Retail.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Trimite un comentariu