Apropouri despre concurenţă şi cartel cu privire la publicitate, într-o postare pe blogul lui Mircea Badea. Realizatorul emisiunii În gura presei, de la Antena 3 aminteşte de "acţiuni de tip cartel" şi de "entităţi care au încălcat legea, au luat amenzi" şi "schelălăiau a victime".
Mai exact, este vorba de un Post Scriptum din postarea sa „Ghioceilor, sunteţi nişte monştri de ipocrizie”.
„P.S. Legile concurentei in Romania interzic actiunile concertate de tip cartel. Nu de mult, entitati economice care au incalcat legea, au incasat corespunzator amenzi crancene si schelalaiau a victime. Au memoria scurta. Atunci bine!”, a fost precizarea lui Badea.
Mircea Badea nu dă mai multe detalii în postare. Precizarea lui vine în contextul în care contextul în care mai mulţi clienţi publicitari şi-au retras reclamele de la Antena 3, în ultima perioadă.
La ce cartel ar putea face referire Mircea Badea?
Singurul caz în urma căruia agenţiile de publicitate au fost amendate de Consiliul Concurenţei pentru acţiuni de tip cartel a avut loc în urmă cu câţiva ani.
La sfârşitul anului 2014, Consiliul Concurenţei au amendat 11 agenţii de media cu 3,2 milioane de euro pentru că au avut o înţelegere anticoncurenţială împotriva unui concurent. Concret, potrivit justificării Consiliului Concurenţei, agenţiile se înţeleseseră să nu mai participe la licitaţiile organizate de clienţi publicitari, la care erau invitate şi agenţiile de media ale The Group.
Investigaţia Consiliului Concurenţei, care a durat doi ani, a avut ca principală probă schimburi de e-mailuri dintre agenţiile implicate (detalii, AICI, AICI şi AICI).
Citeşte şi:
- DOSARUL AGENŢIILOR (1). Raport Consiliul Concurenţei: „Scopul principal era eliminarea de pe piaţă a The Group. Cea mai nocivă măsură a agenţiilor: sa nu participe la licitaţiile unde mergea compania lui Zoltan Szigeti”
- DOSARUL AGENŢIILOR (3). Consiliul Concurenţei: Cum au boicotat agenţiile licitaţii la care participa şi The Group. Exemple de pitch-uri
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Dacă ai fi KFC, Adidas... ai investi in reclame pe un post unde publicul tău țintă e aproape inexistent?
"Publicul cere"... depinde și ce public! Asta înseamnă "sa-si asume", asta voiam să spun.