Românii stau din ce în ce mai puţin în faţa televizoarelor. În doar cinci ani, consumul de programe TV a scăzut dramatic.
Luna ianuarie (care are, de obicei, unele dintre cele mai mari cote de consum TV) arată, în acest an, cu totul diferit faţă de acum cinci ani.
Paginademedia.ro vă prezintă evoluţia consumului TV în Prime-Time, în ultimii cinci ani, în luna ianuarie, dar şi după media anuală:
NAŢIONAL. În serile de ianuarie, în Prime-Time, numărul românilor care se uitau la televizor se ducea, în 2016, spre 9,3 milioane. Cu alte cuvinte, 9,3 milioane de români era audienţa însumată a canalelor de televiziune atunci, când încă nu erau pe piaţă nici Netflix, nici HBO GO, iar vloggerii abia îşi începeau postările pe youtube (mulţi dintre ei încă nici nu erau "pe piaţă").
În ianuarie 2020, diferenţa este notabilă: în prima lună din acest an, erau în faţa micilor ecrane 8,2 milioane de români, cu este un milion mai puţini decât în urmă cu cinci ani.
Urmărind tendinţa, au fost scăderi continue. Faţă de anul trecut, diferenţa, în ianuarie, în Prime-Time, este de 500.000 de români.
În procente, publicul total de TV din ianuarie 2020 înseamnă un rating de 34,1%, ceea ce înseamnă că o treime dintre românii care au televizoare în casă îl mai deschid seara ca să vadă un program TV.
URBAN. Televiziunea a pierdut public, în luna ianuarie, şi la oraşe. Sunt cu peste 700.000 mai puţini telespectatori în luna ianuarie 2020, faţă de aceeaşi lună din urmă cu cinci ani.
În total, vorbim de 4,2 milioane de telespectatori la oraşe, în Prime-Time, faţă de aproape cinci milioane în urmă cu cinci ani.
În 2016, ratingul total la oraşe era de aproape 51%. Acum a scăzut la aproape 47. Diferenţa nu pare mare, dar fiecare punct de rating înseamnă sute de mii telespectatori.
COMERCIAL. Publicul tânăr se uită mai puţin la televizor. În ianuarie 2020, numărul celor între 18 şi 49 de ani care se uitau seara la TV a fost de 1,45 milioane.
În urmă cu cinci ani, în ianuarie, erau aproape 1,9 milioane de tineri în Prime-Time, cu aproape jumătate de milion mai mulţi.
Ce înseamnă ca procente: aproape 50% era ratingul total pe publicul tânăr în ianuarie, în Prime-Time. Acum a fost de 44%.
Evoluţia consumului TV în luna ianuarie, în ultimii cinci ani (nr. persoane/rtg%)
LUNA | NATIONAL | URBAN | COMERCIAL |
---|---|---|---|
Ianuarie 2016 | 9.297.000 (39,5) | 4.939.000 (50,7 rtg) | 1.880.000 (49,6) |
Ianuarie 2017 | 8.881.000 (40,2) | 4.763.000 (49,5) | 1.810.000 (48,9) |
Ianuarie 2018 | 8.946.000 (38,6) | 4.563.000 (50) | 1.727.000 (47,3) |
Ianuarie 2019 | 8.780.000 (37,2) | 4.455.000 (49,5) | 1.596.000 (46,5) |
Ianuarie 2020 | 8.232.000 (34,1) | 4.202.000 (46,9) | 1.446.000 (44.1) |
Consum scăzut şi după media anuală
Tendinţele de scădere se văd clar şi după media de audienţă anuală în Prime-Time.
Astfel, în intervalul de maximă audienţă, scăderile de consum TV sunt de sute de mii de telespectatori, indiferent de target.
La nivel naţional, de exemplu, erau, în 2016, în Prime-Time, aproape opt milioane de români în faţa televizoarelor. În 2019, media a fost cu aproape jumătate de milion de români mai mică.
Audienţa medie totală pe an este sub luna ianuarie (o lună cu consum intens), lund în calcul toate cele 12 luni (inclusiv perioadele de extrasezon - cum sunt lunile de vară - cu ratinguri mai mici.
Evoluţia consumului TV Total, în Prime-Time, în ultimii patru ani (nr. persoane/rtg%):
ANUL | NATIONAL | URBAN | COMERCIAL |
---|---|---|---|
2016 | 7.984.000 (35,4) | 4.389.000 (43,9 rtg) | 1.661.000 (44,5) |
2017 | 7.629.000 (33,9) | 4.103.000 (42,5) | 1.531.000 (42,2) |
2018 | 7.674.000 (33) | 4.024.000 (42,4) | 1.460.000 (41,8) |
2019 | 7.532.000 (31,7) | 3.914.000 (42,4) | 1.359.000 (40,9) |
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Prefer sa citesc o carte, sa navighez aiurea pe net si sa invat ceva sau sa ma delectez cu ce produc altii si deoarece mizeria stiristilor de ocazie e in floare pe net, am ajuns sa citesc doar titluri.
Evident ca sunt asa senzationale incat acolo unde gasesc cuvinte de genul dezastru, catastrofa, vai ce patesti, etc nu imi mai pierd timpul cu informatia din continut.
Speriati babele cu stirile voastre si ii pierdeti pe cei ce fug de voi. Internautii vechi deja sunt satui si pleaca spre site-uri straine de stiri si informatii mai putin dezastruoase.
Tot ce inseamna azi Televiziune, asa cum o stim, va fi aproape disparuta.
Am tot zis asta de vreo 5 ani. Traiasca Net-ul.
Pay per View-ul poate mai da o sansa (mica) Televiziunii clasice ...si sa vad eu acum "marii producatori" ce se fac cu formatele lor la care nu obtin rating nici cat un nene X-ulescu, care produce Slime-uri sau cine stie ce mai face pe Youtube sau alta platforma on-line, dar are rating de ingroapa 2-3 emisiuni odata si mai castiga si ceva banuti, culmea.
Dragii mei fosti colegi de breasla: este vorba de content, de calitate, de ancorarea spre viitor, nu spre trecut...sa nu uitam ca avem inca televiziuni SD (suntem in 2020, trezirea). Ce e drept Tanti Florica nu are nevoie de format al emisiei in HD sau 4K, cand ii spune dom' Vasilache ca i se mareste pensia (la o emisiune TV, evident).
Daca Televiziunile nu isi dau un refresh cat mai curand, o sa ramana, ca o corabie care se scufunda incet, dar sigur, iar ultimii "marinari" vor fi niste nostalgici, care nu stiu sa foloseasca un device mobil, un pay / view sau orice sursa online pentru a se indrepta spre un content ce ii reprezinta mai bine (in functie de gen/educatie/varsta/etc).
Desi daca ma uit bine, de-al de YouTUBE, Tik-Toc sau alte platforme on-line, o sa atraga si acel public, care acum este "in fasa".
Va doresc naufragiu placut.
PS... o sa fie o accelerare exponentiala a scaderii acestui numar de telespectatori, la un momendat.