Skip to main content

COMUNICAT. 11 sfaturi de Youtube SEO pentru magazinul tău online de la Andreea Murăriţa, DWF

 
COMUNICAT. 11 sfaturi de Youtube SEO pentru magazinul tău online de la Andreea Murăriţa, DWF

COMUNICAT. Ai un magazin online? YouTube îţi oferă şansa de a scoate în faţă beneficiile oricărui produs pe care doreşti să îl vinzi. Şi face acest lucru într-un mod care, altfel, ar fi greu de realizat pentru afacerea ta online.

Publicitate

În plus, este unul dintre cele mai populare site-uri de pe internet şi al doilea cel mai mare motor de căutare, după Google. Aşadar, poţi fii sigur că unii din clienţii tăi ideali petrec timp acolo. Poate că, în acest moment, au căutat deja un produs pe care tu îl oferi şi s-au lăsat convinşi de un competitor.

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament.

Îţi scriu astăzi pentru a-ţi spune, după multe experimente, că nu este de ajuns să fii prezent pe Youtube şi să uploadezi filmuleţul tău online pur şi simplu. La DWF am învăţat şi cum să îl propulsăm în topul căutărilor, pentru a câştiga din start această „competiţie”.

Înainte de a-ţi prezenta cele 11 sfaturi promise, vreau să-ţi arăt ceva interesant.

Youtube SEO te ajută să împuşti doi „iepuri” deodată: Google şi Youtube!

Din punct de vedere SEO pe Youtube, traficul poate proveni în două feluri: external şi internal.

1. External

Dacă cineva găseşte un link către video-ul tău pe un forum, într-un articol cu embed sau fără, sau pe Google, traficul este extern. Deci, oricine ajunge la videoclipul tău din afara site-ului YouTube, este trafic extern.

Un studiu realizat de SearchMetrics arată cum afişările Youtube au întrecut Wikipedia în rezultatele Google pentru prima dată în istorie.

Asta înseamnă că eforturile tale nu merg doar către Youtube, ci şi către Google. E de înţeles, Google oferă prioritate Youtube, din moment ce provin din aceeaşi companie mamă.

Aşadar, dacă faci un video de „how to” cu produsul tău, eşti în topul căutărilor chiar şi pe Google pentru acel cuvânt cheie.

GALERIE FOTO.

2. Internal (Youtube search + Suggested videos)

Dacă cineva intră pe YouTube şi găseşte videoclipul tău printr-o căutare, acesta este trafic provenit intern. Dacă cineva se abonează la canalul tău şi ajunge la videoclipul tău din mail-ul de la Youtube, traficul este tot intern. Practic, tot ce vine de la YouTube este intern.

Cei doi indicatori SEO internal sunt:

  • Search in Youtube - atunci când oamenii scriu în bara de căutare Google cuvinte cheie pentru care filmuleţul tău este optimizat să apară şi dau click pe el.

  • Suggested Videos - Filmuleţele recomandate de Youtube, în dreapta filmuleţului care rulează. Recomandările sunt afişate în funcţie de alte videoclipuri similare, optimizate pe acele cuvinte cheie, dar şi pe baza căutărilor anterioare ale utilizatorilor.

Sper că te-am convins deja că YouTube şi magazinele online au devenit de ceva timp aliaţi pentru satisfacerea consumatorului şi pentru creşterea comerţului online.
Hai să îţi arăt cum am reuşit noi, la DWF, să facilităm acest proces!

Sfaturile noastre de optimizare video pe Youtube pentru magazinul tău online

1. Înainte de a te apuca de filmuleţ, fă un keyword research pentru a identifica principalele căutări pentru care vrei ca filmuleţul tău să fie relevant.

Noi credem că acesta este cel mai important pas! Iată cele mai bune tool-uri pe care le-am testat:

  • Ahrefs Keyword Research > Youtube,
  • VidIQ,
  • TubeBuddy,
  • KeywordTool.io,
  • Google Trends
  • sugestiile de pe Youtube din căsuţa de search.

2. Redenumeşte fişierul video (mp4 sau alt format), folosind expresii cheie relevante.

Această redenumire trebuie să fie cât mai naturală. Dacă, spre exemplu, ai un video cu un tutorial de instalare a unui sistem audio, îl poţi numi chiar „cum_se_monteaza_sistemul_audio_nume”.

3. Inserează cuvinte cheie relevante în titlul videoclipului, într-o construcţie naturală.

Nu uita că titlul unui videoclip este primul aspect care convinge utilizatorul să dea click. Pune cât mai în faţă cele mai importante cuvinte cheie.

4. Optimizează descrierea videoclipului.

Descrierea nu ajută doar utilizatorii, ci şi Youtube să înţeleagă mai bine despre ce este vorba în filmuleţul tău. Adaugă un text relevant, care conţine cuvintele cheie sub forma normală, dar şi sub formă de hashtag-uri.

Din experienţa mea, filmuleţele care au performat cel mai bine au fost cele care în prima frază a descrierii încurajau utilizatorii să dea like, comment sau share. Da, aceştia din urmă sunt factori de ranking importanţi.

5. Etichetează videoclipul (tags) cu cuvinte cheie populare care se referă la subiectul principal.

Am observat că unele magazine online introduc ca tags numele brandurilor competitoare, crezând că vor apărea în faţa lor în căutarile navigaţionale (de brand).

Nu făceau decât să îi arate motorului de căutare Youtube faptul că filmuleţele competitorilor sunt relevante pentru a fi recomandate în dreapta video-ului lor, la suggested videos. Adică să le ofere trafic competitorilor. Not ok.

Filmuleţele pe care le-am dus în topul căutărilor au avut ca tags cuvinte cheie rezultate în urma keyword research-ului bine documentat la început. Naturale şi cu spaţii între ele, exact cum ar arăta o căutare normală.

6. Categorizează corect videoclipul.

Youtube ţine cont de acest lucru şi te încadrează în playlist-uri pe anumite teme. Nu vrei să ratezi asta.

7. Încarcă un thumbnail personalizat (16: 9 ratio, de 2MB sau mai mic).

Personal, consider că acesta este unul din cele mai importanţi factori care ajută utilizatorii să decidă ce filmuleţ să aleagă. Fă-l cât mai clar şi creativ.

8. Utilizează un fişier SRT pentru a adauga subtitrări în limba engleză, sau adaugă manual pentru limba română.

La DWF nu am descoperit subtitrările ca fiind un factor important de ranking, însă Youtube îl recomandă. Plus că ajută mult utilizatorul care nu poate asculta filmuleţul, dându-i-se varianta să citească.

9. Adaugă cards pentru a plasa link-ul către achiziţionarea produsului tău chiar în filmuleţ.

Unde apar? La acel „i” din dreapta sus al fiecărui filmuleţ care are cards.

10. Adaugă end cards, pentru a creşte gradul de vizibilitate al canalului YouTube.

Adică pătrăţelele de la finalul filmuleţelor, unde poţi recomanda alte filmuleţe similare de pe canalul tău şi poţi adăuga butonul de „Subscribe”.

11. Încearcă să obţii link-uri către video, fie pe alte site-uri (direct sau prin embed), fie în YouTube, prin introducerea acestuia în descrierea altor filmuleţe sau în end cards.

Am dezvoltat aceste sfaturi şi multe altele într-un articol pe blogul DWF. Acolo explic cum poţi analiza performanţa filmuleţelor tale şi câteva strategii de evaluare a competiţiei şi de întreţinere a traficului.

Tu ce mai aştepţi pentru a paria pe Youtube SEO pentru magazinul tău online?

Ce este secţiunea COMUNICATE:

Secţiunea COMUNICATE este un instrument de promovare eficientă a seviciilor oferite de firme din comunicare, mass-media, publicitate, din zonele conexe, dar şi din alte câmpuri de activitate.

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus