RAPORT. Veniturile şi profiturile Pro TV au fost afectate de pandemie, iar scăderile se numără în zeci de procente. Şi după aceste scăderi, Pro TV a avut un profit (OIBDA) de aproape 34 de milioane de dolari.
Datele apar în ultimul raport financiar către bursă al companiei-mamă a Pro TV, Central European Media Enterprises.
În acelaşi raport, se punctează când este estimată preluarea companiei de către fondul de investiţii PPF Group:
"Ne aşteptăm să obţinem un răspuns de la Comisia Europeani în cel de-al treilea trimestru, astfel încât tranzacţia să fie finalizată înainte de 27 octombrie 2020".
Cifrele pe România:
Veniturile Pro TV:
Pe primele şase luni, veniturile Pro TV în România au fost de 76,7 milioane de dolari, în scădere faă de anul trecut, când în aceeaşi perioadă erau peste 87 de milioane de dolari.
Interesantă este evoluţia pe trimestre: ultimele trei luni (aprilie, mai, iunie), de plină pandemie, arată o scădere mai mare. Anul trecut, Pro TV încasa (din publicitate sau de la cablişti) un total de 48,3 milioane de dolari. În perioada aprilie-iunie 2020, veniturile au fost de 37,2 milioane, adică o scădere de peste 20%.
Profitul Pro TV:
A avut Pro TV profit? Cât? Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) era, pe primele şase luni din 2019, de 42,7 milioane de dolari.
Pandemia a afecta profitul, care s-a ridicat, în 2020, la 33,8 milioane de dolari (adică mai puţin cu 20%).
Şi în cazul profitului, perioada cu scăderea cea mai mare este aprilie-iunie: de la peste 25 de milioane de dolari în 2019, la 18,7 milioane în 2020.
Scăderi la nivel de grup
De altfel, tot grupul CME a înregistrat cifre în scădere (cu procente mari în lunile de pandemie): veniturile totale pe şase luni au scăzut de la 330 de milioane de dolari, la 280 de milioane.
La profit, scăderea este de la 111 milioane de dolari la 92 de milioane.
"În ciuda crizei, ne-am menţinut rate de profit ridicate. Situaţia noastră financiară rămâne puternică"
Ce spun oficialii companiei?
Cristoph Mainusch, co-chief Executive Offecers:
"Businessul nostru a arătat un grad ridicat de adaptare după ce COVID a afectat operaţiunile noastre începând din luna martie. În ciuda aceste situaţii, ne-am menţinut marjele de profit ridicate, iar cash-flow-ul chiar a crescut comparativ cu anul trecut.
Pandemia a avut un impact negativ puternic în pieţele de publicitate pe care activăm mai ales în lunile aprilie şi mai. În iunie, rezultatele reflectă o revenire în materie de investiţii în publicitate.
Contractele de până acum arată că este posibil ca nivelul investiţiilor în publicitate să se întoarcă, în iulie şi august, la un nivel comparativ cu cel din 2019.
Situaţia noastră financiară rămâne una solidă. Vom continua să avem o abordare proactivă pentru a răspunde situaţiei de incertitudine dată de pandemie".
Comentarii