PREVIZIUNI. Vremurile ziarelor tipărite se apropie de final. Previziuni venite de la Mark Thompson, fost şef executiv la New York Times, care spune că până şi ediţiile de print ale publicaţiei vor dispărea.
Thompson, cel care a condus redacţia între 2012 şi iulie 2020, este de părere că ediţiile de print nu vor mai exista în cel mult 20 de ani.
Ziarul New York Times este vândut acum la peste 900.000 de persoane în fiecare săptămână, în ediţia tipărită ce nu conţine „nici măcar un dolar de publicitate vândută”, potrivit lui Thompson.
Însă câţi ani va rezista printul?
„Sunt de părere că New York Times va rămâne în print pentru 10 ani, posibil 15 ani - poate chiar puţin mai mult decât atât. Dar aş fi foarte surprins dacă mai există ediţia de print peste 20 de ani”, a spus Thompson, pentru CNBC, citat de niemanlab.org.
Ziarul, înlocuit de noile tehnologii
Digitalizarea accentuată obligă publicaţiile să îşi schimbe strategia. Ziarele vor fi înlocuite treptat de alte surse de informare, cum ar fi reţelele sociale.
„Există o presupunere că vom avea o înlocuire a surselor de informare tradiţionale. Ziarele şi companiile TV se vor retrage de pe piaţă, iar în locul lor vor veni noi insurgenţi digitali.
Într-adevăr, tradiţionalismului din mass-media va fi dificil de înlocuit. Insurgenţii digitali apăruţi au obţinut aşa numitul efect de pârghie prin au au reuşit să acapereze mass-media tradiţională. Schimbul se va face curând, dar totul depinde de răspunsul publicaţiilor care mai vor să vândă ediţiile de print”, mai spune Thompson, potrivit niemanlab.org.
Podcastul, un mod de informare optim. Ora 7.00 dimineaţa, Prime-Time în online
O altă modalitate prin care se face un jurnalism de viitor este podcastul. Thompson crede că modalitatea audio de a te informa va creşte simţitor în viitor, mai ales în rândul tinerilor.
„Podcasting-ul indică un viitor în care consumul de ştiri şi jurnalism ar fi mai interactiv. Poate deveni fluid între momentele în care utilizatorii citesc noutăţile şi ascultă în căşti alte informaţiile pe care le doresc. Este benefic şi când mergi în excursii.
De asemenea, poate deveni un interogatoriu în cazul în care podcastul devine interactiv, cu multe întrebări şi răspunsuri”, mai susţine Thompson.
Totodată, fostul şef de la New York Times mărturiseşte că oamenii consumă cel mai mult ştirile la 7 dimineaţa.
„Ora de vârf pentru consumul digital pe smartphone este 7 dimineaţa. Foarte devreme, adică. Mă duceam în redacţia de ştiri la prima oră şi aveam o audienţă însemnată”, concluzionează acesta.
Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
Trimite un comentariu