INTERVIU. „Euronews nu vine să ia publicul canalelor de ştiri deja existente, ci vine cu o ofertă complementară”, spune Michael Peters (CEO-ul Euronews) într-un interviu acordat Paginademedia.ro.
Peters a vorbit despre viitorul canal Euronews România, care va fi lansat în parteneriat cu Universitatea Politehnică, despre obiectivele pe care le are staţia „mamă” şi despre aşteptările care există.
Dar a răspuns şi la întrebarea: "De ce nu a făcut Euronews noul post cu TVR, pentru că postul public din România e şi acţionar al Euronews?"
De asemenea, CEO-ul Euronews explicat în ce condiţii ar putea spune că „proiectul Euronews România a reuşit”:
„Putem spune că proiectul a reuşit, dacă brandul nu va fi deteriorat, dacă valorile brandului vor fi respectate şi livrate către publicul din România şi de asemenea, ar fi interesant, să strângem şi ceva audienţă. Ne-am dori ca prin acest parteneriat brandul Euronews să aibă un impact în România.
Ceea ce e foarte important pentru noi, dincolo de business, este brandul. Acesta este lucrul crucial, reputaţia brandului Euronews nu trebuie să fie deteriorată”, a subliniat Michael Peters pentru Paginademedia.ro.
Nu în ultimul rând, şeful Euronews a mai spus că parteneriatul este unul „pe termen lung”, iar un brand „are nevoie de ani pentru a se consolida într-o ţară”.
Peters a dat asigurări că echipa din Euronews România va avea „independenţă totală”, după cum a punctat în interviu.
Citeşte şi: Andra Miron, de azi redactor-şef Euronews. Ce spune despre revenirea în TV şi despre funcţia de la cabinetul Ralucăi Turcan şi de la Consiliul Judeţean Ilfov
Reamintim că Euronews a anunţat, ieri, redactorul-şef al postului TV pe care-l va lansa în România. Andra Miron Diaconescu a lucrat 14 ani la Realitatea TV, iar în ultimii doi ani a lucrat în administraţia publică pe zona de comunicare. A fost şef al comunicării la Consiliul Judeţean Ilfov, iar cinci luni a lucrat la cabinetul vicepremierului Raluca Turcan (august 2020-ianuarie 2021).
Michael Peters a spus, în conferinţa de presă, că apreciază la Andra Miron „ampla experienţă pe care o are în presă”.
Miron este angajată Euronews şi raportează direct Directorului Editorial al Afiliaţilor Marca Euronews, François Chignac.
Noul canal de ştiri va fi lansat în parteneriat cu Universitatea Politehnica, pornind de la staţia deja existentă UPB Sigma TV.
"Parteneriatul pe care l-am semnat este unul pe termen lung, nu vorbim de doi-trei ani"
Raul Bambu, reporter Paginademedia.ro: De ce a decis Euronews să vină în România?
Michael Peters, CEO-ul Euronews: Noi am stabilit o strategie după care ne ghidăm. Mai exact, suntem deschişi către astfel de parteneriate în cele mai importante ţări din Europa şi în restul lumii.
Aceasta este strategia, odată stabilită obiectivul nostru este să intrăm pe piaţa respectivă cu partenerul potrivit în acesta piaţă. Acesta este obiectivul cheie pentru noi, să găsim partenerul potrivit.
Paginademedia.ro: De ce în acest moment?
Michael Peters: Pentru că acum am găsit partenerul potrivit.
Paginademedia.ro: În ţara noastră sunt încă cinci ştaţii de ştiri. Ce aduce Euronews în plus?
Michael Peters: Cred că Euronews vine cu o ofertă complementară. Euronews nu vine să ia publicul canalelor de ştiri deja existente. Oamenii nu vor înceta să se uite la respectivele canale doar pentru că a venit Euronews în România.
Oamenii vor avea ocazia de a urmări Euronews, care le aduce date factuale, neutre, echilibrate, alături de o abordare independentă cu privire la evenimentele care se întâmplă în România.
Raul Bambu: Plănuiţi să staţi timp îndelungat în România?
Michael Peters: Da. Parteneriatul pe care l-am semnat este unul pe termen lung, nu vorbim de doi-trei ani. De asemenea, este nevoie de mult timp pentru ca un brand să se consolideze într-o ţară. Aşadar, suntem aici pe termen lung.
"Vor avea independenţă totală în alegerile editorial de zi cu zi"
Paginademedia.ro: Pentru că Andra Miron este angajată Euronews şi raportează direct managementului central, care va fi relaţia redacţia din România?
Michael Peters: Euronews World nu va ţine legătura zilnic cu redacţia din România. Ne ghidăm după un sistem bazat pe încredere. Andra Miron, redactorul-şef din România, la fel ca redactorii-şefi din alt ţări, este angajată Euronews, ceea ce însemnă că va comunica cu noi, iar noi o vom instrui să le spunem care sunt indicatorii de performanţă.
Managementul editorial al Euronews va fi compus din Andra Miron, dar în mod egal şi de alţi oameni care vor fi angajaţi de Euronews România, nu de Euronews International. Vor avea independenţă totală în alegerile editorial de zi cu zi, în linia editorială „All Views” (Toate Perspectivele) a postului.
Apoi, noi avem un sistem în care la fiecare câteva luni putem verifica cum merg lucrurile. De asemenea, dacă apar probleme sau nelămuriri, Andra se poate adresa managementului central.
Euronews România va avea independenţă totală, în acelaşi timp fiind aproape de Euronews World.
Paginademedia.ro: Ce aţi urmărit la candidaţii pentru poziţia de redactor-şef?
Michael Peters: Ne-am dorit pe cineva care să respecte şi să adere la valorile Euronews. Trebuie să aibă capacitatea să construiască o echipă în jurul acestor valori.
De ce nu a încercat Euronews un parteneriat cu TVR, câtă vreme este acţionar în Euronews?
Paginademedia.ro: În grupul Euronews, printre acţionari, sunt şi televiziuni publice. De ce nu aţi încercat un parteneriat cu TVR, câtă vreme este shareholder în Euronews?
Michael Peters: Noi avem o lungă istorie cu TVR, deşi este un shareholder mic. Nu şi-au exprimat niciodată dorinţa de a deschide un post cu noi. Nu pot să vorbesc în numele lor, dar îmi imaginez că acest lucru se întâmplă şi pentru că deja au canal axat şi pe ştiri.
Cred că ei ar putea răspunde mai bine la această întrebare.
Paginademedia.ro: Ce ar însemna pentru Euronews „am reuşit în România”? În ce condiţii veţi putea spune acest lucru?
Michael Peters: Dacă brandul nu va fi deteriorat, dacă valorile brandului vor fi respectate şi livrate către publicul din România şi de asemenea, ar fi interesant, să strângem şi ceva audienţă. Ne-am dori ca prin acest parteneriat brandul Euronews să aibă un impact în România.
Ceea ce e foarte important pentru noi, dincolo de business, este brandul. Acesta este lucrul crucial, reputaţia brandului Euronews nu trebuie să fie deteriorată.
Planul de afaceri este făcut de Politehnică
Raul Bambu, reporter Paginademedia.ro: Ca business, de unde vor proveni veniturile?
Michael Peters, CEO-ul Euronews: Este un plan de business stabilit de UPB, care este proprietarul licenţei. Noi sunt parteneri în acest proiect, adică supervizăm, ajutăm cu sfaturi şi oferim dreptul de utilizare al conţinutului şi al numelui.
În final, planul de afaceri este făcut de UPB.
Citeşte şi: Euronews vine şi în România. Noul canal de ştiri, lansat în parteneriat cu Universitatea Politehnica
Citeşte şi: Directorul de proiect al Euronews România, un fost ministru, deputat şi viceprimar PSD: „M-am retras din politică”
Citeşte şi: Euronews România are redactor-şef: a lucrat 14 ani la Realitatea şi a fost şeful comunicării la Consiliul Judeţean Ilfov
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Multumesc pt informatii. Lasand la o parte acel comunicat al tvr, tie ti se pare ca tvr 1 este canal de stiri? Sau cum scrie acolo, axat si pe stiri? :)