Skip to main content

Unilever scoate cuvântul „normal" din reclame şi ambalaje. Ca să înceteze discriminarea

 
Unilever scoate cuvântul „normal" din reclame şi ambalaje. Ca să înceteze discriminarea

Cuvântul „normal” dispare de pe ambalajele şi din comunicarea Unilever. Compania, care deţine brand-uri ca Dove, Lifebuoy sau Axe, anunţă că va elimina cuvântul „normal” de pe toate ambalajele şi din toate campaniile publicitare ale produselor de frumuseţe şi îngrijire personală.

Publicitate

Aceasta mişcare vine ca urmare a unui studiu comandat de Unilever. Una dintre principalele concluzii este că termenul „normal” are impact negativ.

Alături de eliminarea cuvântului, Unilever mai spune că „se angajează” să nu editeze în mod digital forma corpului, dimensiunea, proporţia sau culoarea pielii persoanelor care apar în campaniile publicitare ale produselor sale şi să crească numărul de reclame care prezintă persoane din diferite grupuri care sunt subreprezentate.

Studiul comandat de Unilever, a fost realizat în nouă ţări şi au participat 10.000 de persoane. Concluziile sunt, pe scurt:

  • Mai mult de jumătate dintre oameni (56%) consideră că industria frumuseţii şi îngrijirii personale poate face oamenii să se simtă excluşi.
  • Oamenii vor să vadă că industria frumuseţii şi îngrijirii personale se concentrează mai mult pe a face oamenii să se simtă mai bine, decât să arate mai bine (74%).
  • Şapte din zece persoane sunt de acord că utilizarea cuvântului „normal” pe ambalajul produselor şi în materialele publicitare are un impact negativ.

Cu această mişcare, Unilever anunţă şi lansarea unei noi viziuni şi strategii – Positive Beauty.

Decizia de a elimina conceptul de „normal” este unul dintre paşii pe care compania îi ia pentru a contesta idealurile limitate de frumuseţe, pentru a contribui la încetarea discriminării şi a pleda pentru o viziune incluzivă asupra frumuseţii.

Acest lucru vine ca răspuns la cercetările globale privind experienţele consumatorilor din industria frumuseţii, care au arătat că folosirea termenului „normal” pentru a descrie părul sau pielea face ca majoritatea oamenilor să se simtă excluşi”, explică oficialii Unilever.

Unilever anunţă şi alte „angajamente”, după cum spun oficialii companiei:

- Încetarea discriminării în domeniul frumuseţii şi incluziunii, prin provocarea unor idealuri înguste de frumuseţe şi construind un portofoliu de produse mai incluziv.

- Stimularea echităţii de gen, inclusiv intensificarea programelor de brand care contestă status quo-ul şi publicitatea #unstereotyping.

- Îmbunătăţirea sănătăţii şi a bunăstării prin iniţiative educaţionale pentru spălarea mâinilor şi igiena orală şi extinderea în noi domenii, inclusiv sănătatea fizică şi bunăstarea mentală.

- Protejarea şi regenerarea a 1,5 milioane de hectare de teren, păduri şi oceane până în 2030

- Sprijinirea introducerii interdicţiei globale, până în 2023, asupra testării pe animale a produselor cosmetice

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Vica Vica
    Cât sunteți de stangisti, dar sunt de acord, cuvântul "normal" nu înseamnă nimic. Fiecare înțelege ce vrea din acest cuvant.

Trimite un comentariu

sus