Skip to main content

COMUNICAT. În ce constă administrarea unei proprietăţi închiriate?

 
COMUNICAT. În ce constă administrarea unei proprietăţi închiriate?

COMUNICAT. Mulţi consideră în mod greşit că închirierea unei proprietăţi este cea mai facilă cale de ca câştiga nişte bani, fiind suficient doar să găseşti un chiriaş, după care să încasezi lunar chiria.

Publicitate

Pentru cineva nefamiliarizat cu domeniul imobiliar pare destul de simplu, însă un proprietar sau o persoană desemnată de acesta, trebuie să se ocupe de o serie de activităţi administrative.

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

Pentru a înţelege mai bine asta, am întocmit o listă cu tot ceea ce presupune activitatea de administrare a unei proprietăţi închiriate, pe care te invităm să o parcurgi în cele ce urmează.

Pregătirea şi întocmirea documentelor de închiriere

Închirierea unei proprietăţi se face în baza unui contract încheiat între proprietar sau o persoană desemnată de acesta şi viitorul chiriaş.

Clauzele contractului se stabilesc de comun acord între cele două părţi, aşa că semnarea documentului trebuie precedată de o discuţie pe această temă.

De asemenea, o dată cu semnarea contractului se încheie şi un proces verbal de predare-primire, care trebuie să conţină un inventar al principalelor bunuri şi utilităţi din imobil. Bineînţeles că realizarea acestui inventar cade tot în sarcina proprietarului sau a celui desemnat să administreze proprietatea.

Menţinerea relaţiei cu chiriaşii, vecinii şi asociaţia de proprietari

Proprietarul trebuie să  fie mereu disponibil pentru a fi uşor de găsit atunci când chiriaşul are nevoie de ceva, sau când apare o situaţie nedorită. De aceea, este importantă menţinerea legăturii, prin intermediul telefonului sau a oricăror mijloace de comunicare disponibile din abundenţă în prezent.

Totodată, proprietarul trebuie să se asigure că persoana sau persoanele care au închiriat proprietatea nu creează probleme vecinilor, că au o conduită corespunzătoare şi că respectă obligaţiile asumate prin contract. În aceste sens, trebuie să menţină legătura şi cu vecinii, fiind recomandat să există 2-3 persoane de încredere cu care să poată colabora.

Nu în ultimul rând, pentru problemele administrative de orice fel, trebuie păstrată legătura şi cu asociaţia de proprietari.

Managementul plăţilor

Dacă ai lăsat plata facturilor la utilităţi în seama chiriaşilor, trebuie să te asiguri că aceştia se achită de obligaţii, pentru a nu risca să rămâi cu restanţe după plecarea lor. 

În cazul în care ţi-ai asumat tu această sarcină, din banii pe chirie, trebuie să ai grijă ca facturile să-ţi parvină la timp şi să le achiţi în termen.

Totodată, trebuie să te ocupi şi de încasarea chiriei, numerar sau prin transfer bancar, în funcţie de cum te-ai înţeles cu chiriaşii.

Declararea veniturilor

Veniturile încasate din chirii sunt impozabile, iar din acest motiv trebuie declarate periodic la ANAF. Orice proprietar care încasează chirii trebuie să depună anual o declaraţie de venit, în baza căreia îi va fi perceput impozitul.

Această declaraţie trebuie depusă până la un anume termen, iar depăşirea acestuia presupune penalităţi şi tot felul de alte probleme cu care nimeni nu vrea să-şi bată capul.

De asemenea, nu uita nici de impozitul anual pe proprietăţile deţinute!

Pregătirea proprietăţii pentru închiriere

Când chiriaşii se mută, trebuie să găseşti alţi clienţi în locul lor, iar pentru asta, proprietatea trebuie pusă la punct. Totul începe cu o inspecţie amănunţită după plecarea foştilor chiriaşi, ocazie cu care poţi constata ce nu este în regulă.

Dacă nu ai găsit nicio problemă, se impune totuşi o curăţenie, care se va repeta săptămânal până la găsirea unor noi chiriaşi.

În cazul în care e nevoie de lucrări mai ample, cum ar fi zugrăvit, renovat sau înlocuirea instalaţiilor, nu amâna foarte mult momentul, pentru că fiecare zi ce trece înseamnă bani pierduţi.

După cum vezi, administrarea unei proprietăţi nu e chiar floare la ureche, dar poţi simplifica radical lucrurile apelând la serviciile unei agenţii de property management. Aceasta se va ocupa de tot ce am specificat mai sus, plus multe alte servicii pe care le vei găsi în ofertă.

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus