O misterioasă agenţie de PR le-a oferit bani vloggerilor axaţi pe subiecte de sănătate pentru a răspândi informaţii false despre vaccinul Pfizer-BioNTech, scrie Deutsche Welle.
Youtuber-ul francez Leo Grasset a publicat un mesaj pe Twitter, în data de 24 mai, în care anunţat că o agenţie de PR numită „Fazze” îi oferea o sumă de bani pentru a publica informaţii false despre vaccinul realziat de Pfizer-BioNTech. I se cerea să acţioneze ca şi cum ar fi părerea lui şi nu ar fi influenţat de vreo agenţie.
Material din cadrul secţiunii Fake-News în pandemie, susţinută de Deutsche Welle
Într-un interviu acordat televiziunii France 5, Grasset a spus că agenţia îi cerea să spună că există un grad ridicat de deces după ce faci vaccinul Pifzer. „Dovada” ar fi fost o listă care arata o rată a mortalităţii ridicată în rândul persoanelor ce au primit vaccinul Pfizer, în comparaţie cu cei care au făcut vaccinurile Astra-Zeneca sau Johnson & Johnson.
Agenţia „Fazze” a încercat să contacteze vloggeri din Franţa şi Germania, menţionează sursa citată. În Germania a fost contactat Mirko Drotschmann, cel care are canalul „MrWissen2Go” pe Youtube, cu 1,5 milioane de abonaţi.
Agenţia de PR, posibile legături cu Rusia
Jurnaliştii din Franţa au încercat să afle mai multe detalii despre agenţia de PR Fazze. Cotidianul francez Le Monde a descoperit că sediul companiei nu este în Londra, aşa cum se anunţa pe site-ul oficial, ci în Insulele Virgine.
Mai mult decât atât, Le Monde a aflat că email-urile primite de influenceri au fost trimise de pe contul unui presupus şef de vânzări, care avea sediul la Moscova, nu la Londra.
Între timp, site-ul agenţiei Fazze nu mai e funcţional, iar conturile angajaţilor au fost închise.
Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
Comentarii