Skip to main content

Snoop.ro: ANAF a descoperit că PNL a plătit o campanie care l-a promovat masiv pe Călin Georgescu pe TikTok. Agenţia care a gândit campania anunţă abia acum că va depune plângere penală pentru că i-ar fi fost clonată campania

 
Snoop.ro: ANAF a descoperit că PNL a plătit o campanie care l-a promovat masiv pe Călin Georgescu pe TikTok. Agenţia care a gândit campania anunţă abia acum că va depune plângere penală pentru că i-ar fi fost clonată campania

Publicaţia de investigaţii Snoop a aflat că ANAF a descoperit în aceste zile că „acţiunea de campanie Echilibru şi Verticalitate, de pe pe TikTok, a fost plătită din banii Partidului Naţional Liberal”, conform unei surse confidenţiale, la curent cu rezultatul cercetării ANAF.

Publicitate

Campania a fost gândită de una dintre filmele de comunicare ale PNL, Kensington Communication, arată sursa citată, sub semnătura jurnaliştilor Mirela Neag, Iulia Roşu, Răzvan Luţac şi Cătălin Tolontan. 

Firma a plătit 130 de influenceri cooptaţi pe platforma FameUp, dar susţine că „forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, care nu aparţin echipei noastre şi nici nu avem cunoştinţă să fi fost solicitate de către reprezentanţi ai partidului”.

Kensington spune că „hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate”. 

Deşi campania a fost de rulată în luna noiembrie, Kensington a transmis redacţiei Snoop abia sâmbătă, 21 decembrie, că va depune o plângere penală „pentru ca organele abilitate să cerceteze deturnarea, atacarea cu boţi şi/sau clonarea campaniei realizate de Kensington, la comanda PNL, realizată prin intermediul Platformei Fame Up, în favoarea unui candidat extremist”.

Într-un articol de opinie publicat pe HotNews, Cătălin Tolontan vine cu mai multe întrebări care nu au încă un răspuns:

Dacă a fost ”deturnată sau clonată” campania PNL, de ce nu au oprit-o, de ce au plătit-o şi de ce nu au făcut public nici după ce CSAT a nominalizat-o ca fiind pentru Călin Georgescu?

Jurnalistul aminteşte că Gandul a scris încă de pe 12-13 noiembrie de existenţa acestei campanii pe TikTok. 

Silviu Faiăr a făcut o emisiune pe 22 noiembrie, pe Youtube, şi a spus că e campanie pentru Călin Georgescu. El a arătat influenceri plătiţi în campanie, care au indicat în comentarii că personajul descris de campanie e Călin Georgescu. Faiăr a arătat şi intrucţiunile prestabilite furnizate influencerilor. Şi alţi oameni au remarcat acelaşi lucru în spaţiul public: e o campanie politică.

Investigaţia integrală, pe Snoop.ro

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus