Comisia Europeană a deschis o anchetă împotriva Google. Gigantul american este acuzat că foloseşte practici anticoncurenţiale în tehnologii de afişare a publicităţii online, scrie Deutsche Welle.
Margrethe Vestager, reprezentant al Comisiei Europene, a anunţat că Google a colectat date folosite pentru publicitatea direcţionată în timp ce îşi vindea spaţii publicitare. De asemenea, Google e acuzat că a fost un intermediar între agenţii de publicitate digitală şi publisheri.
„Suntem îngrijoraţi de faptul că Google a făcut mai dificilă competiţia pentru serviciile rivale de publicitate online”, a declarat Vestager, potrivit DW.
În cadrul anchetei, Comisia Europeană va analiza dacă serviciile oferite de Google pentru reclame precum „Google Ads” şi „Display & Video 360” sunt necesare pentru a publica reclame pe platforme de genul Youtube.
Pe de altă parte, reprezentaţii Google au spus că vor interacţiona în mod constructiv cu Comisia Europeană. Un purtător de cuvânt al Google a declarat pentru Reuters: „Mii de companii europene folosesc produsele noastre publicitare pentru a ajunge la clienţi noi şi pentru a-şi finanţa site-urile web în fiecare zi. Le aleg pentru că sunt competitive şi eficiente.”
Google a generat venituri de 147 de miliarde de dolari în 2020 de pe urma publicităţii online. Cele mai multe reclame au fost vândute pe Youtube şi Gmail.
Trimite un comentariu