Elena Prodan şi povestea ei ca om de comunicare, azi, la rubrica Minutul Paginademedia. Elena Prodan este fondatoarea agenţiei de comunicare Prodan Communication şi în trecut a fost şefa PR-ului la Antena 1. Ea a condus departamentul de PR Antena 1 timp de aproape patru ani, în perioada 2009-2013.
De ce a plecat din televiziune?
„Pentru următorul pas. L-am făcut foarte greu. M-am gândit un an de zile. Eram foarte ataşată de lumea televiziunii, de oameni, de proiecte.
Aici a fost un vis vechi. Discutat la un moment dat cu una dintre profesoarele de la facultate, după ce am plecat din televiziune şi mi-a spus deci ţi-ai făcut agenţia.
Momente grele pot fi mereu, dar ele se transformă în lucruri mai importante: competenţe, parteneriate cu profesionişti...”, a povestit ea pentru Paginademedia.ro.
Înainte de Antena 1, Elena Prodan a lucrat la Realitatea TV tot patru ani. Printre proiectele pe care le-a coordonat din punct de vedere comunicare şi promovare, de-a lungul timpului: Lansare si promovare X Factor, Antena 1, Top Chef, Antena 1, Neatza cu Razvan si Dani, Antena 1, Next Star, Te pui cu blondele, Zece pentru Romania, Realitatea TV.
După plecarea de la Antena 1, Elena a înfiinţat EPR Concept în 2012, iar în august 2018, EPR s-a transformat în Communication Angels.
Despre un moment greu din carieră
„În Antena 1 am făcut un departament de la 0 cu recrutare, structură operaţională, fişe de post, tot şi acel departament a făcut tot ce înseamnă PR pentru programe, vedete, proiecte speciale.”
Am stat de vorbă despre multe lucruri cu Elena Prodan, la Minutul Paginademedia. De la publicaţiile preferate (Hotnews.ro, libertatea.ro, paginademedia.ro, cnn.com, reuters.com), emisiuni (Neatza cu Răzvan şi Dani, X Factor, Vocea României) până la filme şi seriale (The newsroom, Seinfeld, The Godfather).
Ce media consumă? Cum? Cât? Când? Afli din interviul care urmează, o altfel de conversaţie cu Elena Prodan.
- TV sau YouTube?
YouTube pentru că pot să mă uit când am timp şi pe bucăţi şi să revin la conţinut. Prefer TV-ul pentru emisiuni sau show-uri care nu se găsesc altfel.
- Radio sau podcast?
Podcast pentru conţinut. Sunt multe subiecte şi invitaţi pe care îi apreciez în podcasturi. Din nou avantajul de consum în funcţie de programul meu, poate în maşină, poate în timp ce gătesc sau fac sport.
- Facebook sau Instagram?
Amândouă. Cumva fără supărare. Cred că pe profilul meu, conţinutul este numărul 1. Şi de aici apreciez orice platformă fără discriminare.
- Ştiri sau emisiuni?
Emisiuni. Mereu mi-au plăcut emisiunile. Poate fi cea mai subiectivă alegere în ceea ce mă priveşte, pentru că aproximativ opt ani din cariera mea am făcut promovare pentru televiziuni mari din ţara noastră (Realitatea TV când exista Zece pentru România şi Antena 1 când am lansat X Factor, Top Chef).
Tot datorită acestei etape profesionale, am fost foarte aproape de jurnalişti şi echipele din spatele ”sticlei” şi apreciez foarte mult munca acestora. Şi la ştiri, şi în divertisment este foarte multă muncă, implicare, pasiune, stres.
Când am condus PR-ul în Antena 1, alături de întreaga echipă de atunci, de oameni super profesionişti, am avut această provocare de a lansa o franciză complexă de divertisment.
M-am îndrăgostit iremediabil de emisiuni. Din nou, conţinutul consider că este ceea ce mă atrage. Structura, forma finală, capacitatea de a atrage mai multe categorii de public.
- Ce ştiri preferi să consumi şi din ce categorii?
Informaţii generale, câteodată din sport, din industria filmului la nivel internaţional. Pe vremea mea , la final de facultate când am început primul job de PR Junior în Realitatea TV, prima sarcină cu care începeam ziua era revista presei.
Veneam mai devreme la birou şi citeam toate ziarele, mă aştepta în fiecare zi un pachet mare cu ziare şi reviste care, astăzi, nu mai există deloc sau există doar în format online.
Iar când ajungeau colegii mei, aveam momentul nostru când le spuneam ce au mai zis cercetătorii: că dacă te uiţi la o floare câteva minute pe zi…trăieşti mai mult timp şi tot aşa…erau atunci multe descoperiri. Le spuneam şi ştirile importante, titlurile mari. Am rămas cu acest obicei, dimineaţa mă uit de pe telefon pe câteva site-uri cu ştiri.
- De unde te informezi cel mai des? TV, online sau print?
Online. Foarte rar print, destul de rar TV. Am pierdut complet, cred că nici nu am avut acest obicei de a sta în faţa televizorului conform unui program.
Folosesc televizorul pentru platformele de serialele, deci practic îl conectez tot pe platforme online. Mama, atunci când mă vizitează, foloseşte televizorul şi urmăreşte anumite emisiuni şi ştiri.
- Cu ce publicaţii îţi începi ziua?
Hotnews.ro, libertatea.ro, paginademedia.ro, cnn.com, reuters.com.
- Ce publicaţii din străinătate urmăreşti?
Cnn.com, reuters.com.
- Când ai citit ultima dată un ziar sau o revistă?
În print, Viva numărul de septembrie.
- La ce uitai la TV când erai mică?
Desene animate de la italieni, Tom şi Jerry, filme cu vocea Irinei Margareta Nistor, filme româneşti – Toate pânzele sus, ştiri, emisiuni. Fac parte dintr-o generaţie care a avut televizor color şi acces la multe programe tv.
- Serial preferat?
Am foarte multe pe care le apreciez din diferite motive. The newsroom, Sense 8, Seinfeld, House of cards, The Tudors, The Big Bang Theory, Nobody wants this, The good place, X Files.
- Film preferat?
Imi plac seriile Marvel şi Disney. The Godfather, The Imitation Game, Inception, The English patient.
- Emisiune preferată?
Neatza cu Răzvan şi Dani, X Factor, Vocea României.
- Cât de des publici pe reţelele sociale?
Câteodată mai des, alteori mai rar. Depinde de ce perioadă, de activitatea mea. Nu postez niciodată pentru că trebuie.
- Blog sau vlog?
Amândouă.
- Eşti absolventă de Comunicare şi relaţii publice. Asta ţi-ai dorit de mică?
Nu. În liceu a apărut această alegere. Relaţia mea cu tot ce înseamnă comunicare este una foarte complexă. Destul de târziu, după ce am citit un articol despre dislexie mi-am dat seama că sunt dislexică.
Când eram în clasele 1-4, s-a vâzut cel mai mult această parte a mea. Confundam literele L /R, T/D, M/N, P/B.
Cuvintele nu ieşeau întotdeauna cum trebuie atunci când mă întâlneam cu aceste litere. Nu am avut un răspuns atunci, cred că şi acum sunt puţini care ştiu că există dislexie, dar pentru mine a fost un aspect care m-a orientat mai târziu, începând cu liceul, spre comunicare.
Am finalizat şi un doctorat în ştiinţele comunicării, iar în prezent agenţia mea de comunicare dezvoltă sisteme şi proiecte eficiente de comunicare şi fac traininguri şi coaching pentru competenţa de comunicare avansată. În viaţa mea este mult spaţiu pentru comunicare.
- Unde a fost primul tău job?
La Realitatea TV când era deţinută de Sorin Ovidiu Vântu. Teo venea la Romantica TV de la Pro TV, Kissinger sau primarul New Yorkului, Giuliani veneau ca invitaţi speciali la Zece pentru România.
- Ai condus departamentul de PR Antena 1 timp de aproape patru ani. Cum ai ajuns la Antena 1?
Eram deja de aproape 4 ani la Realitatea TV şi am dorit să fac un pas în dezvoltarea mea. Antena 1 recruta oameni pentru PR, am aflat de la un coleg copywritter. Am depus CV şi după aproape 7 luni am primit o ofertă concretă şi am făcut schimbarea.
- De ce ai decis să pleci din televiziune?
Pentru următorul pas. L-am făcut foarte greu. M-am gândit un an de zile. Eram foarte ataşată de lumea televiziunii, de oameni, de proiecte. Aici a fost un vis vechi. Discutat la un moment dat cu una dintre profesoarele de la facultate, după ce am plecat din televiziune şi mi-a spus deci ţi-ai făcut agenţia.
Mi-am adus aminte că, la facultate, în cadrul unui proiect am fost întrebaţi în ce structură ne vedem ca practicieni ai acestei profesii de comunicator. Alegerea mea a fost agenţia mea.
- Care au fost cele mai grele momente din cariera ta?
Cred că au fost multe. În Antena 1, am făcut un departament de la 0 cu recrutare, structură operaţională, fişe de post, tot şi acel departament a făcut tot ce înseamnă PR pentru programe, vedete, proiecte speciale.
Momente grele pot fi mereu, dar ele se transformă în lucruri mai importante: competenţe, parteneriate cu profesionişti care pot deveni mentori, motivaţia de a-ţi depăşi limitele din acea etapă.
- Cum ţi-a venit ideea să îţi lansezi propria companie. Era ceva îţi doreai de mai mult timp?
Da. Încă din facultate. Iubesc această profesie şi îmi doresc să susţinem cât mai multe businessuri şi persoane să folosească comunicarea pentru obiectivele lor.
Cred că există multă presiune pe comunicare, mai ales în prezent, şi din cauza lipsei unei competenţe reale, se creează mult fals, conflicte, eşecuri.
Despre Elena Prodan
A absolvit Facultatea de Jurnalism şi Stiintele Comunicarii, Universitatea Bucureşti.
Este absloventă a prgramul de masterat Campanii de publicitate şi de relaţii publice, FJSC, Universitatea Bucuresti.
A urmat cursurile şcolii doctorale în ştiintele comunicării la Facultatea de Jurnalism şi Ştiintele Comunicarii, Universitatea Bucureşti.
Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro