STUDIU. Care este profilul unui utilizator Clubhouse din România? Principalele concluzii ar fi: e tânăr, are studii superioare şi e dornic să înveţe lucruri noi. Asta în timp ce majoritatea românilor de pe Clubhouse locuiesc în Bucureşti.
Blogul colectiv cefaci.online, care se ocupă de teme de comunicare şi marketing online, a realizat un prim studiu privind audienţa Clubhouse şi a detaliat profilul utlizatorilor român.
Principalele concluzii la care s-a ajuns:
- Cel mai bine reprezentat segment a rămas MarComm (23,5%)
- Vârsta utilizatorului român este cuprinsă între 25 şi 44 de ani
- Majoritatea utilizatorilor locuiesc în Bucureşti (67,7%), au studii superioare (92,8%) şi folosesc Whatsapp (83,8%)
- Cei care intră pe Clubhouse o fac pentru că vor să dobândească cunoştinţe noi
- 53% au auzit de Clubhouse din social media
- Utilizatorii Clubhouse pot fi găsiţi pe Instagram (82.1%), Facebook (76.8%), ori Youtube (63.9%),
- 19,2% dintre ei sunt utilizaotri activi
- Utilizatorii Clubhouse se informează de pe Facebook, Instagram sau Twitter (reţelele sociale) şi din presa online
Concluziile studiului, pe larg:
Conform studiului, cel mai bine reprezentat segment a rămas cel din MarComm (23.5%), urmat de IT & Telecomunicaţii (14.9%), Social Media (9.9%), creatori de conţinut / influencers (7%), media online şi zone creative (actori, cântăreţi) ambele cu 6.3%.
Utilizatorul român de Clubhouse are vârsta cuprinsă între 25 şi 44 de ani (77.4%), locuieşte în Bucureşti (67.7%), are studii superioare (92.8%), este angajat (58.0%), foloseşte WhatsApp (83.8%), petrece minim 2h pe zi pe Clubhouse (54.6%).
Motivul principal pentru care intră pe Clubhouse este acela de a-şi îmbunătăţii cunoştinţele (86.8%), urmat de faptul că, în contextul actual, noua reţea socială le oferă acces la dezbateri şi evenimente cu Key Opinion Leaders (54%).
Din Bucureşti vin cei mai mulţi utilizatori - 67,7%. , Cluj-Napoca (5.6%), Timişoara (2.6%), Braşov, Constanţa şi Iaşi, fiecare dintre ele reprezentate de un procent de 2.1% sunt oraşele din care provin încă aproape 15% din totalul utilizatorilor de Clubhouse din România.
8.3% locuiesc în afara ţării, cei mai mulţi români fiind relocaţi în Statele Unite (2.6%), UK (1.4%) şi Ţările de Jos (1%).
53% au auzit de Clubhouse din social media, în timp ce 32% au primit direct pe SMS o invitaţie de la cineva cunoscut. 23.6% sunt proprietari de business-uri, 12.8% freelanceri, 32.8% dintre repondenţi sunt angajaţi, implicaţi sau interesaţi de proiecte personale, în timp ce 16.4% sunt angajaţi într-o funcţie de management.
Utilizatorii Clubhouse pot fi găsiţi pe Instagram (82.1%), Facebook (76.8%), ori Youtube (63.9%), şi comunică prin intermediul WhatsApp (83.8%) şi Facebook Messenger (58.3%).
37.4% preferă doar să asculte în camere de discuţii (rooms) publice, iar un procent de 16.6% intenţionează să creeze room-uri în perioada următoare. Un procent de 19.2% sunt utilizatori activi, cu nenumărate room-uri create, ori care deţin deja un Club în cadrul reţelei sociale.
Numărul urmăritorilor utilizatorilor din România de Clubhouse este de ordinul miilor, 4% având între 1001 şi 2000 de followers, în timp ce doar 3% au peste 2000 de followers.
Ca surse de informare s-au evidenţiat reţelele sociale (31.5%), presa online (30.7%) şi blogurile (18.5%). TV-ul este sursă de informare pentru 12.5%, în timp ce presa scrisă deţine doar 2.7% din audienţa Clubhouse.
Metodologie
Chestionarul a avut 302 repondenţi şi a fost comunicat prin intermediul celor mai populare cluburi de pe Clubhouse (@CeFaciOnline, @FOMO Trends Talk, @Romania, @SocialPedia, @Romania Identity Club, ori @Concerteaza), room-urile organizate de administratori şi membri ai acestor cluburi, cele două grupuri de Facebook dedicate Clubhouse şi SocialPedia.
CITEŞTE ŞI: STUDIU. Primele date despre Clubhouse, în România: aproape 100.000 de oameni, peste 18 ani. Ce schimbări aduce aplicaţia
CITEŞTE ŞI: Cifrele Clubhouse, la aproape un an de la lansare: aproape 13 milioane de descărcări
Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
Trimite un comentariu