Publicaţia „The Guardian” a anunţat că nu va mai posta conţinut pe platforma de socializare X (anterior cunoscută sub numele de Twitter), de pe conturile sale oficiale. Într-un mesaj către cititori, publicaţia a declarat că beneficiile de a fi activ pe această platformă au fost depăşite de aspectele negative, menţionând „conţinutul adesea deranjant” răspândit de platforma X.
„Dorim să informăm cititorii că nu vom mai posta pe niciunul dintre conturile editoriale oficiale ale The Guardian de pe platforma X”, a anunţat organizaţia de ştiri.
The Guardian deţine peste 80 de conturi oficiale pe X, cu aproximativ 27 de milioane de urmăritori.
Publicaţia şi-a exprimat preocupările legate de tipul de conţinut distribuit pe platforma X, menţionând teorii ale conspiraţiei de extremă-dreapta şi comentarii rasiste. Decizia de a se retrage a fost susţinută şi de acoperirea mediatică a alegerilor prezidenţiale din SUA, care, potrivit The Guardian, a scos în evidenţă problemele platformei. „Este o decizie pe care o luăm în considerare de ceva timp, având în vedere conţinutul promovat sau găsit adesea pe platformă, inclusiv teorii ale conspiraţiei de extremă-dreapta şi rasism”, au spus reprezentanţii publicaţiei.
The Guardian mai menţionează că X a devenit o platformă media „toxică” şi că Elon Musk, proprietarul platformei, foloseşte influenţa acesteia pentru a modela discursul politic.
Musk, autodeclarat „absolutist al libertăţii de exprimare,” a permis reapariţia pe platformă a unor conturi controversate, inclusiv pe cel al teoreticianului conspiraţionist Alex Jones, al influencer-ului misogin Andrew Tate şi al activistului de extremă-dreapta britanic Tommy Robinson.
Deşi conturile oficiale ale The Guardian vor dispărea de pe X, utilizatorii platformei vor putea în continuare să distribuie articolele publicaţiei. De asemenea, postările de pe X vor mai fi ocazional incluse în reportajele live ale publicaţiei, iar reporterii vor putea utiliza platforma pentru activităţi de documentare, în conformitate cu politicile interne ale organizaţiei.
„Social media poate fi un instrument important pentru organizaţiile de ştiri şi ne poate ajuta să ajungem la noi audienţe. Însă, în acest moment, X joacă un rol redus în promovarea activităţii noastre. Jurnalismul nostru este disponibil şi deschis pentru toţi pe site-ul nostru şi preferăm ca oamenii să acceseze theguardian.com şi să ne sprijine acolo,” a declarat The Guardian.
Decizia The Guardian vine într-un context în care alte organizaţii au ales, de asemenea, să părăsească platforma X. Anul trecut, National Public Radio (NPR), organizaţia media non-profit din SUA, a încetat să posteze pe platformă după ce aceasta i-a atribuit eticheta de „media afiliată statului”. PBS, postul de televiziune public din SUA, a urmat acelaşi exemplu.
Luna aceasta, Festivalul de Film de la Berlin a anunţat că se retrage de pe X, fără a oferi un motiv oficial, iar luna trecută, poliţia din Ţăra Galilor, zona de nord, a declarat că a încetat utilizarea platformei deoarece „nu mai este în concordanţă cu valorile noastre”.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Trimite un comentariu