“Îmi place să cred că are o mare parte din umorul pe care noi îl avem”, spune Şerban Huidu despre seria de reclame pentru Digi, în care cei doi Cârcotaşi sunt în prim plan. Şapte spoturi cu care vedetele Prima TV au intrat şi pe alte canale TV. E drept, doar în pauzele publicitare.
“Îţi dai seama că am ajuns să fim difuzaţi şi pe Antene”, se miră Mihai Găinuşă, într-un interviu acordat paginademedia.ro.
Reclamele au fost concepute şi produse de echipa de la Hodoronc-Tronc, compania lui Şerban Huidu, care a fost şi producător general. Contribuţia lui Mihai Găinuşă a fost la nivelul “jocului actoricesc”. “Eu m-am implicat mai mult ca interpret”, spune Găinuşă.
Iată unul dintre spoturi:
Cârcotaşii într-o reclamă la Digi
Carmen Andronache a stat de vorbă cu cei doi Cârcotaşi despre seria de reclame care rulează acum pe posturile TV şi despre asocierea cu Digi.
Înainte de cele două interviuri, câteva idei, pe scurt:
Şerban Huidu:
- Este cea mai mare campanie făcută de noi.
- Campania este făcută de noi şi de Hodoronc-Tronc Production (casa de producţie a lui Şerban Huidu). Practic, tot conceptul este făcut de noi. Nu ne-a ajutat niciun shop de creaţie şi nici vreo altă casă de producţie. E făcută in-house cu totul.
- Campania ne reprezintă. Îmi place să cred că are o mare parte din umorul pe care noi îl avem. E destul de concisă pentru câte mesaje ar trebui să transmită.
- Am studiat produsele, am văzut cam despre ce e vorba şi am venit cu 10 variante de spoturi dintre care au fost alese şapte. Când am venit noi ni s-a spus că lucrau intens cu două agenţii; n-aş putea să vă spun care sunt şi cine ar trebui să ne înjure că le-am luat contractul cu DIGI.
Mihai Găinuşă:
- Îşi asociază imaginea cu un alt brand să zicem cât de cât inteligent, acum fără să ne lăudăm. Plaja noastră de audienţă este formată în majoritate din oameni să zicem de la 19 ani la 49 de ani, care au un venit mediu şi inteligenţă mai mult decât medie.
- Nu că aş fi avut cine ştie ce imagine, nu sunt Răduleasca masculină, dar, până acum, n-am făcut reclame în chiloţi roşii pe panouri.
- Pentru mine a fost o joacă, de fapt, o joacă a fost toată cariera mea de la Prima TV. Apariţia pe micul ecran a fost o joacă.
Interviurile, pe larg:
Şerban Huidu: am vrut să demonstrăm ceva în publicitate. Sper că ne-a ieşit.
Carmen Andronache: Ati mai făcut şi alte campanii de acest gen în trecut?
Şerban Huidu: Nu prea, pentru că avem o reală problemă cu difuzarea lor, fiind Cronica Cârcotaşilor. Colegii de la alte televiziuni s-au gândit să ne facă un bine şi să refuze orice brand asociat cu Cronica Cârcotaşilor, deşi Prima TV sau Kiss FM nu ar refuza niciodată un brand care a fost asociat cu oameni din concurenţă.Cum s-a rezolvat această problemă acum?
Acum a fost rezolvată de RCS-RDS cu toate televiziunile, pentru că au o altă putere de negociere.Pe voi v-a convins acest produs?
Campania este făcută de noi şi de Hodoronc-Tronc Production (casa de producţie a lui Şerban Huidu n. Red.). Practic, tot conceptul este făcut de noi. Nu ne-a ajutat niciun shop de creaţie şi nici vreo altă casă de producţie. E făcută in-house cu totul.Consideraţi că aceste produse pentru care aţi lucrat vă reprezintă?
E un conglomerat de produse, de la telefonie, internet până la televiziune, cablu s.a. Toate acestea se leagă între ele prin dezvoltare şi infrastructură. Pe de altă parte, fiind vorba de mai multe produse a fost destul de complicat de realizat. Campania ne reprezintă. Îmi place să cred că are o mare parte din umorul pe care noi îl avem. E destul de concisă pentru câte mesaje ar trebui să transmită.
Este cea mai mare campanie făcută de noi
Care este avantajul pe care voi îl aduceţi dincolo de notorietate?
Cred că am avut avantajul, mai ales în campania asta, pentru că am vrut să demonstrăm ceva în publicitate. Sper că ne-a ieşit. Pentru început sunt mulţumit.Aveţi de gând ca pe viitor să faceţi şi alte campanii de genul acesta?
Am mai făcut campanii, destul de multe. Nu prea ştie lumea de ele. În primul rând am făcut pentru radio, începând cu fosta Connex, până să devină Vodafone şi terminând cu campanii pentru tot felul de brand-uri, care sunt dezvoltate din punct de vedere al creaţiei şi al tipului de campanie tot de noi. Ne-am făcut mâna pe ele. Dar asta este cea mai mare campanie făcută de noi. A fost foarte greu de făcut, dar nu atât de greu pe cât ne-am fi aşteptat. Filmările au durat aproape două săptămâni şi apoi post-producţia încă tot pe atât. Cam o lună ne-a luat totul.De ce ar cumpăra lumea aceste produse pentru că le recomandaţi voi?
În toată lumea există un trend legat de asocierea anumitor produse cu oameni de notorietate. Sportivii fac reclame pentru echipamente sportive sau la oricare alte produse. Există o dezbatere generală în lume, în publicitate, dacă într-adevăr o mare personalitate influenţează mai mult sau mai puţin evoluţia unui produs. Încă se cercetează aceste lururi. Ne place să credem că în urma unei cercetări cei de la RDS ne-au identificat pe noi ca fiind potenţiali driveri de imagine.
Crezi ca există riscul în cazul unei asocieri produs-personalitate să existe şi efecte negative?
Nu prea văd părţile negative ale unei astfel de asocieri. De aceea am şi insistat să facem şi producţia şi creaţia spoturilor. Astfel încât să nu fie nişte lucruri care să nu ne reprezinte.În general asta facem şi când vin sponsori la Cronică. Adaptăm cerinţele sponsorilor unei dezvoltări fireşti a emisiunii. Practic momentele de sponsori, pe care le facem în cadrul emisiunii, sunt adaptate emisiunii şi nu invers. Credem că avem mai multă experienţă datorită acestor lucruri. Am avut mai multe colaborări de genul acesta şi avem un feed-back foarte bun de la populaţia care se uită la Cronică. Puţini au fost deranjaţi de o astfel de asociere.
Target-ul acestei reclame se potriveşte cu publicul Cronicii Cârcotaşilor?
Evident, din punct de vedere al publicului suntem foarte atractivi. Cronica Cârcotaşilor este emisiunea, care are cel mai mare rating la publicul educat, cu studii superioare, dintre toate emisiunile TV.Diversitatea persoanejelor din spoturi are legătură cu numărul produselor sau pur şi simplu aţi vrut să atrageţi cât mai multe categorii de public?
Singurele personajele care apar în toate spoturile sunt eu cu Mişu. E adevărat că jucăm mai multe roluri. Pe de altă parte noi ne jucăm şi pe noi. Sunt inclusiv scene din emisiune. Prima dată, s-au dorit cinci spoturi pentru produsele respective. Ulterior, în urma unor scripturi, pe care noi le-am furnizat clientului s-au mai ales încă două. Iniţial a fost vorba de cinci spoturi, iar noi am oferit câte două variante de scripturi pentru fiecare produs în parte.
N-am acceptat niciodată să fim priviţi ca nişte cerşetori care primesc şi ei câte ceva
A fost vorba de vreun pitch sau oferta v-a fost adresată în mod direct?
Când am ajuns noi acolo, ni se adresaseră nouă în mod direct ca să reprezentăm imaginea DIGI. Dar când am ajuns, am avut această dorinţă de a le arăta cam ce gândim noi de la spoturile respective. Am studiat produsele, am văzut cam despre ce e vorba şi am venit cu 10 variante de spoturi dintre care au fost alese şapte. Când am venit noi ni s-a spus că lucrau intens cu două agenţii; n-aş putea să vă spun care sunt şi cine ar trebui să ne înjure că le-am luat contractul cu DIGI.Producător general am fost eu. Am şi produs spoturile. Am lucrat cu un regizor foarte bun cu care am colaborat şi la Prima TV pentru „We love to entertain you”, Eduardo Vasquez. El a făcut şi spoturile pentru Cosmote. Lucrează în România de vreo cinci ani. Am avut o echipă foarte bună, deşi eclectică. Am luat cam ce e mai bun din piaţa de film din România şi, probabil, pentru câteva săptămâni, am avut cea mai bună echipă din România. Filmările s-au făcut în general în Bucureşti, Snagov, iar spotul rural a fost filmat în împrejurimile oraşului Câmpulung-Muscel.
Cum a fost relaţia cu clientul?
Foarte civilizată. De foarte multe ori, când te loveşti de relaţii încordate şi eşti privit de sus, şi în marile corportaţii şterg cu tine pe jos pentru că eşti ăla micu’ care îşi doreşte bani. De foarte multe ori am avut relaţii tensionate cu marile corporaţii tocmai din acest punct de vedere. N-am acceptat niciodată să fim priviţi ca nişte cerşetori care primesc şi ei câte ceva. Din punctul acesta de vedere, relaţia cu clientul a fost mai mult decât ok. Toate input-urile noastre au fost ascultate. Pe de altă parte, au fost extrem de maleabili când le explicam ce trebuie făcut. Cred că asta-i motivul pentru care a ieşit atât de bine.
Mihai Găinuşă: “Eu m-am implicat mai mult ca interpret”
Carmen Andronache: Ce a însemnat pentru tine experienţa asta?
Mihai Găinuşă: Nu am scris eu spoturile, am înţeles că le-a scris Silviu Iliuţă, cel care face Top Ruşinică. Deci tot din echipă. În schimb, mi-a plăcut foarte mult experienţa asta cu filmatu’ pe peliculă şi cu regizorul cu care am lucrat. E acelaşi care făcut şi ID-urile de post de la Prima. Spoturile sunt filmate pe peliculă de film cu un operator şi un regizor spaniol.Replicile şi conceptul campaniei îţi aparţin?
Eu îţi spun cum am fost eu implicat. Eu am participat la filmări şi am facut îmbunătăţiri pe ici, pe colo. Eu m-am implicat mai mult ca interpret.Pe voi v-au convins produsele cărora le-aţi făcut reclamă?
E criză, m-ar convinge aproape orice produs, crede-mă şi, oricum, eu n-am avut probleme. Eu cred că sunt conectat la RDS de vreo opt ani de zile şi nu am avut nici cea mai mică problemă cu ei. Practic, au fost nişte contracte de reprezentare, de publicitate, n-am nicio legătură personală cu vreunul din şefii de la RCS-RDS. A fost un contract în care ei ne-au solicitat şi noi am marşat. Am făcut noi reclamă şi la bere Albacher, pe care n-am gustat-o încă...În ce alte reclame aţi mai jucat?
Am făcut multe reclame , în zece ani de zile, aproape la toate mărcile de bere, la maşini, o grămadă.Acum vorbeşti de reclamele din emisiune, nu?
Păi, oricum mi-am asociat imaginea cu ele. Bine, nu că aş fi avut cine ştie ce imagine, nu sunt Răduleasca masculină, dar, până acum, n-am făcut reclame în chiloţi roşii pe panouri.
Cel mai mult mi-a plăcut să fiu Rambo
Aţi mai făcut vreo campanie care să fie difuzată pe mai multe posturi de televiziune?
Asta mi-a plăcut foarte mult la treaba asta. Poate n-or fi ei cei mai buni provideri de cablu, dar faza asta a fost bestială şi chiar mi-a plăcut foarte mult. Îţi dai seama că am ajuns să fim difuzaţi pe Antene?Poate chiar şi în pauza de la Mircea Badea....
Poate, nu stiu, că nu urmăresc, e mult, mult prea întârziat pentru mine. Ca timp, nu ca altceva, întârziat în noapte.Care credeţi că este avantajul pe care îl aduceţi voi produsului, dincolo de notorietate?
Bănuiesc că un avantaj este, din moment ce ne-au solicitat oamenii pentru reclame. Îşi asociază imaginea cu un alt brand să zicem cât de cât inteligent, acum fără să ne lăudăm. Plaja noastră de audienţă este formată în majoritate din oameni să zicem de la 19 ani la 49 de ani, care au un venit mediu şi inteligenţă mai mult decât medie.Credeţi că publicul vostru ţintă se pliază pe target-ul campanie?
Nu ştiu dacă se pliază, se mufează. Bănuiesc că foarte mulţi dintre cei care se uită la noi sunt conectaţi la RCS-RDS. Eu zic că e un contract foarte bine venit în perioada asta de criză.Simţi vreo afinitate faţă de personajele pe care le-ai jucat în aceste spoturi?
Cel mai mult mi-a plăcut să fiu Rambo şi mi-a mai plăcut ală din Spania în care am fost singurul care am jucat din toată ehipa, pentru că Şerban a filmat în studiou, iar eu am filmat, o zi întreagă, într-un bar cu personajele alea. Deci, mi-a fost foarte greu, o zi întreagă m-am chinuit.Ca acţiune mi-a plăcut ăla cu Rambo, a fost o acţiune subtilă şi scurtă, iar cel mai plăcut mediu de lucru a fost ăsta cu spaniolii. Apropo, cei care cântau acolo şi băteau din palme erau chiar spanioli, de la mama lor.
Găinuşă îl joacă pe Rambo
Te-ai gândit să te reprofilezi, să devii actor profesionist?
Nu, doamne fereşte, pentru mine a fost o joacă, de fapt, o joacă a fost toată cariera mea de la Prima TV. Apariţia pe micul ecran a fost o joacă. Eu nu am studii de actorie şi nici nu-mi doresc aşa ceva. Eu, de felul meu, sunt scenarist, sunt realizator, nu prezentator.Cum au fost condiţiile pe care vi le-au pus clientul?
Condiţiile de lucru au fost foarte bune. Chiar i-am apreciat că nu s-au zbătut foarte tare să ne impună anumite chestii. Ne-au lăsat mână liberă la improvizaţii. Singura problemă a fost cu vremea când am facut spotul cu ţăranii, că a plouat, mamă ce a plouat acolo. Aveam umbrelă, dar piciorele îmi erau ude până la genunchi, să ştii. Aia nu se vede, dar s-a simţit şi mai era şi frig.În general, nu interpretez texte scrise de altcineva, dar astea au fost OK. Ce-am avut de zis? Acolo cu ardelenii am avut câteva replici unde am improvizat ca să mă pliez pe ardeleneasca mea străveche, că eu sunt din sibiu, dar am mai uitat. Iar la ăla cu spaniolii am dansat, am ţopăit şi eu pe-acolo. N-am avut foarte multe replici. În aia cu tenisul am avut două replici în care spuneam scorul. Au fost OK, mamă ce mare interpretare lingvistică!
Am adus ceva îmbunătăţiri acolo cu câinele, cu familia. Acolo, tot ce vorbesc eu la reportofonul ăla şi înregistrez sunt fragmente din cartea mea, din ultima mea carte.
Un nou spot cu Huidu şi Găinuşă
Celelalte spoturi:
Digi Mobi
Spania
Comentarii
publicitatea!
PS: hodoronc-tronc? =))