Ad-blocking-ul, un fenomen îngrijorător. Federaţia Mondială a Agenţiilor de Publicitate îşi propune să instituie o serie de sandarde globale pentru reclamele online, ca răspuns la acest fenomen, scrie revista Campaign.
Organizaţia vrea să le permită consumatorilor să "stabilească în mod clar care sunt preferinţele lor în materie de publicitate, cea pe care sunt dispuşi să o vadă". Federaţia Mondială a Agenţiilor de Publicitate îşi propune să monitorizeze în mod constat răspunsurile consumatorilor cu privire la publicitate online.
Organizaţia spune că deja face o listă de formate, frecvenţa de difuzare şi volumele de publicitate care sunt considerate inacceptabile de consumatori. Alături de alte părţi implicate în acest proiect WFA (The World Federation of Advertising) pune cap la cap datele strânse pentru a determina profilele demografice şi geografice ale felului în care este percepută publicitate online.
Dorinţa instituirii unor norme de bune practici pentru sectorul publicităţii online vine ca urmare a unui studiu PageFair care arată faptul că fenomentul ad-blocking-ului a crescut cu 90% în 2015, la nivel mondial. Aceste programe de blocare a reclamelor sunt folosite mai ales în zona Asia-Pacific.
Cercetarea a mai relevat şi faptul că 22% din 1,9 miliarde de oameni din întreaga lume care folosesc telefoane inteligente au instalate programe de ad-blocking.
"Industria trebuie să reflecteze la creşterea fenomenului de ad-blocking. Publicitatea a fost mereu un 'tapet cultural' şi este de datoria noastră să o facem cât mai atractivă cu putinţă astfel încât oamenii să se bucure de ea şi nu să o evite", a declarat David Wheldon, preţedinte al Federaţiei Mondiale a Agenţiilor de Publicitate.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii