Tineri sau mai în vârstă? Câţi oameni din publicul posturilor de ştiri sunt din targetul comercial, adică 18-49 de ani, urban?
La nivel general, Antena 3 şi România TV au avut în septembrie sute de mii de telespectatori, de cinci ori mai mulţi decât Digi 24. Procentul de public între 18 şi 49 de ani este însă diferit. Antena 3 şi România TV au public mult, dar mai în vârstă. Digi 24 are public mai puţin numeros, dar mai tânăr.
În Prime-Time, din 240.000 de telespectatori pe care îi are Antena 3 în septembrie la oraşe, doar 13% sunt din targetul de vârstă 18-49. Un procent asemănător are şi România TV.
La polul opus este Digi 24. Peste 40% din publicul postului de ştiri al RCS este din targetul comercial: din 50.000 de telespectatori seara, în mediul urban, peste 20.000 sunt din segmentul 18-49 de ani.
La Realitatea TV, un sfert din publicul urban e comercial, iar la B1 TV - 21%.
Procentele sunt asemănătoare şi după media pe zi, cu mici diferenţe. Antena 3 are cel mai mic procent de public comercial (14%), foarte aproape fiind România TV. Şi după media pe zi, Digi 24 are un procent consistent din segmentul comercial: tot peste 40%.
Audienţa posturilor de ştiri pe toate cele trei targeturi - National, Urban şi Comercial - în luna septembrie, după media în PRIME-TIME (intervalul de maximă audienţă, 19.00-23.00):
NATIONAL | Persoane (Rtg%) | URBAN | Persoane (Rtg%) | COMERCIAL | Persoane (Rtg%) | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Romania TV | 372.000 (2,1) | Antena 3 | 248.000 (2,6) | Antena 3 | 32.000 (0,7) | ||
Antena 3 | 367.000 (2,1) | Romania TV | 214.000 (2,2) | Romania TV | 29.000 (0,7) | ||
B1 TV | 91.000 (0,5) | B1 TV | 57.000 (0,6) | Digi 24 | 21.000 (0,5) | ||
RealitateaTV | 64.000 (0,4) | Digi 24 | 49.000 (0,5) | B1 TV | 12.000 (0,3) | ||
Digi 24 | 60.000 (0,3) | RealitateaTV | 44.000 (0,5) | RealitateaTV | 11.000 (0,3) |
Audienţa posturilor de ştiri pe toate cele trei targeturi - National, Urban şi Comercial - în luna septembrie, după MEDIA PE ZI:
NATIONAL | Persoane (Rtg%) | URBAN | Persoane (Rtg%) | COMERCIAL | Persoane (Rtg%) | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Romania TV | 211.000 (1,2) | Romania TV | 126.000 (1,3 | Antena 3 | 17.000 (0,4) | ||
Antena 3 | 190.000 (1) | Antena 3 | 125.000 (1,3) | Romania TV | 21.000 (0,5) | ||
B1 TV | 59.000 (0,3) | B1 TV | 37.000 (0,4) | Digi 24 | 14.000 (0,3) | ||
Digi 24 | 40.000 (0,2) | Digi 24 | 34.000 (0,4) | B1 TV | 8.000 (0,2) | ||
RealitateaTV | 36.000 (0,2) | RealitateaTV | 24.000 (0,3) | RealitateaTV | 6.000 (0,1) |
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Pana la urma ungurul o sa opreasca conducata cu bani, deja au trecut 4 ani de cand pompeaza bani cu nemiluita, la un moment dat va realiza ca are numai nonvalori in ograda.
Este vorba de pondere.
La Digi 24, mai mult de un sfert din privitori sunt tineri.
La A 3 mai putin de o zecime din privitori sunt tineri.
La RTV doar o zecime din privitori sunt tineri.
Si asa mai departe.
Totul tine de comercial.
Degeaba ai sute de mii de privitori si audiente pe nationale mai mari de 5 ori decat Digi 24 daca acolo unde conteaza ai doar cateva mii de privitori peste Digi 24...care stim cu totii pe ce canale codase se afla in grilele operatorilor de cablu non RCS@RDS. Sau nu se afla in grilele unora...
Trebuie subliniat apasat ca autointitulatele canale de stiri, analizate in prezentarea audientei, apartin nominal sau unor grupuri de interese politice, aceasta fiind insa numai camuflarea realelor intereselor "durabil" oneroase.
40 la suta din 50.000 la digi ,sunt 20.000 de tineri.
IN CONCLUZIE: cu aproximatie, 20 de mii de tineri se uita la digi, 20 de mii se uita la antena.
Cum se scrie MANIPULARE ?