AUDIENŢE MATINALE RADIO 1. Dimineaţa este „prime-time”-ul posturilor de radio. Cine a fost cel mai ascultat? Cine au fost perdanţii şi marii câştigători ai audienţelor radio în valul de primăvară ianuarie - aprilie 2018?
Într-un prim material, audienţa programelor matinale după numărul de ascultători (publicul peste 11 ani). În alte materiale, audienţa emisiunilor de dimineaţă pe publicul comercial (18-49 de ani), dar şi după alţi indicatori, precum cota de piaţă (market share).
Câteva concluzii din cifrele totale (adică publicul peste 11 ani):
Bucureştiul este Morning Zu. Emisiunea prezentată de Daniel Buzdugan şi Mihai Morar a fost lider detaşat în perioada analizată şi chiar s-a distanţat de locul al doilea, ocupat de matinalul Kiss FM.
Naţionalul şi Oraşele sunt ale Kiss FM, cu emisiunea Răzi cu Rusu şi Andrei. Cifrele au fost însă în declin după plecarea lui Sergiu Floroaia şi înlocuirea lui cu Ionuţ Rusu.
Virgin Radio a avut „lozul câştigător” în valul de audienţe de primăvară ianuarie - aprilie 2018.
Paginademedia.ro prezintă în continuare cele mai ascultate matinale radio conform valului de primăvară 2018, comparativ cu primăvara lui 2017:
În Bucureşti:
Liderul rămâne emisiunea lui Buzdugan şi Morar, care în valul de primăvară 2018 a avut o medie de aproape 170.000 de ascultători. Cifrele sunt în creştere faţă de valul din 2017, când avea 145.000 de ascultători.
Al doilea matinal al Bucureştiului este cel de la România Actualităţi, care a avut o medie de 120.000 de ascultători, cu 22.000 mai puţini decât în valul similar din 2017.
Clasamentul este continuat de Magic FM şi Europa FM, ambele în uşoară creştere.
Cea mai importantă scădere pe zona de matinal a fost la Kiss Fm, care primăvara aceasta nu l-a mai avut pe Sergiu Floroaia la emisiunea de dimineaţă. Locul lui a fost luat de Ionuţ Rusu. Matinalul Kiss FM, care în primăvara lui 2017 era pe trei în audienţe, a coborât pe cinci, fiind depăşit de Magic FM şi Europa Fm.
O creştere importantă s-a înregistrat şi la matinalul Radio Guerrilla, care a câştigat aproape 16.000 de ascultători în acest val de audienţe faţă de primăvara lui 2017. Guerrilla de dimineaţă a fost ascultată de peste 47.000 de persoane, media.
Guerrilla de dimineaţă este însă sub Morning Glory, emisiunea prezentată de Răzvan Exarhu, la Rock FM, care a avut aproape 50.000 de ascultători, în creştere faţă de valul de primăvară 2017.
La oraşe:
Liderul la oraşe este matinalul Kiss, Râzi cu Rusu şi Andrei, care au avut în perioada ianuarie - aprilie 2018 peste 760.000 de ascultători, în scădere faţă de valul de primăvară din 2017.
Morning Zu, de pe locul secund, a ieşit „pe plus” cu o medie de 715.000 de ascultători, cu 33.000 mai mulţi faţă de primăvara lui 2017.
Cea mai importantă creştere a fost la matinalul Virgin Tonic, prezentat de Bogdan Ciudoiu, Ionuţ Bodonea şi Andrei Lăcătuş (Shurubel). Emisiunea a câştigat peste 77.000 de ascultători în valul primăvară 2018 faţă de aceeaşi perioadă din 2017.
Amintim că postul Virgin Radio a derulat în aproape toată perioada în care s-au măsurat audienţele campania „CSAUD”, în care ascultătorii trebuiau să ghicească un sunet misterios pentru a câştiga premiul de 5.000 de euro. Campania a început pe 22 ianuarie şi abia pe 20 aprilie, după 13 săprtămâni, a fost ghicit sunetul: „Pastile de gumă, puse pe un tocător una lângă alta şi tăiate pe jumătate cu cuţitul”.
Marele perdant a fost Radio România Actualităţi. Postul a pierdut mai bine de 86.000 de ascultători, dar îşi menţine poziţia a treia cu 603.000 de ascultători.
La nivel naţional:
Marii câştigători după media la nivel naţional sunt Virgin Radio („Virgin Tonic”), Digi FM („Prima ediţie”), Pro FM („Dimineaţa blană”), Antena Satelor („Bună dimineaţa, Gospodari”) şi Radio ZU (Morning ZU).
„Deşteptarea”, matinalul Europa FM, a avut cel mai mare declin de audienţă în valul de primăvară 2018 faţă de aceeaşi perioadă din 2017: minus 72.700. Postul a fost ascultat în perioada ascultată, în medie, de 705.800 de persoane.
O scădere importantă a fost şi la matinalul Kiss FM, cea mai ascultată emisiune radio din România. „Râzi cu Rusu şi Andrei” a avut o medie de 1,1 milioane de ascultători, cu 63.000 mai puţini decât în valul similar din 2017.
Şi la nivel naţional Virgin Tonic este marele câştigător, cu un plus de 81.000 de ascultători în ianuarie - aprilie 2018 faţă de aceeaşi perioadă din 2017.
Audienţa matinalelor radio (interval orar 7.00-10.00), pe publicul peste 11 ani, în BUCUREŞTI:
BUCURESTI 11+ | Ianuarie - Aprilie 2017 | Ianuarie - Aprilie 2018 | |
---|---|---|---|
1 | ZU | 145.000 | 169.100 |
2 | Actualitati | 143.200 | 121.000 |
3 | Magic FM | 71.900 | 81.600 |
4 | Europa FM | 73.800 | 76.100 |
5 | Kiss FM | 88.300 | 65.300 |
6 | Romantic FM | 48.700 | 55.500 |
7 | Rock FM | 39.500 | 49.000 |
8 | Guerrila | 31.300 | 47.200 |
9 | ProFM | 40.700 | 45.800 |
10 | Radio 21/ Virgin Radio | 36.200 | 40.200 |
11 | Digi FM | 17.400 | 26.900 |
12 | National FM | 11.600 | 17.000 |
13 | Ant. Satelor | 9.400 | 15.600 |
14 | Cultural | 7.300 | 14.800 |
15 | Itsy Bitsy | 21.900 | 10.700 |
16 | Muzical | 5.200 | 10.000 |
17 | Smart FM | 1.300 | 9.700 |
18 | Vibe FM | 6.900 | 8.400 |
19 | Tananana | 12.300 | 7.300 |
20 | Bucuresti FM | 12.100 | 4.400 |
21 | Seven | 2.800 | 0 |
Studiu realizat de Asociaţia de Radio Audienţă pentru perioada august-decembrie 2017
NOTĂ. Studiului de Audienţă Radio a fost realizat în perioada 8 ianuarie - 22 aprilie 2018 de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi MERCURY RESEARCH S.R.L.
Eşantionul are un volum de 10.165 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 1%. În mediul urban s-au realizat 7.407 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), în mediul rural s-au realizat 2.758 de interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,9%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.805 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%).
Audienţa matinalelor radio (interval orar 7.00-10.00), pe publicul peste 11 ani, în mediul URBAN:
URBAN 11+ | Ianuarie - Aprilie 2017 | Ianuarie - Aprilie 2018 | |
---|---|---|---|
1 | Kiss FM | 779.300 | 766.600 |
2 | ZU | 681.800 | 714.600 |
3 | Actualitati | 689.900 | 603.600 |
4 | Europa FM | 532.500 | 526.200 |
5 | Regional | 303.900 | 334.800 |
6 | ProFM | 251.800 | 279.400 |
7 | Magic FM | 280.500 | 248.300 |
8 | Radio 21/ Virgin Radio | 167.600 | 244.900 |
9 | Digi FM | 221.100 | 211.800 |
10 | Rock FM | 103.800 | 115.800 |
11 | Ant. Satelor | 94.800 | 93.900 |
12 | National FM | 66.800 | 83.500 |
Studiu realizat de Asociaţia de Radio Audienţă pentru perioada august-decembrie 2017
Audienţa matinalelor radio (interval orar 7.00-10.00), pe publicul peste 11 ani, la nivel NAŢIONAL:
NATIONAL 11+ | Ianuarie - Aprilie 2017 | Ianuarie - Aprilie 2018 | |
---|---|---|---|
1 | Kiss FM | 1.229.300 | 1.166.100 |
2 | Actualitati | 1.070.600 | 1.067.200 |
3 | ZU | 1.014.100 | 1.057.500 |
4 | Europa FM | 778.500 | 705.800 |
5 | Regional | 729.600 | 696.400 |
6 | Ant. Satelor | 426.800 | 470.300 |
7 | ProFM | 383.700 | 445.300 |
8 | Digi FM | 304.600 | 356.300 |
9 | Radio 21/ Virgin Radio | 247.100 | 328.700 |
10 | Magic FM | 340.900 | 309.600 |
11 | Rock FM | 117.000 | 115.800 |
12 | National FM | 94.900 | 114.400 |
Studiu realizat de Asociaţia de Radio Audienţă pentru perioada august-decembrie 2017
Citeşte şi:
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Nu inteleg de unde vine pasiunea orasenilor pt vulgarismele lui Buzdugan si Morar?! S-o fi inmultit numarul de cetateni care gusta glumele suburbane la oras?...