Campaniile româneşti MagicHome şi Uite Barza! au luat premii la festivalul de publicitate Cannes Lions, care are loc săptămâna aceasta la Cannes.
Scaunul MagicHome a obţinut argintul - Silver Lion - la categoria Health and Wellness Lions, în cadrul festivalului de la Cannes Lions. Campania a fost realizată de Jazz în colaborare cu Saga Film şi Rogalski Damaschin.
Campania Uite Barza a obţinut bronzul - Bronze Lion - la aceeaşi categorie ca şi MagicHome. Aceasta a fost semnată de agenţia Publicis pentru Enel.
Despre campanii
MagicHome a fost lansată la finalul anului trecut, pe 3 noiembrie, şi-a propus să strângă 200.000 de euro pentru a utila o casă aflată în apropierea spitalului Fundeni, destinată părinţilor care au copii bolnavi internaţi la cea mai mare unitate oncologică pentru copii din ţară.
- Campania a invitat oamenii să stea câte o oră pe un scaun de lemn, asemănător cu cel pe care stau părinţii să îşi vegheze copiii în spitale - scaunul suferinţei - într-un salon construit la Galeriile Galateca. În campanie s-au implicat oameni simplii, vedete sau chiar părinţi ai unor copii internaţi în spital pentru afecţiuni oncologice.
- Cele 100.000 de sms-uri, a câte doi euro, s-au strâns pe 26 noiembrie, în mai puţin de o lună de la lansare. S-a stat pe scaun fără întrerupere, zi şi noapte până ce s-a îndeplinit obiectivul. Targetul era de 200.000 de euro.
- În trei săptămâni de campanie s-au strâns 500.000 de euro şi un milion de euro până în prezent, iar donaţiile continuă, potrivit informaţiilor prezentate în case-ul de pe site-ul Cannes Lions.
Aceasta este a doua distincţie pentru agenţia Jazz. A obţinut premiul Gold Lion în anul 2016, cu campania Opreste barbaria, Salvează Ciocârlia!, realizată pentru Societatea Ornitologică şi Federaţia Coaliţia Natura 2000 România.
De menţionat că MagicHome a obţinut în urmă cu o săptămână premiul Grand Effie fiind desemnată cea mai eficientă campanie a anului.
Campania Uite Barza! s-a desfăşurat iulie - august 2017. Enel şi Societatea Ornitologică Română (SOR) au lansat o aplicaţie de mobil - Uite Barza - prin care s-a realizat o numărătoare periodică a populaţiei berzelor albe din ţară.
- Ideea de la care s-a plecat în realizarea campaniei a fost aceea că barza albă foloseşte ca suport pentru cuib stâlpii reţelelor de electricitate, iar electrocutarea fiind astfel principala ameninţare pentru această specie.
- Cu ajutorul aplicaţiei, au fost asigurate peste 54% din total cuiburilor care puneau berzele în pericol de electrocutare.
Prin intermediul aplicaţiei au fost identificate peste 2.800 de cuiburi care găzduiau peste 8.200 de exemplare. Astfel, potrivit datelor de la SOR, acest lucru reprezintă aproximativ 80% din populaţia de berze albe din România.
Citeşte şi:
-
Campania Scaunul MagicHome, gândită de agenţia Jazz, premiată cu Grand Effie
-
Campania “Opreste barbaria, Salvează Ciocârlia!”, premiată cu aur la Cannes Lions
Trimite un comentariu