Skip to main content

Nicio sancţiune pentru profesorul Marian Petcu de la Facultatea de Jurnalism, acuzat de către unii studenţi de “comportament abuziv”

 
Sursa foto: InfoCultural.eu
Sursa foto: InfoCultural.eu

Analiza situaţiei profesorului Marian Petcu de la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării (FJSC) a Universităţii din Bucureşti, acuzat de către un grup de studenţi de “comportament abuziv”, a avut ca rezultat un punct de vedere al Comisiei de Etică a instituţiei de învăţământ superior, punct de vedere publicat, miercuri, pe site-ul Universităţii.

Publicitate

Comisia nu a adoptat nicio sancţiune sau vreo altă măsură în cazul profesorului, ci, în documentul citat, doar emite recomandări şi spune că este aşteptată o schimbare a metodei lui de comunicare cu studenţii, considerând că “există premise favorabile desfăşurării activităţii didactice”, scrie EduPedu.ro.

Potrivit punctului de vedere, Comisia de Etică “a constatat existenţa unei situaţii conflictuale” în cadrul FJSC, “generate de comportamentul (limbajul) domnului prof. Univ. Marian Petcu.

După analiza cazului, forul “constată că, din nefericire, metoda domnului profesor Marian Petcu de comunicare cu studenţii, deşi avea la bază intenţia didactică onestă de a stimula învăţarea, nu a fost percepută de studenţi ca fiind adecvată, ceea ce, în mod evident, presupune, în viitor, din partea domnului prof. Univ. Marian Petcu o reevaluare şi corectare a acesteia”.

Totodată, Comisia “consideră că există premise favorabile în sensul desfăşurării activităţii didactice, cu respectarea climatului specific vieţii academice şi a normelor de etică, având în vedere că domnul prof. Univ. Marian Petcu şi-a exprimat regretul în legătură cu evenimentele petrecute şi, mai mult decât atât, şi-a dat demisia din toate funcţiile pe care le ocupa în cadrul diverselor structuri ale Universităţii din Bucureşti”.

Ce mai spune Comisia de Etică a Universităţii din Bucureşti, în punctul său de vedere:

“Apreciază că relaţia dintre membrii comunităţii academice, inclusiv relaţiile dintre profesor şi studenţi în cadrul activităţilor didactice, trebuie să aibă la bază valorile morale şi, în primul rând, să se întemeieze pe respect reciproc. Aceasta nu exclude folosirea din partea cadrelor didactice a unor tehnici pedagogice de stimulare a învăţării de către studenţi, care pot îmbrăca diverse forme, dar care întotdeauna trebuie să aibă la bază etica academică şi să fie adecvate clasei/grupului de studenţi beneficiari ai serviciilor educaţionale”.

“Reaminteşte şi recomandă ca, în situaţiile cu potenţial litigios, membrii comunităţii academice să recurgă cu prioritate la mecanismele interne de soluţionare a conflictelor existente la nivelul facultăţilor şi, respectiv, la nivelul universităţii, înainte de a merge mai departe cu acţiunile dorite (presă, instanţe de judecată etc.)”.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus