PARTENERIAT. Google a declarat, de câte ori a avut ocazia, că nu are o problemă cu site-urile şi blogurile care prezintă conţinut realizat cu ChatGPT sau alte platforme AI generatoare de conţinut. Ca urmare, specialiştii în marketing digital, contentwriterii (scriitorii de conţinut) şi chiar specialiştii SEO şi-au luat avânt şi s-au dedat la scris... adică la generat conţinut.
Google Trends şi mirajul conţinutului creat rapid, cu efort minim
Pe de o parte, o afacere poate utiliza AI (inteligenţa artificială) pentru a crea mai mult conţinut şi mai rapid. Google a declarat oficial că apreciază conţinutul de foarte bună calitate, indiferent de modul în care este realizat. Aşadar tendinţa de optimizare SEO cu ajutorul AI este actualitate şi va fi pe val în continuare.
Acest lucru înseamnă că putem să folosim ChatGPT pentru a scrie conţinutul site-ului sau articole pentru blog, însă trebuie să facem acest lucru cu grijă şi înţelepciune.
Pe de altă parte, concurenţii cu siguranţă fac şi ei acelaşi lucru, poate nu toţi, dar o mare parte dintre ei. În multe industrii, ne vom confrunta cu o concurenţă sporită în materie de conţinut.
Google Trends arată un interes tot mai mare pentru “conţinut AI” ca termen de căutare, cu interogări care au crescut de aproximativ patru ori în anul 2023, faţă de anul anterior.
Trebuie să avem în minte acest fapt, atunci când folosim inteligenţa artificială generativă într-un mod foarte simplu, de generare de conţinut brut.
Instrumentele de inteligenţă artificială pot fi folosite cu succes pentru informare sau automatizări care ne ajută să realizăm acest conţinut nou şi original. Este important să nu folosim pentru a produce o tonă de conţinut mediocru sau slab, doar pentru a depăşi alte site-uri… din punctul de vedere al cantităţii de conţinut, fără să fim atenţi la calitatea acestuia.
Aşadar, trebuie să testăm modalităţile prin care putem să folosim instrumentele de inteligenţă artificială pentru a avea un proces mai eficient de scriere conţinut de foarte bună calitate. Doar să nu facem greşeala de a crede că poate înlocui complet creatorii umani de conţinut.
Ce spune Google despre conţinutul text generat automat cu instrumente AI?
Recomandările Google pentru creatorii de conţinut vizează în primul rând calitatea textelor pe care le creează, mai exact să trateze cu atenţie principiile E-E-A-T (Experience - Expertise - Authority - Trust), traduse astfel:
- Experienţa celui care scrie materialele cu privire la subiectul abordat.
- Expertiza autorului în domeniul despre care scrie.
- Autoritatea sau reputaţia autorului şi a site-ului.
- Încrederea - transparenţa site-ului şi legitimitatea acestuia.
Pe scurt, Google ne spune că focusul principal trebuie să fie pe crearea de conţinut util pentru cititori. Dar aceasta nu este o noutate, modelul E-E-A-T fiind deja promovat de câţiva ani. Noutatea se referă la conţinutul generat automat, iar Google spune aşa:
Utilizarea Inteligenţei Artificiale pentru generarea de conţinut al cărui scop este de a manipula apariţia în motoarele de căutare, încalcă regulile pentru SPAM.
Google are mulţi ani de experienţă în utilizarea automatizării pentru generarea de SPAM şi manipularea ranking-ului; aşadar este pregătit să penalizeze tot acest conţinut, cu sistemul său de inteligenţă artificială SpamBrain. (Google Search's guidance about AI-generated content)
Aşadar, atâta timp cât vorbim de conţinut util şi făcut pentru oameni, nu riscăm o penalizare Google a site-ului. Iar dacă mai avea cineva vreo urmă de îndoială cu privire la schimbările pe care le va determina ChatGPT în mediul online, aceasta este o dovadă clară. Google nu a avut altă soluţie decât să se adapteze noului context.
Care este viitorul conţinutului din Google generat cu AI?
Principala problemă a conţinutului textul realizat cu AI este că se bazează doar pe conţinut deja existent în baza de date Google. Diferenţa de calitate şi de relevanţă a conţinutului text pe care îl găsim la căutările în Google este dată de opinia personală a celui care scrie, care nu poate fi altfel decât originală.
Conţinutul generat automat şi care este o simplă rescriere conţinutului ce există deja în internet, poate să fie penalizat de roboţii de indexare şi ranking sau pur şi simplu ignorat. În aceste condiţii, paginile web agregatoare de conţinut creat artificial nu vor fi indexate în Google deloc sau nu vor fi clasate în top 100 rezultate ale căutărilor.
Citeşte şi: Tendinţe şi direcţii pentru optimizarea SEO în 2024
ChatGPT content – best practices. Realizare conţinut cu AI – practici recomandate
Care sunt cele mai bune practici pentru realizarea unui conţinut de foarte bună calitate şi păstrarea ranking-ului în Google? Avem o listă scurtă şi simplă de practici foarte bune pentru un conţinut relevant:
- Concentraţi-vă pe crearea de conţinut original de foarte bună calitate, care oferă valoare utilizatorilor.
- Examinaţi şi optimizaţi toate elementele din pagina de servicii, produse sau din articolul de blog: Meta Title, Meta Description, structura textului şi tot ce ţine de UX - experienţa utilizatorului şi accesibilitatea.
- Google’s Webmaster Guidelines: ghidul de politici şi bune practici Google - trebuie să fiţi la curent cu principiile şi politicile Google, pentru a evita penalizările.
- Efectuaţi audituri periodice ale site-urilor web pentru a identifica şi rezolva problemele tehnice care ar putea avea un impact negativ asupra accesării cu crawlere şi a indexării motorului de căutare.
- Creaţi un profil de backlink-uri variate şi relevant; obţineţi link-uri din surse apreciate şi relevante în industria sau nişa dvs.
- Monitorizaţi continuu modificările algoritmilor de căutare şi fiţi pregătit să vă adaptaţi strategiile SEO după cum este necesar pentru a vă alinia cu cele mai bune practici actualizate şi cu factorii de clasare.
Citeşte şi: Tehnici SEO – strategii de optimizare tehnică şi de conţinut, analiza competiţiei
Content Strategy & Content Creation
Sintagma „Content is King” circulă deja de ani buni, aceasta făcând referire la faptul că toate activităţile de marketing se bazează într-un fel sau altul pe conţinut, de aceea este extrem de important ca acesta să fie tratat cu atenţia cuvenită.
Chiar dacă aplicaţiile care generează conţinut folosind Inteligenţa Artificială (AI) au prins avânt, în continuare conţinutul de calitate, original şi creativ este cel care reuşeşte cel mai bine să îşi atingă scopul, care poate fi de a informa, de a educa şi în final de a vinde.
Astfel, prin articole SEO – SEO content, pagini de produs, prezentări, ebook, infografice sau site-uri web bine scrise şi eficient promovate, companiile reuşesc să atragă atenţia potenţialilor clienţi şi să îi convingă că sunt alegerea potrivită pentru aceştia.
Vezi toate serviciile noastre în secţiunea SEO România, iar în blogul nostru găseşti cele mai noi tehnici de optimizare website şi promovare în mediul online!
Articol de Elena Ilie, Specialist Marketing Online Bookisite.ro
Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro