În reclamele de acum, Knorr ne condimentează gustările. Acum vreo 80 de ani, “consumată regulat”, Knorr (o marcă de cacao), rezolva “Constipaţia şi toate bolile de stomac”.
Din expoziţia “De la sublim la ridicol. 70 de ani de reclamă în România”, Paginademedia.ro a selectat în continuare câteva reclame pentru mărci prezente şi acum în viaţa cotidiană. Găsim în perioada interbelică berea Ursus, produsele Nivea, Nestle (care mizau pe “calitate elveţiană”), Macintosh (nicio legătură cu producătorul de calculatoare), Elita şi Chrysler.
Expoziţia “De la sublim la ridicol. 70 de ani de reclamă în România” este realizată de Ancuţa-Lăcrimioara Chiş şi Ucu Bodiceanu, de la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca. Este deschisă la Institutul Cultural Român din Bucureşti. Sublimă a fost caracterizată era publicităţii interbelice şi ridicolă cea a perioadei comuniste.
Câteva din reclamele perioadei interbelice:
O anume cafea Elita era poziţionată, între cele două războaie mondiale, ca o marcă de cafea ieftină. Mass-market, ar spune multinaţionalele de azi.
Numele Nestle era în planul doi în reclamele epocii. Mai important era că firma, care producea şi “Brânză desert fără rival”, aducea “produse originale elveţiene”.
Regele berii astăzi, Ursus era promovat atunci la grămadă cu alte două mărci. Cele mai bune.
Coty şi Nivea îşi etalau calităţile.
Computerele Macintosh nu se inventaseră încă în anii 30. Doar o marcă de ...pantofi.
Abordare pragmatică în reclama Chrysler: 6 cilindri, 70 de cai putere. De remarcat că, la varianta cu patru uşi, copywriterul nu s-a mai obosit să repete că modelul are “roată de rezervă cu cauciuc”. Doar scria mai sus.
Jolidon, varianta anagramată.
“Bună ziua domnule castor! Pardon, domnule elefant!” Vorbim de Bucol, nu de Colgate.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii