Rom, batonul de ciocolată cu o vechime de 46 de ani pe piaţa din România, nu mai oferă “senzaţii tari româneşti” ci visul american. Zilele acestea, tinerii de pe platformele de socializare au dezbătut aprins subiectul noii imaginii îmbrăcate de ciocolata cu gust de rom. Pe Facebook a fost lansată chiar şi o petiţie pentru revenirea la vechea identitatea vizuală a brandului.
Înainte de explicaţiile agenţiei McCann, iată unul dintre spoturi.
Noua campanie de publicitate pentru ciocolata Rom a fost realizată de McCann Erickson, agenţia care a realizat şi campania cu sloganul "senzaţii tari din 1964".
“ROM a fost intodeauna un brand curajos care nu s-a ferit sa isi surprinda sau scandalizeze publicul atunci cand a avut ceva de spus. (...)ROM si-a propus sa arate Romania asa cum e ea, fie ca asta convine sau nu celor cu obrazul subtire” a declarat într-un interviu pentru paginademedia.ro Adrian Boţan, directorul de creaţie al agenţiei McCann Erickson.
Interviul pe larg:
Reporter paginademedia.ro: Campania aduce o schimbare majora de imagine. Ce se urmareste prin aceasta schimbare?
Adrian Boţan, director de creaţie McCann Erickson: Nu este o schimbare majoră de imagine. ROM a fost întodeauna un brand curajos care nu s-a ferit să îşi surprindă sau scandalizeze publicul atunci când a a avut ceva de spus. Pe vremuri l-am reînviat pe Ceauşescu pentru lansarea ROM - în ciuda protestelor nostalgicilor comunismului - sau am pus pentru prima dată un manelist într-un spot publicitar - spre disperarea amatorilor de muzică de bun gust. ROM şi-a propus să arate România aşa cum e ea, fie că asta convine sau nu celor cu obrazul subţire.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roCare sunt riscurile când înlocuieşti tricolorul de pe ambalajul ciocolatei ROM cu steagul Americii?
Atunci când vorbeşti despre simboluri de un asemenea calibru, riscul este să trezeşti controversa, să ai de partea ta atât susţinători, cât şi oameni conservatori, care ţin la tradiţie şi nu văd importanţa schimbării. Pentru noi însă controversa este a doua natură. Iar opiniile consumatorilor de ROM sunt binevenite pentru noi şi chiar în aceste momente suntem în dialog cu publicul. Ţinem la imaginea noastră de brand transparent şi suntem convinşi că asta ne va ajuta să le menţinem sau chiar să le creştem încrederea în brand.De ce steagul Americii şi nu cel al Franţei sau al altei ţări?
America este un simbol al libertăţii dar şi al succesului. Alte ţări nu au un narativ la fel de clar, iar steagurile lor nu au la fel de mult impact vizual.Ce părere aveţi de reacţiile oamenilor de pe Facebook şi Twitter? (Pe Facebook s-a lansat petiţia "Vrem vechiul ROM înapoi).
Ne aşteptam la reacţii puternice de la consumatorii noştri şi suntem obişnuiţi să nu auzim doar vorbe de laudă. Nu ştiam însă că vechiul ROM are atât de mulţi fani, atât de pasionali. Sunt mai multe petiţii şi cauze pe online, avem deja peste 1500 de cometarii pe site. Urmărim cu interes progresul acestora, le răspundem în direct şi ne gândim deja la soluţii surprinzatoare pentru consumatorii noştri fideli.Cum veţi gestiona protestul de pe Facebook?
Campania e în desfăşurare şi deja din dialogul cu fanii de pe facebook au apărut câteva idei. Pornind de la un comment pe facebook cei de la “Decât o revistă” s-au oferit să accepte provocarea noastră de a-şi schimba numele în “Just a magazine” pentru o apariţie, iar acea ediţie urmează să fie însoţită de o mostră din noul Rom.
Ne aşteptăm şi la alte idei de genul acesta venite pe valul de interes pe care l-a generat această schimbare şi vom fi în continuare deschişi la dialog şi transparenţi.Cat va dura campania şi pe ce medii se desfăşoară?
Campania de lansare pentru noul brand ROM a început vineri, execuţiile putând fi urmărite în două spoturi TV pe principalele canale de televiziune, OOH în Bucureşti şi în cele mai mari oraşe ale ţării, ad-uri în presă, alte componente ale campaniei fiind orientate în zona de Internet, unde noul ROM va fi vizibil pe site-ul noulrom.ro, pe Facebook, şi în bannerele online.
in alta ordine de idei, o agentie n-o sa zica niciodata bai, am festelit-o. va cauta intotdeauna cel mai frumos discurs prin care sa-si justifice alegerea, no matter what.
asa incerca si ala care a creat campania pt rosia montana sa justifice ca, de fapt, el nu s-a vindut.
vax!