Skip to main content

Friends Advertising despre noul parteneriat: "E o căsătorie de probă"

 

"E o căsătorie de probă", spune Sorin Trâncă, fondatorul Friends Advertising, despre relaţia agenţiei de publicitate cu noul partener Combera.

Publicitate

După ce s-a despărţit de grupul International Marketing & Sales Group (IMSG), Friends Advertising a semnat în luna noiembrie 2010 un nou parteneriat cu compania germană de marketing şi comunicare  Combera GMBH.

Aceasta din urmă a preluat în urma acordului 30% din acţiunile Friends Advertising.

Astfel, controlul agenţiei s-a întors la fondatori, după ce IMSG a deţinut pachetul majoritar de acţiuni timp de trei ani de zile.

Parteneriatul dintre fondatorii agenţiei Friends Advertising şi Combera GMBH este provizoriu şi depinde de felul în care compania germană se va implica în activităţie agenţiei şi în cele ale Fundaţiei Friends For Friends.

Căsătoria de probă”, cum a numit Sorin Trâncă acest acord, este valabilă timp de un an şi jumătate.

“Dacă aduc clienţi şi contribuie la dezvoltarea fundaţiei treaba merge înainte”, a spus Trâncă, Director de Creaţie şi membru fondator al agentiei, în cadrul unei întâlniri cu presa.

Ce a făcut Friends Advertising în 2010?

  • Reprezentanţii agenţiei estimează pentru 2010 o cifră de afaceri, cu aproape 8% mai mare decât în 2009 (383.0090 lei), de circa 1 milion de euro (4.116.697 lei).

În 2009, Friends Advertising a avut o pierdere de 167.129, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

  • Anul trecut, agenţia Friends Advertising a angajat 7 oameni noi, printre care: Cristian Mesaros - Managing Director, Nicu Stăncescu - New Business Director, Bogdan Vintilă - Art Director si Grafic Designer, Adrian Sandu - junior copywriter şi Monica Roca - account.
  • În 2010 agenţia a câştigat 8 clienţi, printre aceştia se numără Silva, WBS, Sibex şi F64.

Scurt istoric despre Friends Advertising şi investitorii săi

La jumătatea lunii noiembrie 2010, grupul irlandez International Marketing&Sales Group (IMSG) a ieşit din acţionariatul agenţiei Friends Advertising.

IMSG deţinea 80% din acţiunile agenţiei de publicitate. În toamna lui 2007, când au intrat în acţionariatul Friends Advertising, irlandezii de la IMSG au plătit 2,54 de milioane de euro pentru 70% din acţiuni.

Ulterior, participaţia IMSG în Friends Advertising a crescut la 80%, restul de 20 de procente fiind deţinute de Sorin Trâncă.

Friends Advertising a fost înfiinţată în 2003, în jurul echipei creative Bojan Spasic - Sorin Trâncă.

Sursa foto: AdPlayers

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus