„Nu poate fi vorba despre vreun cartel sau despre vreo încercare de a crea un cartel în piaţa de publicitate", spune despre ancheta Consiliului Concurentei in cazul agentiilor de publicitate Radu Florescu, managerul Saatchi&Saatchi si presedintele Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania - UAPR.
Radu Florescu, pentru Paginademedia.ro:
„Ancheta în curs, desfăşurată de Consiliul Concurenţei, rămâne, exact aşa cum am spus, o anchetă în curs de desfăşurare. Încă de la începutul acestei investigaţii, noi am colaborat pe deplin cu Consiliul Concurenţei şi am informat asupra acestei situaţii atât autorităţile de la Bruxelles cât şi secţiile comerciale ale ambasadelor străine la Bucureşti."
„Nu poate fi vorba despre o incercare de a crea un cartel in piata de publicitate", spune Florescu.
„În numele agenţiilor, al UAPR, EACA şi al altor organizaţii vizate de acest subiect, doresc să reafirm poziţia noastră şi anume că nu poate fi vorba despre vreun cartel sau despre vreo încercare de a crea un cartel în piaţa de publicitate."
"Ironia acestei investigaţi constă în faptul că încercarea unor agenţii de a scoate în evidenţă ceea ce considerau a fi practici ilegale a fost interpretată drept un comportament de tip cartel", susţine Radu Florescu.
Reamintim că, după doi ani de investigaţii, Consiliul Concurenţei va anunţa la începutul toamnei sancţiunile în cazul unui presupus cartel pe piaţa de publicitate, după cum a scris jurnalistul Cătălin Tolontan, pe blogul său.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.roInvestigaţia a început după o sesizare a The Group, condus de Mihaela Nicola şi Zoltan Szigeti. Potrivit sursei citate, Consiliul a trimis celor cercetaţi concluziile în care recomandă sancţionarea.
Comentarii
In the United States, such conduct can be held to violate the Sherman Antitrust Act. Depending upon the nature of the boycott, the courts may either apply the rule of reason, or hold that the boycott is illegal per se. It may also be considered a form of civil conspiracy.