Skip to main content

Radu Florescu, despre ancheta agentiilor: „Nu poate fi vorba despre vreun cartel”

 
Radu Florescu_400
Radu Florescu_400

Radu Florescu, the president of UAPR
Radu Florescu, the president of UAPR

Publicitate

„Nu poate fi vorba despre vreun cartel sau despre vreo încercare de a crea un cartel în piaţa de publicitate", spune despre ancheta Consiliului Concurentei in cazul agentiilor de publicitate Radu Florescu, managerul Saatchi&Saatchi si presedintele Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania - UAPR.

Radu Florescu, pentru Paginademedia.ro:

„Ancheta în curs, desfăşurată de Consiliul Concurenţei, rămâne, exact aşa cum am spus, o anchetă în curs de desfăşurare. Încă de la începutul acestei investigaţii, noi am colaborat pe deplin cu Consiliul Concurenţei şi am informat asupra acestei situaţii atât autorităţile de la Bruxelles cât şi secţiile comerciale ale ambasadelor străine la Bucureşti."

„Nu poate fi vorba despre o incercare de a crea un cartel in piata de publicitate", spune Florescu.

„În numele agenţiilor, al UAPR, EACA şi al altor organizaţii vizate de acest subiect, doresc să reafirm poziţia noastră şi anume că nu poate fi vorba despre vreun cartel sau despre vreo încercare de a crea un cartel în piaţa de publicitate."
"Ironia acestei investigaţi constă în faptul că încercarea unor agenţii de a scoate în evidenţă ceea ce considerau a fi practici ilegale a fost interpretată drept un comportament de tip cartel", susţine Radu Florescu.

Reamintim că, după doi ani de investigaţii, Consiliul Concurenţei va anunţa la începutul toamnei sancţiunile în cazul unui presupus cartel pe piaţa de publicitate, după cum a scris jurnalistul Cătălin Tolontan, pe blogul său.

Investigaţia a început după o sesizare a The Group, condus de Mihaela Nicola şi Zoltan Szigeti. Potrivit sursei citate, Consiliul a trimis celor cercetaţi concluziile în care recomandă sancţionarea.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • boboneata boboneata
    @legal, textul face parte din legislatia anticoncurentiala a SUA doar ca nu are legatura cu speta din Romania. Acolo se refera la boicot in ideea sa nu faca business cu firma vizata astfel o obliga sa cedeze sau sa dispara. adica, agentiile discuta intre ele sa nu mai dea nicio comanda pe paginademedia decat daca ofera dsc de 99%. fara venituri Obae ori cedeaza ori ramane fara bani si iese din tablou.
  • Cristi Cristi
    Sa ne spuna Radu Florescu cum a fost cazul Vodafone. Enoiu e curat ca lacrima in fata UAPR. United Media a avut doi actionari: Zoltan si Enoiu. Cum s-au castigat conturile cand cei doi erau parteneri stimabile Florescu ? Judecam cumva cu dubla masura ?!
  • Dan Dan
    Zau ?! Cum sa nu fie cartel? Se vede cu ochiul liber ca in fata unui competitor mai istet o "grupare organizata" de agentii a jucat unilateral impotriva acesteia. Amenda sperie rau si atunci IAA-ul ia pozitie prin Radu Florescu, cetatean american, doar - doar s-o mai speria cineva. Legea e egala pentru toti domnilor.
  • legal legal
    In competition law, a group boycott is a type of secondary boycott in which two or more competitors in a relevant market refuse to conduct business with a firm unless the firm agrees to cease doing business with an actual or potential competitor of the firms conducting the boycott. It is a form of refusal to deal, and can be a method of shutting a competitor out of a market, or preventing entry of a new firm into a market.

    In the United States, such conduct can be held to violate the Sherman Antitrust Act. Depending upon the nature of the boycott, the courts may either apply the rule of reason, or hold that the boycott is illegal per se. It may also be considered a form of civil conspiracy.

Trimite un comentariu

sus