În perioada 1 - 22 noiembrie au fost difuzate peste 9.000 de reclame cu Black Friday şi au fost publicate peste 38.133 de materiale care au făcut referire la cea mai importantă perioadă de reduceri, potrivit unei monitorizări realizate de mediaTRUST. Cele mai multe menţiuni s-au înregistrat în mediul online, 34.719, dintre care 30.442 au fost pe Facebook.
Posturile de televiziune au difuzat 125 de ştiri ce au avut ca subiect Black Friday, iar radiourile 64 de ştiri. În presa scrisă s-au înregistrat 100 de materiale, în perioada analizată.
Black Friday în mass-media
- Realitatea.net este site-ul cu cele mai multe articole publicate cu Black Friday – 92, urmat de Antena.ro - 69 şi Wall-street.ro cu 67 de materiale.
- La categoria posturilor de televiziune menţionăm România TV cu 22 de ştiri, Antena 3 cu 17 ştiri şi Antena 1 cu 15.
- În privinţa posturilor de radio, Bucureşti FM a difuzat cele mai multe ştiri cu referire la Black Friday – 23, urmat de Radio ZU cu 10 ştiri şi Radio 21 cu 8.
- Ziarul Financiar şi Curierul Naţional au publicat câte 6 articole fiecare, iar Naţional 5.
După cum era de aşteptat, vineri, 20 noiembrie, este ziua cu cele mai multe menţionări pe site-urile de ştiri, 1.013, pe Facebook - 13.122, TV - 63, radio - 29, iar în presa scrisă - 30 de menţiuni.
Clasamentul retailerilor
- eMAG conduce clasamentul retailerilor cu cele mai multe apariţii pe canalele de comunicare monitorizate în intervalul 5 – 22 noiembrie 2015 - internet, presă scrisă, radio şi TV, în contextul reducerilor de Black Friday. eMAG a înregistrat 5.995 de menţiuni în intervalul monitorizat, dintre care 5.961 pe internet, 15 la TV, 15 în presa scrisă şi 4 la radio.
- Pe locul doi se situează Flanco cu 1.140 de menţiuni pe internet, 5 menţiuni la TV, 4 la radio şi 11 în presa scrisă.
- Altex se situează pe locul trei în topul realizat de mediaTRUST cu 716 de menţionări pe internet, 5 la TV, 8 menţiuni în presa scrisă.
- Domo este în acest clasament cu 378 menţiuni, urmat de Media Galaxy cu 375 menţiuni, Carrefour - 208 menţiuni, Auchan – 91, Metro şi Cora cu câte 68 de menţiuni fiecare, iar Lidl cu 54 de menţiuni înregistrate în contextul reducerilor de Black Friday.
Brandurile cu cele mai multe reclame
- Altex este brandul cu cele mai multe reclame care au avut ca subiect reducerile de Black Friday, iar în perioada 1 -22 noiembrie a înregistrat 2.405 de reclame.
- Media Galaxy este pe locul doi în top cu 1.626 de reclame.
- Flanco a înregistrat în perioada analizată 975 de reclame.
- Emag.ro este în clasament cu 855 de reclame, urmat de Metro Cash&Carry cu 601 reclame şi ING Bank cu 405 reclame.
- Carrefour a înregistrat, în perioada 1-22 noiembrie 2015, 389 de reclame.
- Magazinul online Cel.ro şi-a promovat reducerile de Black Friday cu 228 de reclame, urmat de Fashionup.ro cu 190 de reclame.
- Târgul de nunţi Mariage Fest a înregistat 185 de reclame.
Din clasament mai fac parte Top Shop cu 131 reclame, Praktiker cu 117 reclame, Click Shop cu 110 reclame, Orange cu 98 reclame şi Nissa cu 71 de reclame.
Brandurile monitorizate au mizat pe o pondere mai ridicată a reclamelor pe posturile de radio – 4.509 de difuzări, urmate de cele pe TV – 4.496. În ceea ce priveşte reclamele din presa scrisă, acestea sunt în număr relativ mic în perioada 1 - 22 noiembrie – 17 machete publicate, comparativ cu cele din mediul audio vizual.
Printre sursele cu cele mai multe reclame difuzate se numără Kiss FM – 926 de reclame difuzate, Radio Zu – 899 de reclame, Antena 1 cu 616 reclame, Realitatea TV – 488 reclame.
Despre raport
Monitorizare publicitate 1 - 22 noiembrie 2015, surse admonit: 21 posturi de televiziune, 11 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale.
Monitorizarea mass media 5 – 22 noiembrie, surse: 22 posturi TV, 13 posturi naţionale de radio, peste 500 de publicaţii naţionale şi locale şi peste 30.000 domenii online.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Trimite un comentariu