În această seară, la 21.22 fix, 10 posturi de radio vor avea aceeaşi emisie. 55 de secunde (atât cât a durat cutremurul din 1977) în care va rula un spot radio povestea cutremurului care a lovit România în urmă cu 42 de ani.
Clipul este parte a unei campanii dramatice dezvoltate de agenţia Mullen, în amintirea zilei de 4 martie 1977.
Campania a fost creată pentru societatea de asigurare PAID România (Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale) şi îşi propune declararea zilei de 4 martie, „o zi cu o incontestabilă încărcătură emoţională, ca zi dedicată conştientizării riscurilor asociate dezastrelor naturale” (petiţia poate fi semnată AICI).
Campania este prezentă pe toate mediile de comunicare, într-un sistem integrat de proiecte speciale: 10 staţii radio naţionale vor difuza acelaşi mesaj la ora 21.22 - ora la care, pe 4 martie 1977, a avut loc cutremurul; un mesh gigantic în centrul Bucureştiului care reprezintă o clădire afectată de cutremur şi proiecte digitale de amploare, anunţă reprezentanţii agenţiei.
Posturile radio implicate în campanie sunt: Digi, Kiss FM, Pro FM, Guerilla, Tananana, Itsy Bitsy, Magic FM, Rock FM.
„Iniţiativa îşi propune să schimbe mentalităţi şi comportamente, să atragă atenţia asupra riscurilor reprezentate de imobilele neconsolidate şi să sublinieze nevoia unei temeinice educaţii în acest sens. În acelaşi timp, PAID va demara o serie de acţiuni care să faciliteze o mai bună colaborare între populaţie, ONG-uri şi diverse instituţii ale statului”, adaugă reprezentanţii agenţiei Mullen într-un comunicat de presă.
Marius Tianu, Group Creative Director Mullen:
„E evident de ce am ales 4 martie. Pentru că aveam nevoie de o dată simbolică, cu o cât mai mare încărcătură emoţională; o dată care să ne aducă aminte de faptul că dezastrele naturale, în general, şi cutremurele, în special, sunt iminente; o dată care să ne ajute să înţelegem că, instituţii şi oameni, suntem parte dintr-un singur proiect: cel numit România prevăzătoare.
În mod greşit, suntem tentaţi să evităm astfel de discuţii: dezastre, cutremure... Cred însă că trebuie să vorbim cu onestitate despre astfel de lucruri: despre iminenţa lor, despre capacitatea sau incapacitatea noastră de a reacţiona, despre cât de nepregătită este această ţară să facă faţă unei catastrofe. Pentru că primul pas în rezolvarea unei probleme este chiar conştientizarea ei.”
„Este important să realizăm că trăim într-una dintre ţările cu cea mai mare expunere la riscuri catastrofale. Nu trebuie să facem din acest aspect o temere constantă, ci doar să fim prevăzători. Din datele studiilor pe care le avem, putem deduce că românii înţeleg rolul şi importanţa asigurării obligatorii a locuinţei (poliţa PAD).
Cu toate astea, doar 19% dintre ei au locuinţele asigurate. În acest context, împreună cu echipa Mullen, pornind de la impactul pe care cutremurul din 4 martie 1977 îl are în mentalul colectiv, ne-am propus să generăm o campanie menită să crească nivelul de conştientizare cu privire la riscurile implicate de dezastrele naturale.
Am ales cutremurul, pentru că acesta este primul la care ne gândim când vorbim despre catastrofe naturale, dar inundaţiile sau alunecările de teren au şi ele un impact extrem de important. Din acest motiv nu ne putem permite să le ignorăm”, declară Nicoleta Radu, Director General PAID România.
Echipele implicate în această campanie:
PAID: Nicoleta Radu – Director General, Oana Radu – PR Director
Mullen: Marius Tianu (Group Creative Director), Radu Vasile (Senior Art Director), Ana-Maria Ciobotaru (Senior Copywriter), Delia Mija (Senior Art Director), Adrian Radu (AV Director), Mihai Preotu (Head of Strategy), Mădălina Marica (Group Account Director & Strategic Planner), Gabriela Alexandrescu (Deputy Managing Director).
Profero: Ovidiu Popa - Account Director, Larisa Tagarta – Project Manager
Initiative: Dana Marinescu - Client Service Director, Anca Ionescu – Account Director, Cosmin Otel – Digital Strategy Director, Lavinia Mitran – Senior Digital Planner, Ruxandra Voicu – Online Media Planner, Catalina Ghita – Media Buyer, Andreea Varlan – OOH Media Buyer.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii