Topul celor mai urmărite vedete din social media este condus de nume feminine. Inn, Andra şi Adelina Pestriţu conduc topul celor mai populare vedete în social media, într-un clasament întocmit de Starcom Media, pe zona de divertisment.
Un clasament în care agenţia Starcom a luat în considerare prezenţa vedetelor pe Facebook, Instagram şi YouTube, atât ca număr de fani (pe fiecare platformă), cât şi ca anvergură a canalului şi „engagement”-ul comunităţilor fiecărui cont.
Deşi clasamentul este condus de artiste, găsim în top şi nume care au „crescut” în online, cum ar fi vloggerii Selly, Mircea Bravo, MaxINFINITE şi Andrei Zbir.
Prezentăm în continuare Social Media Stars Index, întocmit de Starcom
Nr | Social Media Star | Social Media Points | Overall Rank | Facebook Rank | Instagram Rank | Youtube Rank |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Inna | 1.86 | 1 | 14 | 1 | 7 |
2 | Andra Maruta | 1.83 | 2 | 5 | 6 | 63 |
3 | Adelina Pestritu | 1.82 | 3 | 6 | 3 | 264 |
4 | Andreea Balan | 1.52 | 4 | 4 | 15 | 99 |
5 | Selly | 1.36 | 5 | 158 | 14 | 2 |
6 | Smiley | 1.33 | 6 | 12 | 12 | 128 |
7 | Flick Domnul Rima | 1.32 | 7 | 2 | 28 | 379 |
8 | Mircea Bravo | 1.24 | 8 | 1 | 117 | 40 |
9 | MaxINFINITE | 1.15 | 9 | 331 | 103 | 1 |
10 | Andrei Zbir | 1.15 | 10 | 685 | 2 | 24 |
11 | Andreea Marin | 1.14 | 11 | 3 | 70 | 475 |
12 | Antonia | 1.12 | 12 | 41 | 5 | 132 |
13 | Andreea Mantea | 1.1 | 13 | 25 | 8 | 156 |
14 | Delia | 1.05 | 14 | 62 | 4 | 236 |
15 | IAN | 1.03 | 15 | 9 | 39 | 411 |
16 | Mihai Morar | 1.02 | 16 | 8 | 46 | 539 |
17 | Vlad Munteanu | 0.99 | 17 | 647 | 7 | 18 |
18 | Dorian Popa | 0.97 | 18 | 129 | 13 | 6 |
19 | Elena Gheorghe | 0.94 | 19 | 18 | 17 | 135 |
20 | Jamila Cuisine | 0.85 | 20 | 11 | 254 | 91 |
21 | Eduard CRBL | 0.85 | 21 | 10 | 138 | 367 |
22 | Alina Eremia | 0.84 | 22 | 59 | 11 | 144 |
23 | Exploit | 0.84 | 23 | 480 | 105 | 3 |
24 | Mihai Tr?istariu | 0.84 | 24 | 7 | 269 | 408 |
25 | Nicole Cherry | 0.75 | 25 | 107 | 9 | 369 |
26 | Lora | 0.72 | 26 | 32 | 21 | 278 |
27 | Tudor Chirila | 0.69 | 27 | 13 | 158 | 374 |
28 | Cristina Almasan | 0.66 | 28 | 359 | 10 | 108 |
29 | Adela Popescu | 0.65 | 29 | 45 | 20 | 471 |
30 | Vladuta Lupau | 0.65 | 30 | 17 | 139 | 86 |
31 | Anda Adam | 0.64 | 31 | 40 | 24 | 539 |
32 | Chef Florin Dumitrescu | 0.63 | 32 | 16 | 114 | 487 |
33 | Catalin Maruta | 0.62 | 33 | 30 | 45 | 139 |
34 | 3 Chestii | 0.62 | 34 | 20 | 214 | 35 |
35 | Loredana Groza | 0.61 | 35 | 19 | 84 | 403 |
36 | Alex Velea | 0.6 | 36 | 63 | 37 | 37 |
37 | BRomania | 0.58 | 37 | 127 | 23 | 31 |
38 | Diana Condurache | 0.55 | 38 | 452 | 16 | 59 |
39 | Alex Dima | 0.55 | 39 | 15 | 274 | 539 |
40 | Mimi | 0.51 | 40 | 269 | 19 | 78 |
George Muşat, Starcom Data Strategy & Analytics Manager:
„Social media a schimbat modul în care clienţii şi companiile interacţionează, iar intelegerea dinamicii de apreciere a creatoriilor de conţinut de către consumatori devine foarte importantă. Prin aceste evaluări încercăm să oferim pieţei o imagine cât mai clară asupra modului de obţinere a vizibilităţii in în social media.
Fiind un mediu vast, practic un univers cu un ecosistem propriu, o evaluare obiectivă nu este tocmai uşoară, însă dezvoltăm constant noi metode prin care luăm în calcul toate datele disponibile, pentru a avea rezultate cât mai exacte”
Despre metodologie
Pentru o reprezentare cât mai corectă şi echilibrată a performanţelor creatorilor de conţinut pe cele trei platforme de socializare, fiecare indicator a fost calculat raportat la dimensiunea maximă a platformei respective. Spre exemplu, contul care are cea mai mare comunitate pe Facebook a fost folosit drept etalon, urmând ca toate celelalte conturi de pe aceeaşi platformă să fie indexate în funcţie de comunitatea acestuia. Această formulă de calcul a fost păstrată pentru toate canalele de socializare. Astfel, s-a calculat un procentaj clar al anvergurii fiecărui cont.
De asemenea, pentru calculul engagement-ului fiecărui cont s-a luat în considerare mai întâi ponderea numărului de comentarii şi distribuiri faţă de numărul de likes la nivel de piaţă, determinând astfel cu cât este mai important un share sau un comentariu vs. un like.
Datele clasamentului însumează rezultatele principalelor trei platforme, Facebook, Instagram şi Youtube. Performanţele au fost însumate, pentru a obţine o medie a activităţii pe platformele menţionate. Astfel, clasarea pe locul 1 pe o singură platformă nu asigură numărul 1 în top.
Personalităţile prezente în top fac parte din mai multe categorii: muzică, TV, zona de beauty & lifestyle, filme şi gaming.
Nu ca ar disparea televiziunea, ca nu o sa dispara in urmatorii minim 50-75 de ani, dar online-ul trebuie neaparat bagat si el in seama, mult mai mult decat pana acum de voi.
Macar trends la trei-cinci zile daca nu zilnice: youtube, platforme etc.
Cred ca v-ar creste unicii semnificativ daca nu v-ati axa doar pe TV.
Si nu paginadeseriale saaau seriale, tot aici :)
Bafta!