Reputaţia, angajamentul, relevanţa - sunt componentele unui triunghi de succes în strategiile publicitare de azi, care poate duce la profit dacă cele trei elemente sunt dozate cu grijă. Triunghiul este parte a „modelului atracţiei”, explicat astăzi de Stefan Kolle, partener la FutureLab, în cadrul conferinţei Inspire 2009.
La evenimentul organizat de Evensys, Knolle a evidenţiat câteva exemple de publicitate online adaptată la public:
1. Campania Motrin. Acesta este un medicament care ajută la revigorarea muşchilor obosiţi din cauza căratului unui copil în suportul special. Grupul Twitter Moms a avut un impact covârşitor asupra deciziei companiei de a retrage campania, eveniment care s-a produs în 20 noiembrie. Principalul argument al grupului a fost că nimeni nu le poate spune mamelor cum să-şi care propriii copii. (vezi referirile pe Twitter la acest medicament şi la campanie)
2. Campania Six Flags. La deschiderea complexului de divertisment Six Flags Discovery Kingdom în California, compania a lansat pe Craigslist.com o promoţie la biletele de intrare şi de parcare. Rezultatul a fost vânzarea a 45.000 de bilete în aproximativ cinci ore.
3. Hulu.com. Un exemplu de modalitate de a-i oferi consumatorului conţinutul audio-video dorit, disponibil oricând spre vizionare.
4. Prescribethenation.com. O campanie în care clientul i-a lăsat pe consumatori să promoveze produsul. Fiecare utilizator care a convins pe altcineva să folosească produsul are parte de o prezentare pe site. La nivel grafic, sunt evidenţiaţi toţi participanţii la campanie, legaţi într-o reţea.
„Trebuie să ştii ce vrea publicul, să-l înţelegi, ca să ştii ce platforme să alegi”, a spus Stefan Knolle, ca o concluzie a modelului recomandat de el.
La conferinţa Inspire 2009, participă specialişti în branding, poziţionare şi din departamentele de creaţii ale marilor agenţii din lume. Evenimentul are loc astăzi şi mâine la hotelul JW Marriott din Bucureşti.
(text de George Hari Popescu)
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Trimite un comentariu