Piaţa publicităţii pe dispozitive mobile este mică, dar are tendinţe de creştere, a spus Alexander Trommen, CMO la United Mobile AG (Elveţia) la conferinţa RoNewMedia de astăzi din Bucureşti, întărind astfel concluziile discuţiilor de la o altă conferinţă specializată desfăşurată în Capitală - Mobile Marketing.
În cadrul prezentării sale din panel-ul Internetul pe mobil. Mobilul: cel mai "eu, aici şi acum" mediu, Trommen a ţinut să facă deosebirea dintre marketingul pe mobil şi publicitatea pe mobil, două domenii cu publicuri-ţintă, metode şi tactici diferite. El a mai precizat că Internetul pe mobil va atrage în Europa aproximativ un miliard de dolari până la sfârşitul lui 2009, bazându-se pe cifrele de la Swisscom şi agenţii de analiză independente.
La rândul său, Mark Forster, CEO la OnEmotion AG (Elveţia) a arătat că doar 1- 3 % din bugetele de publicitate ale advertiserilor sunt alocate pentru mediul online şi mobil, la nivel global (conform datelor din raportul Goldbach Electronic Media Guide 2007). În opinia lui Forster, publicitatea pe dispozitivele mobile are o mare oportunitate de dezvoltare, în primul rând graţie specificul acestui mediu de comunicare: telefonul mobil este tot timpul deschis şi utilizatorul poate fi expus în orice moment la mesajul publicitar.
După ce a dat exemple de campanii de succes desfăşurate de compania sa în Elveţia şi în alte ţări, Forster a tras concluzia că publicitatea pe mobil are unele caracteristici atractive:
- poate accepta campanii de tip push şi pull
- poate fi măsurată
- publicul poate fi localizat geografic
- campaniile pot fi personalizate
La conferinţa RoNewMedia de astăzi participă specialişti în comunicarea online, dezvoltatori şi programatori din Internet, antreprenori români şi străini şi clienţi interesaţi de potenţialul noilor canale de comunicare digitale.
(Text de George Hari Popescu)
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Trimite un comentariu