Mai multe companii româneşti au semnat un cod etic prin care reglementează strict publicitatea adresată copiilor, potrivit siteului iaa.ro. Totul a început de la un proiect al Comisiei Europene care interzice publicitatea mincinoasă la alimentele pentru copii ce nu îndeplinesc criterii nutriţionale stricte.
Ce prevede codul etic:
- promovarea doar pentru produse care îndeplinesc criterii nutriţionale specifice, bazate pe dovezi ştiinţifice acceptate sau ghiduri internaţionale
- eticheta produselor destinate copiilor să cuprindă informaţii despre gust, compoziţie şi calităţi nutritive
- fără publicitate stradală la alimente pentru copii în apropierea grădiniţelor şi şcolilor, dacă acestea nu îndeplinesc anumite criterii nutriţionale
- fără promovare directă adresată copiilor în cazul în care aceştia nu sunt însoţiţi de un adult.
Au aderat la cod Kraft, Coca-Cola, Nestle, Unilever, Star Foods, Burger King, Ferrero, General Mills, Kellogg’s, Mars, PepsiCo.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Adulții naivi/neinformați îşi merită soarta, copiii merită ocrotire atentă.
Din păcate, nu cred că se vor aplica prea repede aceste principii etice...Mai ales firmele mari trișează. Au bani pentru metode subtile de manipulare a comportamentului de cumpărător...