Organizatorii festivalului ADOR: „S-au schimbat toate coordonatele care până acum ridicau suspiciuni”
După doi ani de pauză, Festivalul de publicitate ADOR este în plină perioadă de înscrieri. Măcinată de controverse la ultimele ediţii, competiţia se reia într-o altă formulă: “Festivalul are organizatori noi, structură nouă (ce reflectă dezvoltarea pieţei) şi reguli noi”, spun organizatorii, compania Millenium Communications. Agenţia deţine în totalitate project managementul festivalului pentru următoarele cinci ediţii.
„Practic s-au schimbat toate coordonatele care până acum ridicau suspiciuni.”
Miza este provocatoare. La ultimele ediţii, mai multe agenţii au refuzat să participe, contestând, în principla promovarea campaniilor făcute special pentru festival (aşa numitele ghost-uri – fantome).
Millenium Communications îşi propune să atragă toată piaţa de creaţie în festival. Cum?
Campaniile făcute special pentru festival nu vor mai putea câştiga Marele Premiu. Noi reguli vin să contracareze problema. Organizatorii explică:
“Înscrierile la categoriile TV, Print, Radio, Media, Online Advertising Campaigns şi Integrated Campaigns vor fi însoţite de bugetul media alocat pentru promovarea campaniei în mediul respectiv (ex., pentru un spot TV va fi specificat bugetul campaniei TV din care face parte spotul respectiv).”
„Pentru fiecare categorie menţionată mai sus este stabilită o limită de buget care diferenţiază campanile “low budget” de cele “high budget”. În cadrul categoriilor, lucrările vor concura cu şanse egale în lupta pentru un trofeu ADOR, însă vor fi punctate diferit (punctajele determină Agenţia Anului)."
Dacă există suspiciuni în legătură cu lucrările înscrise, Millenium ve cere informaţii suplimentare.
“Organizatorii îşi rezervă dreptul de a cere agenţiei planul media complet al campaniei, pentru a verifica autenticitatea lucrării, în cazul în care lucrarea este nominalizată sau câştigătoare. În cazul unei reclamaţii privind o lucrare nominalizată sau câştigătoare, organizatorii îşi rezervă dreptul de a conduce o investigaţie amănunţită şi vor cere o documentaţie detaliată de la toate părţile implicate, inclusiv reclamantul, agenţia şi clientul.”
„Organizatorii îşi rezervă dreptul de a retrage un premiu în cazul în care reclamaţia se susţine.”
În premieră la ediţia din acest an, finaliştii ADOR îşi pot susţine lucrările înscrise în competiţie în faţa juriului şi a publicului. În cele trei zile de festival, între 7 şi 9 septembrie, participanţii în competiţie vor avea şansa să îşi expună ideile creative ce au stat în spatele execuţiilor înscrise.
Sesiunea de prezentări va face parte din cea de-a doua etapă de jurizare din cadrul festivalului, în care se vor stabili câştigătorii trofeelor ADOR şi titlul “Agenţia Anului”.
Schimbările în festivalul de publicitate ADOR:
- Posibilitatea de a înscrie în concurs lucrări din ultimii doi ani (lucrări expuse pentru prima dată în perioada 1 mai 2007 – 1 mai 2009)
- Vor exista premii pentru fiecare categorie: Aur, Argint şi Bronz
- Înscrierile la categoriile TV, Print, Radio, Media, Online Advertising Campaigns şi Integrated Campaigns vor fi însoţite de bugetul media alocat pentru promovarea campaniei în mediul respectiv (ex., pentru un spot TV va fi specificat bugetul campaniei TV din care face parte spotul respectiv).
- Pentru fiecare categorie menţionată mai sus este stabilită o limită de buget care diferenţiază campanile “low budget” de cele “high budget”. În cadrul categoriilor, lucrările vor concura cu şanse egale în lupta pentru un trofeu ADOR, însă vor fi punctate diferit (punctajele determină Agenţia Anului).
- Structura festivalului cuprinde noi secţiuni, printre care una dedicată mediului online. Structura completă o puteţi găsi AICI.
- Posibilitatea finaliştilor de a susţine în faţa juriului şi a publicului lucrările înscrise în competiţie şi de a-şi expune ideile creative ce au stat în spatele acestor execuţii.
Date suplimentare:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
- Perioada de înscriere se încheie la 31 iulie 2009.
- Gala de premiere va avea loc pe 10 septembrie. Între 7 şi 9 septembrie se vor desfăşura prezentările publice.
- Regulamentul competiţiei îl puteţi citi AICI.
Comentarii