Leo Burnett şi McCann, marii absenţi ai ADOR. 221 de lucrări înscrise în total la festivalul de publicitate
Festivalul de publicitate ADOR a atras 221 de lucrări, în cele 9 categorii de concurs. În total, în competiţie au intrat 36 de concurenţi, agenţii de creaţie şi de media. Doi mari absenţi reies din lista agenţiilor: Leo Burnett, câştigătorul ultimelor ediţii şi rivalul McCann Erickson. (lista agenţiilor concurente, la sfârşitul articolului)
Graffiti BBDO a înscris cele mai multe lucrări - 56, urmată de Propaganda (26) şi de Publicis (15).
Andrei Borţun, general manager Millenium Communication (agenţia care organizează ADOR), explică situaţia din acest an:
“Bilanţul înscrierilor este rezultatul mai multor factori. Unul dintre ei este criza din economie care a determinat agenţiile de publicitate să diminueze dramatic bugetele de participare la festivalurile de publicitate. Un altul îl constituie măsurile pe care le-am luat la nivel de regulament, structură a competiţiei, punctaje, măsuri ce au vizat o “curăţare” a festivalului.”
“În ultimii ani, scandalurile din jurul ADOR au fost cu precădere legate de participarea în festival a unor campanii fantomă, realizate special pentru festivaluri, pe care nu le vedeai în media deoarece nu făceau parte din businessul real, scandaluri care, până la urmă, au dus la dispariţia acestui festival. Se pare că aceste măsuri au dat roade şi cele mai multe agenţii au înscris mai puţine lucrări decât în ediţiile trecute, respectiv campanii reale pentru clienţi reali, în timp ce alte agenţii au ales să nu mai participe.”
ADOR 2009 se desfăşoara în perioada 7 – 10. În cele trei zile de festival (7 – 9 septembrie), participanţii vor avea şansa să îşi expună ideile creative ce au stat în spatele execuţiilor înscrise în cadrul prezentărilor publice ce se vor desfăşura la Teatrul Naţional Bucureşti.
Gala de Premiere va avea loc la Fratelli Social Club, în seara zilei de 10 septembrie.
Iată lista concurenţilor şi numărul de lucrări cu care participă:
- Academia Caţavencu - 2
- adWork - 1
- Aevum - 1
- Arsenoaiei & Mătăşel - 6
- Brandstalk - 4
- Cupid Consultancy - 4
- DDB Bucharest - 2
- DraftFCB Bucharest - 12
- Eye Product - 1
- Gavrilă&Asociaţii - 3
- Graffiti BBDO - 56
- ICON Advertising - 2
- iLeo - 6
- La Luna - 2
- Loco Branding & Communication - 4
- MB Drăgan - 8
- Mediaedge:cia - 5
- Mercury 360 - 4
- Metromind - 1
- Next Advertising - 12
- Odyssey Communication - 7
- OMD - 1
- Papaya Advertising - 1
- Play Studio - 2
- Profil Communication - 1
- Propaganda - 26
- Publicis România - 15
- Saatchi & Saatchi România - 14
- Scala JWT Publicitate - 2
- Senior Interactive - 1
- Springer&Jacoby - 2
- Starcom MediaVest Group - 3
- Tempo Advertising - 4
- Utopium Advertising - 1
- Vitrina Advertising - 3
- Youngminds - 2
Citeşte şi:
- Cum să te înscrii la Festivalul ADOR
- Organizatorii festivalului ADOR: „S-au schimbat toate coordonatele care până acum ridicau suspiciuni”
- Preşedintele juriului ADOR: Criza ar trebui să fie o ocazie bună pentru a redirecţiona energia creativă”
Comentarii