Organizaţia IAB România a lansat Codul de autoreglementare în mediul online. Ce scop are noul cod? Să definească un cadru legal, corect şi echitabil pentru toate părţile implicate în principalele activităţi comerciale pe internet în România: comerţul electronic şi publicitatea online.
Câteva extrase din cod:
- Designul şi prezentarea publicităţii trebuie să permită să fie clar şi uşor înţeleasă.
- Advertiserii trebuie să se asigure că mesajele publicitare sunt concepute şi prezentate astfel încât să poata fi recunoscute ca atare.
- Publicitatea nu trebuie să fie mascată sau subliminală.
- Mesajele publicitare pe care le primeşte utilizatorul în timpul navigării pe o pagină web vor trebui să îi permită în orice moment să acceseze informaţiile pentru care a accesat pagina respectivă.
- Conţinutul editorial nu va putea, în nici un caz, să fie influenţat de către entitatea care patronează (sponsorizează) în aşa fel încât să se atenteze la responsabilitatea şi independenţa editorială a titularului paginii sau serviciului.
IAB România îşi propune să acorde şi o “marcă de încredere”, o certificare acordată siteurilor care respectă prezentul cod de responsabilitate în publicitate şi comerţ pe internet.
Codul de autoreglementare în mediul online poate fi citit integral AICI.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Trimite un comentariu