Conform normelor legale, mai exact OUG nr.28/1999 şi HG nr.479/2003 republicate, agenţii economici care livrează bunuri sau/şi prestează servicii cu caracter permanent către populaţie, au obligaţia de a folosi case de marcat electronice încă de la data începerii activităţii.
Comercianţii riscă sancţiuni din partea autorităţilor dacă nu emit bonuri fiscale pentru fiecare tranzacţie sau dacă folosesc modele de case de marcat care nu sunt conforme şi avizate de către ANAF. Aşadar, pentru a scăpa de amenzi usturătoare, antreprenorii trebuie să se asigure că aleg corect casa de marcat.
Ce criterii contează în alegerea de case de marcat electronice
Echipa de profesionişti de la Casedemarcat.eu sfătuieşte comercianţii să aibă în vedere următoarele aspecte atunci când aleg case de marcat noi:
- dispozitivul este livrat de distribuitori autorizaţi, care asigură conformitatea produsului;
- numărul articolelor care pot fi introduse în casa de marcat este direct proporţional cu numărul de produse disponibile în magazin;
- casa de marcat corespunde numărului de bonuri fiscale estimate zilnic de către comerciant;
- preţul consumabilelor care se folosesc cu modelul de casă de marcat este unul accesibil, având în vedere că se vor achiziţiona destul de des;
- performanţele casei de marcat justifică preţul acesteia (de exemplu, posibilitatea de conectare a dispozitivului la un calculator);
- ce alte servicii mai sunt incluse în preţul casei de marcat;
- care este costul contractului de service şi ce conţine;
- flexibilitate în realizarea contractului de service: lunar, trimestrial sau anual, în funcţie de bugetul avut la dispoziţie.
Cum se procedează la implementarea unor case de marcat noi
Există numeroase modele de case de marcat, gama acestor produse fiind foarte variată. Pe de o parte, acesta este un avantaj, deoarece fiecare comerciant poate să beneficieze exact de produsul de care are nevoie, indiferent de domeniul în care activează.
Totuşi, poate fi şi un impediment, pentru că nu toţi comercianţii au cunoştinţele necesare pentru a alege ceva ce li se potriveşte.
Astfel, este indicat ca antreprenorii să beneficieze de consultanţă din partea unor profesionişti atunci când achiziţionează casa de marcat. Ideal este că firma aleasă să se ocupe de implementarea soluţiei fiscale de la A la Z:
- furnizarea echipamentului hardware, adică a casei de marcat;
- întocmirea dosarului pentru obţinerea numărului unic de înregistrare de la DGFP;
- fiscalizare şi declararea fiscalizării la ANAF;
- programarea dispozitivului prin introducerea articolelor comercializate;
- asigurarea consumabilelor specifice modelului de casă de marcat, în concordanţă cu normele legale în vigoare;
- instruirea angajaţilor care vor folosi casa de marcat;
- configurarea driver-ului de comunicaţie;
- asigurarea unor servicii prin asistenţă online, pentru rezolvarea cât mai rapidă a problemelor;
- realizarea modificărilor necesare: articole introduse, modificări de oră şi cote de TVA etc.
- rezolvarea problemelor în garanţie, dar şi disponibilitatea de a le rezolva în perioada post-garanţie.
Pentru cei care au afaceri, importanţa utilizării unui sistem cât mai complet, simplu şi eficient trebuie să fie la fel de mare precum cea a utilizării unui produs conform din punct de vedere legal.
Pentru că echipamentul fiscal şi implementarea soluţiei optime pentru business sunt elemente care pot face diferenţa, atenţia comercianţilor ar trebui îndreptată doar către echipe de profesionişti atunci când aleg case de marcat electronice. In acest sens, isi pot indrepta atentia catre Casedemarcat.eu.
Trimite un comentariu