VIDEO. „Meriţi să fii surprins” este noul slogan Lidl, cu care se derulează campania din această primăvară. Slogan pe care retailerul l-a schimbat după cinci ani de comunicare pe mesajul „Alege înţelept”.
De ce s-a făcut această schimbare? Care este strategia din spate le campaniei făcute de agenţia MRM Worldwide, parte a grupului McCann? Un răspuns: "este o trecere de la un mesaj bazat pe raţional, la unul emoţional".
Paginademedia.ro trece în revistă explicaţiile date de echipa de campanie Lidl legate de strategia din spatele comunicării.
De ce s-a ales trecerea de la sloganul Alege intelept, la Meriţi sa fii surprins?
Modul în care comunicăm cu clienţii a evoluat în cei cinci ani de când Lidl a intrat pe piaţa din România, când sloganul nostru era acela de a „Alege Înţelept”. Dacă primul slogan făcea referire directă la atributele funcţionale ale brandului şi avea menirea de a poziţiona Lidl în mintea consumatorului ca un smart discounter, noul slogan are o componentă emoţională şi vizează mai degrabă experienţe asociate interacţiunii cu brandul nostru.
Clienţii noştri sunt obişnuiţi deja cu oferta de produse de la raft şi a venit momentul pentru a face un pas înainte – trecerea de la funcţional la emoţional.
Care este conceptul creativ al campaniei? Cum s-a ajuns la el?
Pasul unu a fost identificarea unei nevoi reale la care să răspundem, iar timpurile în care trăim ne-au oferit răspunsul: nevoia de experienţe reale, de timp petrecut cu oamenii dragi - familie şi prieteni. Şi această dorinţă apare tocmai ca rezultat al orelor prelungite petrecute muncind, acasă, la birou, în spitale sau pe şantiere.
Următorul pas a fost să gândim, împreună cu agenţia, o campanie integrată de comunicare care să răspundă cumva acestei nevoi şi care să aibă un impact real în rândul clienţilor noştri, din toate categoriile.
Campania aceasta este despre şi pentru români şi este bazată pe insighturile obţinute din studii, ce îi plasează pe aceştia în fruntea clasamentului celor mai muncitori oameni din Europa, inclusiv la capitolul ore suplimentare.
Continuarea firească, în linia ”Meriţi să fii surprins”, este să organizăm proiecte care ies din tipare şi care rămân mult timp în memoria celor care interacţionează cu ele.
Cum a fost declinat conceptul în execuţii?
Fiind o campanie 360, mesajul este integrat în toate canalele de comunicare - pe TV, în presă, în proiectele de PR & CSR, pe OOH-urile care se regăsesc în toată ţara, a mesh-urilor plasate în Bucureşti, pe site-ul lidl.ro. Campania a fost promovată şi pe pagina noastră oficială de Facebook, dar şi prin intermediul activărilor BTL.
De exemplu, timp de 5 zile am deschis un restaurant de tip pop-up în Centrul Vechi din Bucureşti, La Iordache, unde platourile au fost gătite cu produse din gama Cămara Noastră. Cum i-am implicat pe clienţi? Aceştia au putut intra pe surprize.lidl.ro să se înscrie pentru a câştiga o masă de prânz sau cină.
Care este publicul ţintă vizat de noua campanie de brand?
Campania, ca atare, nu-şi propune neapărat să atragă un nou tip de public. Clienţii noştri provin din toate mediile sociale, şi din diferite categorii de vârstă, pentru că produsele noastre se adresează unor nevoi extrem de diverse.
De la ustensile de grădină, la aparate de făcut prăjituri, cosmeticele din gama Cien, produsele de curăţat W5, produsele dedicate sportului, toate acestea sunt articole care se regăsesc în magazinele noastre. Aşadar, nu am putea vorbi despre un public tradiţional sau omogen.
Ce vedete se vor alătura noii campanii Lidl, în afară de Florin Dumitrescu şi Oana Cuzino?
Andrei Aradits este vocea din spatele acelor imagini impresionante ale spotului şi care rămâne alături de noi în campanie. Tot o vedetă este şi regizorul danez Rune Milton, cel care a gândit şi realizat spotul manifest al campaniei „Meriţi sa fii surprins”. În acest moment nu sunt încheiate şi alte parteneriate, însă e posibil să avem surprize şi pe acest plan.
Comentarii