Cupa României este “Inima fotbalului”. Cum s-a ajuns la acest branding? Care au fost raţiunile din spatele procesului?
Agenţia Brandient, care a realizat brandingul pentru Comitetul Olimpic, este semnatara procesului de rebranding din Cupei României şi explică, pe larg, cum s-a ajuns la "Inima fotbalului".
Noua identitate vizuală a fost lansată săptămâna trecută, odată cu finala celei de-a 78-a editii a competiţiei.
Cupa interpreteaza trofeul-obiect, „transformandu-l intr-un simbol aspirational, pasional si modern”, explică reprezentanţii Brandient.
Reprezentanţii Brandient despre noua identitate vizuală:
„Îsi are originile intr-un puternic element figurativ, cu cei doi vulturi ilustrati intr-o ipostaza competitiva, disputand cupa pozitionata central. Spatiul negativ trasat de cele doua aripi contureaza atat manerele cupei cat si o inima — “inima fotbalului” romanesc, care este si noua promisiune a brandului. Simbolul vulturului, impreuna cu cele trei culori: rosu, galben si albastru, creeaza un puternic simbol national, inspirand agilitate, forta, maretie si inteligenta.”
Rebrandingul a fost mandatat de noua conducere a Federatiei Romane de Fotbal, care şi-a propus prin acest proces să „crească valoarea şi atractivitatea acestei competiţii”.
Adrian Stănculeţ, Design Director Brandient:
„Dincolo de reinterpretarea vizuala a simbolului fizic, material al brandului — cupa istorica — am cautat sa promovam o statura aspirationala si pasionala a intregii reprezentari, fara a rata simbolistica nationala a evenimentului.”
Aneta Bogdan, Managing Partner:
“Brandient va fi mereu implicat sufleteste in actul de a ne reda increderea in noi insine, ca natiune, si de a ne arata in fata lumii intr-o ipostaza profesionista si impecabila. Cupa Romaniei este un vector important de branding de natiune, si suntem recunoscatori pentru sansa de a contribui la schimbarile pe care noul management al FRF le sustine, cu speranta ca aceste schimbari vor afecta pozitiv, in profunzime, calitatea actului sportiv si competitional.”
Printr-un proces asemănător a trecut anul trecut şi Comitetul Olimpic şi Sportiv Român, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.
GALERIE FOTO. Rebranding la Cupa României, realizat de agenţia Brandient
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii